Geselecteerde mail groeperen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Emmetje
    Android Firefox

Geselecteerde mail groeperen

Bericht door Emmetje »

Hallo,
ik heb het forum afgezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar dit helaas niet gevonden.

In Outlook kon ik een bericht selecteren en met de rechter muisknop filteren op de afzender, dat is handig als je regelmatig mail van iemand krijgt en deze allemaal wilt selecteren om bijvoorbeeld in een andere map te plaatsen. Nu kan ik wel klikken op 'Van' en dan de afzender opzoeken, maar ik vond de methode van Outlook veel handiger.
Zie ik iets over het hoofd? Of is er een plug-in voor nodig om te krijgen wat ik graag wil?

Alvast bedankt voor de moeite voor het antwoorden.

Groet, Marcel
Torzan
    Windows 7 Firefox

Re: Geselecteerde mail groeperen

Bericht door Torzan »

Via de rechtermuisknop op het Van-adres kun je ook 'Filter maken op basis van...' selecteren, en zo een filter maken om dat soort mails in een aparte map te plaatsen.

Dit kan ook een 'zoekmap' zijn, wat inhoudt dat het geen echte map is, maar alleen een vastgelegde zoekopdracht en daarmee een virtuele map. Dat bereik je door een normale zoekopdracht uit te voeren via het menu Bewerken -> Zoeken > Berichten zoeken, Ctrl+Shift+F, of de menuknop > Zoeken, en dan 'Opslaan als zoekmap' te kiezen.

Voor een snelle zoekopdracht zonder verplaatsingshandelingen kun je het Snelfilter gebruiken via de werkbalkknop of Ctrl+Shift+K. Als je de knop niet ziet, kun je die toevoegen door de menubalk aan te passen.

Zie ook deze supportpagina.
oeekker
    Windows 10 Firefox

Bericht door oeekker »

Je kan ook de add-on Nostalgy proberen. Hiermee kan je met de `-toets filteren op afzender of onderwerp filteren, maar je kan deze toets ook veranderen in een andere…
Emmetje
    Windows 10 Firefox

Bericht door Emmetje »

Het snelfilter werkt goed, die had ik over het hoofd gezien. Dank je wel @Torzan.
Ik zal ook naar de add-on Nostalgy kijken, dank je wel @oeekker.
Gesloten