Terug naar vorige betere versie onmogelijk.
Geplaatst: 23 augustus 2020, 12:50
Thunderbird is een gratis e-mailtoepassing die eenvoudig ingesteld en aangepast kan worden.
Tja, dat klopt voor de installatie in ieder geval niet.
Bij een nieuwe installatie van windows, omdat Thunderbird 78 steeds bevroor, en terug naar 68 niet lukte, ben ik nog net zover.
Ik heb 2 computers waar thunderbird op loopt. De desktop loopt op 68, de laptop nu niet meer.
Om te beginnen had ik windows niet opnieuw hoeven te installeren, als ik gelezen had dat dat bevriezen vaker als klacht beschreven staat.
Om dat het profiel op een andere partitie staat zou het een kwestie moeten zijn om een nieuwe installatie te doen en dan het profiles.ini file aan te passen en klaar.
Dus niet "U hebt een oudere versie van thunderbird gestart." heet het dan.
Terug naar bevriezende versie 78 is ook geen optie. Een nieuw profiel ook niet, daar gaan weer uren in zitten.
Thunderbird is een gratis e-mailtoepassing die eenvoudig ingesteld en aangepast kan worden. Als dat zo is zou er een véél gemakkelijkere mogelijkheid moeten zijn om te downgraden. Dan is er spreke van een eenvoudige instelling.
Er is veel te lezen over (de moeilijkheden van) downgraden. Er is eigenlijk maar eenrichtingsverkeer. Upgraden ja, downgraden nee. Ik durf nu zelfs niet te upgraden naar de beta versie om het bevriezen te voorkomen.
Verder heb ik het profiel '68', dat het wel doet, compleet gekoperd naar de laptop waar OOK 68 op staat, sinds de nieuwe installatie van windows 10.
Ter verduidelijking, ik kopieerde alles vanaf C:\Users\Rob\AppData\Roaming\Thunderbird en nog steeds de melding "U hebt een oudere versie van thunderbird gestart." Ondanks alles wil ik bij thunderbird blijven.
De vragen:
- Waardoor denkt thunderbird dat er een oudere versie genomen is? (nieuwe windows installatie, profile van andere '68' computer gekopieerd en 68 opnieuw geïnstalleerd)
- Dat je niet terug naar versie 1 kunt lijkt me logisch, maar terug naar de voorgaande versie of zelfs de versie daarvoor, als je de beta probeert, zou toch mogelijk moeten gemaakt kunnen worden. Zeker als je alle klachten/problemen daar over leest in o.a. http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=39 Waarom is die mogelijkheid er niet?
Ik heb ondertussen maatregelen genomen om een automatische update te voorkomen. Het feit alleen al dat dit beschreven staat is al een teken aan de wand. bv https://www.cnx-software.com/2011/10/05 ... d-firefox/ en bv https://support.mozilla.org/en-US/questions/1269626
Het frustreerd toch wel gezien de uren die er in zitten en nog steeds geen mail.
Tja, dat klopt voor de installatie in ieder geval niet.
Bij een nieuwe installatie van windows, omdat Thunderbird 78 steeds bevroor, en terug naar 68 niet lukte, ben ik nog net zover.
Ik heb 2 computers waar thunderbird op loopt. De desktop loopt op 68, de laptop nu niet meer.
Om te beginnen had ik windows niet opnieuw hoeven te installeren, als ik gelezen had dat dat bevriezen vaker als klacht beschreven staat.
Om dat het profiel op een andere partitie staat zou het een kwestie moeten zijn om een nieuwe installatie te doen en dan het profiles.ini file aan te passen en klaar.
Dus niet "U hebt een oudere versie van thunderbird gestart." heet het dan.
Terug naar bevriezende versie 78 is ook geen optie. Een nieuw profiel ook niet, daar gaan weer uren in zitten.
Thunderbird is een gratis e-mailtoepassing die eenvoudig ingesteld en aangepast kan worden. Als dat zo is zou er een véél gemakkelijkere mogelijkheid moeten zijn om te downgraden. Dan is er spreke van een eenvoudige instelling.
Er is veel te lezen over (de moeilijkheden van) downgraden. Er is eigenlijk maar eenrichtingsverkeer. Upgraden ja, downgraden nee. Ik durf nu zelfs niet te upgraden naar de beta versie om het bevriezen te voorkomen.
Verder heb ik het profiel '68', dat het wel doet, compleet gekoperd naar de laptop waar OOK 68 op staat, sinds de nieuwe installatie van windows 10.
Ter verduidelijking, ik kopieerde alles vanaf C:\Users\Rob\AppData\Roaming\Thunderbird en nog steeds de melding "U hebt een oudere versie van thunderbird gestart." Ondanks alles wil ik bij thunderbird blijven.
De vragen:
- Waardoor denkt thunderbird dat er een oudere versie genomen is? (nieuwe windows installatie, profile van andere '68' computer gekopieerd en 68 opnieuw geïnstalleerd)
- Dat je niet terug naar versie 1 kunt lijkt me logisch, maar terug naar de voorgaande versie of zelfs de versie daarvoor, als je de beta probeert, zou toch mogelijk moeten gemaakt kunnen worden. Zeker als je alle klachten/problemen daar over leest in o.a. http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=39 Waarom is die mogelijkheid er niet?
Ik heb ondertussen maatregelen genomen om een automatische update te voorkomen. Het feit alleen al dat dit beschreven staat is al een teken aan de wand. bv https://www.cnx-software.com/2011/10/05 ... d-firefox/ en bv https://support.mozilla.org/en-US/questions/1269626
Het frustreerd toch wel gezien de uren die er in zitten en nog steeds geen mail.