Goedemorgen,
Ik gebruik Thunderbird met bestellen/factureren vanuit een boekhoudprogramma, daar word de bestelling automatisch geopend in de mail en moet ik zelf op verzenden drukken om de mail te versturen.
Maar nu sinds de laatste update verzend Thunderbird de mail zelf al. Ik kan daardoor geen wijzigingen meer plaatsen in de mail.
Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen daarvoor?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Berry
Automatisch verzenden vanuit een programma
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 7 maart 2019, 11:37
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Automatisch verzenden vanuit een programma
Gebruik je versie 60.5.2? Zou het dan om het probleem in deze supportvraag kunnen gaan?
Bekijk in dat geval even de genoemde bug. Als oplossing zou je kunnen teruggaan naar een eerdere versie, of een release candidate voor 60.5.3 downloaden, of even afwachten. Maar als het goed is, is 60.5.3 al op de normale manier beschikbaar. Heb je die upgrade al geprobeerd (al dan niet vanuit Thunderbird zelf via het menu Help > Over Thunderbird of in de Opties), of is het juist in 60.5.3 begonnen?
Bekijk in dat geval even de genoemde bug. Als oplossing zou je kunnen teruggaan naar een eerdere versie, of een release candidate voor 60.5.3 downloaden, of even afwachten. Maar als het goed is, is 60.5.3 al op de normale manier beschikbaar. Heb je die upgrade al geprobeerd (al dan niet vanuit Thunderbird zelf via het menu Help > Over Thunderbird of in de Opties), of is het juist in 60.5.3 begonnen?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 7 maart 2019, 11:37
Re: Automatisch verzenden vanuit een programma
Goedemiddag,
Het is met de officiële release van 60.5.3 begonnen. Ik kan namelijk ook niets over vinden bij de faqs.
Het is met de officiële release van 60.5.3 begonnen. Ik kan namelijk ook niets over vinden bij de faqs.
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Automatisch verzenden vanuit een programma
Welke FAQ's bedoel je? Het is zoals je ziet een actueel probleem en heeft denk ik wel met de genoemde bug te maken (zie ook de uitgaveopmerkingen voor 60.5.3). Het kan dus zijn dat dit probleem niet helemaal is opgelost in 60.5.3, en bij jou is het kennelijk begonnen, mogelijk omdat je 60.5.2 hebt overgeslagen? Zowel in de bug als in de versieopmerkingen kun je zien dat er mogelijk iets met registersleutels nodig is.
Voor een snelle oplossing zou ik teruggaan naar de versie waarvan je zeker weet dat die nog wel goed werkte. Mogelijk is dat bij jou 60.5.1, aangezien de bug voor 60.5.2 is gemeld; dit kun je terugzien in de updategeschiedenis van TB onder Opties > paneel Geavanceerd > tabblad Update. Oudere versies kun je hier vinden, die voor 60.5.1 dus hier.
Zorg er eerst voor dat je de instellingen van TB zodanig aanpast dat wel op updates wordt gecontroleerd, maar dat dit niet automatisch gebeurt.
Bij het verwijderen van het programma zouden je profielgegevens (=al je mail en instellingen) behouden moeten blijven, maar maak voor de zekerheid een back-up van je profielmap, die je kunt vinden via Help > Probleemoplossingsinformatie > de knop Map tonen, en sluit TB af voordat je een kopie maakt van die map (waarin je belandt, dus ga dan 1 map omhoog). Verwijder dan TB op de normale manier en installeer de gewenste versie. Test het, en als het nog steeds niet werkt, moet je denk ik ook iets met de registersleutels doen zoals in de bug staat uitgelegd. Meld het weer als het niet lukt.
Voor een snelle oplossing zou ik teruggaan naar de versie waarvan je zeker weet dat die nog wel goed werkte. Mogelijk is dat bij jou 60.5.1, aangezien de bug voor 60.5.2 is gemeld; dit kun je terugzien in de updategeschiedenis van TB onder Opties > paneel Geavanceerd > tabblad Update. Oudere versies kun je hier vinden, die voor 60.5.1 dus hier.
Zorg er eerst voor dat je de instellingen van TB zodanig aanpast dat wel op updates wordt gecontroleerd, maar dat dit niet automatisch gebeurt.
Bij het verwijderen van het programma zouden je profielgegevens (=al je mail en instellingen) behouden moeten blijven, maar maak voor de zekerheid een back-up van je profielmap, die je kunt vinden via Help > Probleemoplossingsinformatie > de knop Map tonen, en sluit TB af voordat je een kopie maakt van die map (waarin je belandt, dus ga dan 1 map omhoog). Verwijder dan TB op de normale manier en installeer de gewenste versie. Test het, en als het nog steeds niet werkt, moet je denk ik ook iets met de registersleutels doen zoals in de bug staat uitgelegd. Meld het weer als het niet lukt.