Pagina 1 van 1

account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 11 januari 2023, 11:29
door Stippel404
Hoi, ik heb een account aangemaakt in Thunderbird (mailfence.com) die ik nu niet meer gebruik. Dus ik heb dit account verwijderd via de accountinstellingen. Inmiddels is dit account niet meer actief, maar Thunderbird blijft elke keer bij het opstarten om het wachtwoord vragen.
Ik snap dat niet omdat ik het account verwijderd heb. Het heeft geen zin om het wachtwoord in te voeren want het account is inactief.
Hoe krijg ik die hinderlijke melding bij het opstarten weg?

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 14 januari 2023, 11:38
door Mad Maks
hi

waarschijnlijk is het niet goed verwijderd uit je config.
- Ga naar de configuratie editor, Instellingen => Algemeen = > helemaal onderaan; Configuratie editor.
- Type in het zoek veld "server" (zonder de " ) en vink alleen gewijzigde voorkeuren tonen aan
- kijk in de lijst naar server1 of server2 of server3 enz, een van deze heeft als hostname de server die verwijderd zou zijn.
- klik op het prullenbak symbool bij de instellingen van die betreffende server (let op dat je zeker weet dat het de juiste is!)

succes

Tim Maks

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 14 januari 2023, 11:54
door Stippel404
Mad Maks schreef: 14 januari 2023, 11:38 hi

waarschijnlijk is het niet goed verwijderd uit je config.
- Ga naar de configuratie editor, Instellingen => Algemeen = > helemaal onderaan; Configuratie editor.
- Type in het zoek veld "server" (zonder de " ) en vink alleen gewijzigde voorkeuren tonen aan
- kijk in de lijst naar server1 of server2 of server3 enz, een van deze heeft als hostname de server die verwijderd zou zijn.
- klik op het prullenbak symbool bij de instellingen van die betreffende server (let op dat je zeker weet dat het de juiste is!)

succes

Tim Maks
Dank voor de hulp. Ik heb 3 keer mailfence gevonden in de lijst, ik heb ze alle drie verwijderd. Thunderbird gesloten en weer geopend, maar er is nog niets veranderd. Misschien nog de computer opnieuw opstarten? Kan ik natuurlijk altijd proberen.

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 14 januari 2023, 11:57
door Stippel404
Nee het opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen...

Ik heb Thunderbird ook al eens verwijderd, maar het onthoudt de mailadressen die ik toegevoegd heb, inclusief dus de mailfence die niet meer actief is.

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 15 januari 2023, 12:48
door Pettic
Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 15 januari 2023, 16:10
door Stippel404
Pettic schreef: 15 januari 2023, 12:48 Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en
Pff ik heb een paar weken alles opnieuw ingesteld en nu zou ik het dus weer moeten doen?
In mijn bestaande profiel ben ik op zoel gegaan naar alles wat met mailfence te maken had en ik kom (nog) maar 1 bestand tegen:
mailfence.jpg
Zou ik dat kunnen verwijderen?

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 16 januari 2023, 10:14
door Stippel404
Ik geef het op, op de Acer (Windows) heb ik de melding niet meer, op de Dell (Linux) komt de melding steeds weer terug. En ik kom er echt niet meer uit... Dan maar elke keer wegklikken, want als ik ook maar iets uitprobeer, gebeurt er weer iets anders wat ik niet snap. Op de Linux werkt de Probleemoplossingsinformatie van Thunderbird niet goed. Geen idee of er iets verkeerd gegaan is bij de installatie door de computerwinkel die naast Linux ook Thunderbird er op gezet heeft. Maar al die tijd die er in gaat zitten om 1 klein mankementje op te lossen... die tijd heb ik gewoon niet.

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 30 januari 2023, 15:07
door Mad Maks
Stippel404 schreef: 15 januari 2023, 16:10
Pettic schreef: 15 januari 2023, 12:48 Een nieuw profiel lost je problemen op; je moet dan wel je accounts en adresboek opnieuw instellen.
Zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en
Pff ik heb een paar weken alles opnieuw ingesteld en nu zou ik het dus weer moeten doen?
In mijn bestaande profiel ben ik op zoel gegaan naar alles wat met mailfence te maken had en ik kom (nog) maar 1 bestand tegen:

mailfence.jpg

Zou ik dat kunnen verwijderen?
hi,
Ja je kan dat bestand verwijderen, wellicht is het verstandig om het to kopiëren naar buiten je profiel zodat je het kan herstellen als dat nodig is.
Groet

Tim Maks

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 30 januari 2023, 16:08
door Stippel404
Ga ik nog eens proberen, idd is kopiëren een goeie, kan ik hem toch terug zetten mocht ik hem nodig hebben.

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 31 januari 2023, 10:19
door Stippel404
Niet te geloven, maar het is me gelukt! :lol: :lol:
Door het berichtje van Mad Maks (gisteren) ben ik er toch maar eens weer voor gaan zitten en heb van alles geprobeerd.
Wat blijkt nu? Bij het item 'calender' stond mijn mailfence account nog.
Ik heb voor ´verbergen' gekozen en de computer weer opnieuw opgestart.
En weg was de irritante mededeling dat ik mijn wachtwoord moet geven...

Niet te geloven, maar de aanhouder wint dus (weer). :!:

Re: account is verwijderd maar toch

Geplaatst: 1 februari 2023, 12:18
door Mad Maks
Fijn!