Pagina 1 van 1

Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 29 december 2022, 10:54
door Lupatico
Ik ben al een paar dagen bezig via het gepubliceerde stappenplan mijn Thunderbird naar een nieuwe laptop over te zetten. Maar dat wekt niet (meer?) zoals beschreven.
Iedere keer als ik mijn profiel overzet, krijg ik bij opstarten van Thunderbird op mijn nieuwe laptop toch het scherm om een account aan te maken.
En als ik de default profiles verwijder zodat alleen mijn profiel overblijft, krijg ik een (windows)-foutmelding dat er geen profiel is en start Thunderbird niet op.
Mijn situatie:
Oude laptop: kleine SSD met alleen Windows 8.1 en grote HD met alle programma's, dus ook Thunderbird.
Nieuwe laptop: 1 grote SSD van 1 Tb.

Re: Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 29 december 2022, 11:17
door Lupatico
Toevoeging: Nieuwe laptop is Windows 11 home

Re: Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 30 december 2022, 1:04
door Lupatico
Het alternatief "MozBackup" uit andere threads geeft hetzelfde - niet werkende - resultaat. Nadat ik mijn profiel gekopieerd heb start Thunderbird daar niet mee op maar met een setup om een mailaccount aan te maken.
Wordt hier knap hopeloos van.
Weet iemand een oplossing?

Re: Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 30 december 2022, 10:35
door Mad Maks
Hi
welk stappenplan gebruik je, dan kan ik kijken of ik ie waar het misgaat.

Groet
Tim Maks

Re: Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 30 december 2022, 20:49
door Lupatico
Het stappenplan van de site van Thunderbird:
https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... erplaatsen
Extra om te weten: profiles staan op SSD C:\ in de appdata van Thunderbird, alle programma's dus ook Thunderbid staan op HD D:\ProgramFiles
Ik krijg bij importeren een zeer algemene melding "Er is IETS fout gegaan bij importeren" en dan niets meer.....

Re: Stappenplan "Thunderbird verplaatsen" werkt niet meer

Geplaatst: 2 januari 2023, 12:18
door markh
Als het goed is staat er in je profielmap een bestand genaamd ‘profiles.ini’. Kijk daar eens in of het ‘default’-profiel verwijst naar het juiste profiel?