Ik kan momenteel wel e-mails ontvangen maar niet versturen. Als ik mijn account opnieuw wil instellen via "uw bestaande e-mailadres instellen" krijg ik op het einde van de rit steeds de volgende mededeling: Fout bij het aanmaken - inkomende server bestaat al.
Wie kan mij de oplossing geven voor mijn probleem? Alvast 1000-maal dank.
Kan e-mails ontvangen maar niet versturen
-
- Pettic
Re: Kan e-mails ontvangen maar niet versturen
Je kunt niet een zelfde account toevoegen dat al bestaat, dat is wat de melding je probeert te vertellen.
Je probleem is het versturen, dus daar moet je naar kijken, Van belang is de foutmelding die je krijgt als je een bericht wilt versturen.
Een paar opties:
- is de SMTP-server juist ingesteld met gebruikersnaam, wachtwoord (tijdens verzenden), poort, beveiligingsmethode e.d.
- is de juiste SMTP-server aan je account gekoppeld.
- postvak vol
Je probleem is het versturen, dus daar moet je naar kijken, Van belang is de foutmelding die je krijgt als je een bericht wilt versturen.
Een paar opties:
- is de SMTP-server juist ingesteld met gebruikersnaam, wachtwoord (tijdens verzenden), poort, beveiligingsmethode e.d.
- is de juiste SMTP-server aan je account gekoppeld.
- postvak vol
Windows; Firefox; Thunderbird
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Tarzan,
Als je in het menu van Thunderbird naar de Accountinstellingen gaat, dan staat helemaal onderaan in de lijst met accounts een Uitgaande server (SMTP). Als je daarop klikt dan kun je een of meerdere uitgaande mailservers instellen.
Zoals Pettic al aangaf: als je problemen ondervindt met het versturen van e-mails, dan moet je daar eens gaan kijken wat er staat ingesteld.
Als je in het menu van Thunderbird naar de Accountinstellingen gaat, dan staat helemaal onderaan in de lijst met accounts een Uitgaande server (SMTP). Als je daarop klikt dan kun je een of meerdere uitgaande mailservers instellen.
Zoals Pettic al aangaf: als je problemen ondervindt met het versturen van e-mails, dan moet je daar eens gaan kijken wat er staat ingesteld.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Dank aan beiden voor de raadgevingen. Echter, niets hielp en ik heb dan maar voor een drastische oplossing gekozen: ik heb Thunderbird volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het weer perfect.