Beste,
Op mijn pc werk ik met Thunderbird, op mijn smartphone met het e-mail programma van Samsung.
Is het mogelijk deze 2 te synchroniseren ?
Dus mijn ontvangen, verzonden, concepten op beide te zien.
dank bij voorbaat
Synchroniseren
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Synchroniseren
Ik ben niet 100% van de instellingen van een SAMSUNG ANDROID smartphone (werk zelf niet met ANDROID), maar als je op beide toestellen je ontvangst "protocol" instelt op IMAP (dus NIET POP3) en al de gewenstte mappen laat synchroniseren, dan zou het moeten werken zoals je wenst.
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Synchroniseren
Sorry, te snel getypt! "Ik ben niet 100% ZEKER...."
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 december 2016, 11:16
Re: Synchroniseren
Ik zoek dit even uit.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 december 2016, 11:16
Re: Synchroniseren
De serverinstellingen, inkomende en uitgaande berichten, zijn identiek op beide apparaten.
Op beide "Imap", zelfde "Verbindingsbeveiliging" en zelfde "poorten"
Mijn inkomende berichten krijg ik op beide.
Mijn verzonden berichten echter niet.
Groeten
Op beide "Imap", zelfde "Verbindingsbeveiliging" en zelfde "poorten"
Mijn inkomende berichten krijg ik op beide.
Mijn verzonden berichten echter niet.
Groeten
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Synchroniseren
Waar zie je de verzonden berichten niet? Op de telefoon na het verzenden vanuit Thunderbird, of in Thunderbird na verzenden vanaf je telefoon?
Het probleem zou direct duidelijk moeten worden als je je mail tegelijkertijd via een webinterface (webmail) bekijkt; alle acties moeten daar vrijwel direct zichtbaar worden. Als je dezelfde (SMTP-)server voor verzending gebruikt, wat uiteraard de voorwaarde is, zou je de verzonden mail daar meteen moeten zien. Je kunt dan ook iets via webmail verzenden en precies zien of de map Verzonden meteen op je telefoon en/of in Thunderbird wordt gesynchroniseerd.
Dit stukje synchronisatie is ook afhankelijk van het gedrag van de server, die een kopie van verzonden mail die bij de gebruikte server voor verzending voorbijkomt (en dus ook via webmail verzonden mail) in die map op de server moet plaatsen, waarna andere clients hiermee worden gesynchroniseerd. In sommige maar tegenwoordig zeldzame gevallen doen servers dat kopiëren niet (zie o.a. deze verouderde supportpagina). Om die reden heeft Thunderbird een optie voor het zelf plaatsen van een kopie van verzonden mail in die (lokale) map, waarna de server die kopie ziet en deze alsnog op de server plaatst. In dat geval zou je het probleem ook bij andere clients moeten ervaren, en als dit het probleem niet is, zou je als je dat doet dubbele verzonden berichten in Thunderbird moeten zien.
Als een verzonden mail vanuit je telefoon niet direct zichtbaar is in Thunderbird maar later wel, kan dit een kwestie zijn van tijd; synchronisatie in Thunderbird van de map Verzonden vindt immers op bepaalde tijden plaats. Even tussen mappen wisselen in Thunderbird of herstarten ervan zou dat duidelijk moeten maken. De regelmaat van synchronisatie voor deze map in Thunderbird is namelijk wat onduidelijk. Wat in dat geval lijkt te helpen, is inschakelen van de optie Directe servernotificaties toestaan als nieuwe berichten binnenkomen in Thunderbird bij Accountinstellingen > Serverinstellingen voor die account. In dat geval wordt de map Verzonden in Thunderbird bij mij wel vrijwel direct gesynchroniseerd.
Zo te zien heeft de Samsung S7 een probleem gehad met de map Verzonden dat na een software-update ervan moet zijn verholpen, dus misschien is dat je probleem en moet je dat doen. Dat is zoals ik het begrijp dan meer een kwestie van zichtbaarheid, want zoals gezegd moet de mail in elk geval worden verstuurd, en dat lijkt geen probleem te zijn.
Meer info over Thunderbird en IMAP-synchronisatie vind je hier.
Het probleem zou direct duidelijk moeten worden als je je mail tegelijkertijd via een webinterface (webmail) bekijkt; alle acties moeten daar vrijwel direct zichtbaar worden. Als je dezelfde (SMTP-)server voor verzending gebruikt, wat uiteraard de voorwaarde is, zou je de verzonden mail daar meteen moeten zien. Je kunt dan ook iets via webmail verzenden en precies zien of de map Verzonden meteen op je telefoon en/of in Thunderbird wordt gesynchroniseerd.
Dit stukje synchronisatie is ook afhankelijk van het gedrag van de server, die een kopie van verzonden mail die bij de gebruikte server voor verzending voorbijkomt (en dus ook via webmail verzonden mail) in die map op de server moet plaatsen, waarna andere clients hiermee worden gesynchroniseerd. In sommige maar tegenwoordig zeldzame gevallen doen servers dat kopiëren niet (zie o.a. deze verouderde supportpagina). Om die reden heeft Thunderbird een optie voor het zelf plaatsen van een kopie van verzonden mail in die (lokale) map, waarna de server die kopie ziet en deze alsnog op de server plaatst. In dat geval zou je het probleem ook bij andere clients moeten ervaren, en als dit het probleem niet is, zou je als je dat doet dubbele verzonden berichten in Thunderbird moeten zien.
Als een verzonden mail vanuit je telefoon niet direct zichtbaar is in Thunderbird maar later wel, kan dit een kwestie zijn van tijd; synchronisatie in Thunderbird van de map Verzonden vindt immers op bepaalde tijden plaats. Even tussen mappen wisselen in Thunderbird of herstarten ervan zou dat duidelijk moeten maken. De regelmaat van synchronisatie voor deze map in Thunderbird is namelijk wat onduidelijk. Wat in dat geval lijkt te helpen, is inschakelen van de optie Directe servernotificaties toestaan als nieuwe berichten binnenkomen in Thunderbird bij Accountinstellingen > Serverinstellingen voor die account. In dat geval wordt de map Verzonden in Thunderbird bij mij wel vrijwel direct gesynchroniseerd.
Zo te zien heeft de Samsung S7 een probleem gehad met de map Verzonden dat na een software-update ervan moet zijn verholpen, dus misschien is dat je probleem en moet je dat doen. Dat is zoals ik het begrijp dan meer een kwestie van zichtbaarheid, want zoals gezegd moet de mail in elk geval worden verstuurd, en dat lijkt geen probleem te zijn.
Meer info over Thunderbird en IMAP-synchronisatie vind je hier.
- giant
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
- Locatie: Oost Nederland
Re: Synchroniseren
Dit probleem heb ik ook gehad op een Android telefoon. Om een onduidelijk reden is er bij het instellen van de telefoon een tweede map verzonden aangemaakt. Via een ander forum kwam ik erachter dat dat kwam omdat de telefoon een bepaalde tenaamstelling gebruikt en officiele naam niet herkende.
Thunderbird zet de verzonden mails in map 1 en de telefoon in map 2.
Ik kwam hierachter door in te loggen op webmail.
Thunderbird zet de verzonden mails in map 1 en de telefoon in map 2.
Ik kwam hierachter door in te loggen op webmail.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 december 2016, 11:16
Re: Synchroniseren
Beste,
Op beide apparaten nog alles eens nagekeken.
De serverinstellingen op beide zijn gelijk.
De synchronisatieperiode op mijn smartphone aangepast naar "Altijd"
Nu komt alles op beide apparaten.
dank voor de hulp
groeten
Op beide apparaten nog alles eens nagekeken.
De serverinstellingen op beide zijn gelijk.
De synchronisatieperiode op mijn smartphone aangepast naar "Altijd"
Nu komt alles op beide apparaten.
dank voor de hulp
groeten