Thunderbird loopt vast

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Daan Haaring
    Windows 10 Chrome

Thunderbird loopt vast

Bericht door Daan Haaring »

De laatste tijd loopt mijn Thunderbird programma steeds vast. Niet alleen als ik het even niet gebruikt heb, maar ook terwijl ik met het programma bezig ben. Ik moet het dan via "Taakbeheer" beëindigen en opnieuw opstarten. Ook komen er dan weer berichten die ik al ontvangen heb. Heel erg irritant allemaal. Is er wellicht iemand die ditzelfde probleem had/heeft en weet iemand er een goede oplossing voor?
WEK
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird loopt vast

Bericht door WEK »

Loopt deze helemaal vast of tijdelijk vast ?
Met het eerste heb ik geen ervaring, gebeurt (bijna) nooit, het tweede heb ik dagelijks.
nirwana
Beheerder
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird loopt vast

Bericht door nirwana »

In dit artikel wordt vermeld dat het helpt om de mail-mappen in Thunderbird te comprimeren.

Ook kun je daarna Thunderbird afsluiten, naar je Thunderbird-profielmap gaan en dan daar alle bestanden verwijderen die eindigen op .msf
Dat zijn de index-bestanden van Thunderbird en die zal Thunderbird opnieuw aanmaken als Thunderbird opnieuw wordt gestart.

Laat maar weten of dit helpt, want ik hoop dat Thunderbird daardoor wat meer "responsive" wordt.

Uiteraard kan het ook altijd helpen om oude mails uit Thunderbird te verwijderen. Maar probeer eerst maar eens of comprimeren helpt:
https://support.mozilla.org/nl/kb/mappen-comprimeren
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie