Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Tijsco
Berichten: 13
Lid geworden op: 3 december 2004, 15:45
    unknown unknown

Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Bericht door Tijsco »

Ik zag dat de Nederlandse Thunderbird sinds gisteren op de Mozilla.org site staat. Dat is heel mooi, alleen op de voorpagina van Mozilla.org wordt nog niet automatisch de Nederlandse versie aangeboden. Bij Firefox wordt wel automatisch de NL versie ter download aangeboden. Gebeurt dat bij Thunderbird ook nog, of zijn ze dat vergeten?
Ze zouden toch op zijn minst ook others systems and languages voor Thunderbird op de voorpagina moeten zetten.

Matthijs
Freeware (zonder spyware) en open source software: Gratis Software Site
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Mozilla Europe is inmiddels geupdate: http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/

Ik zal even een bug reportje maken voor mozilla.org.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

En gedaan: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=274410

Nu even wachten tot de Amerikanen wakker worden en dan zal het wel snel geregeld zijn.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het viel mij ook op en ik heb toen eens het script bekeken waarin de taal/besturingssyteem gekozen moet worden. Daar viel me op dat eigenlijk standaard de Engelse tekst neergezet werd en niet zoals bij Firefox ook een link naar de juiste taal.
Ik weet niet of dat nog gaat komen, want deze builds zijn namelijk door de vertaalteams zelf gemaakt en niet door Mozilla.

Het zou wel mooi als ze het deden, want dan kunnnen mensen gelijk Thunderbird in hun eigen taal downloaden en hoeven ze hem niet van de pagina met alle vertalingen te plukken.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Gert-Paul schreef:Ik weet niet of dat nog gaat komen, want deze builds zijn namelijk door de vertaalteams zelf gemaakt en niet door Mozilla.
Deze builds zijn echter wel gereviewed door mozilla.org. Dat is ook de enige reden dat ze op ./all.html mogen staan. Het zijn dus wel officiële builds, maar niet door mozilla.org gegenereerd.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:
Gert-Paul schreef:Ik weet niet of dat nog gaat komen, want deze builds zijn namelijk door de vertaalteams zelf gemaakt en niet door Mozilla.
Deze builds zijn echter wel gereviewed door mozilla.org. Dat is ook de enige reden dat ze op ./all.html mogen staan. Het zijn dus wel officiële builds, maar niet door mozilla.org gegenereerd.
Ik weet dat ze wel 'officieel' zijn (anders waren ze nog minder prominent aanwezig), maar ik zocht een reden waarom ze niet net als bij Firefox direct de juiste taal selecteren. Het zou wel een goede aanvulling zijn.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Bericht door Mad Maks »

Tijsco schreef: Ze zouden toch op zijn minst ook others systems and languages voor Thunderbird op de voorpagina moeten zetten.

Matthijs
volgens mij staat dat er ook:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ schreef:Download Now!
for Windows, English (5.8MB)
Other Systems and Languages
[edit]sorry, ik zie nu dat je de voorpagina van mozilla bedoeld(en niet de voorpagina van thunderbird), inderdaad dat mag wel verandert worden[/edit]

groet

MM
Tijsco
Berichten: 13
Lid geworden op: 3 december 2004, 15:45
    unknown unknown

Re: Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Bericht door Tijsco »

Mad Maks schreef:
Tijsco schreef: Ze zouden toch op zijn minst ook others systems and languages voor Thunderbird op de voorpagina moeten zetten.

Matthijs
volgens mij staat dat er ook:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ schreef:Download Now!
for Windows, English (5.8MB)
Other Systems and Languages
[edit]sorry, ik zie nu dat je de voorpagina van mozilla bedoeld(en niet de voorpagina van thunderbird), inderdaad dat mag wel verandert worden[/edit]

De voorpagina van Mozilla.org is nu ook veranderd (dat is snel!): andere talen staan er ook bij. Maar op dit moment is het nog een beetje rommelig en de links kloppen ook nog niet allemaal, maar ik neem aan dat ze dat zelf ook wel door hebben...

Matthijs
Freeware (zonder spyware) en open source software: Gratis Software Site
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Bericht door Anne »

Tijsco schreef:De voorpagina van mozilla.org is nu ook veranderd
Nee hoor. Ik zie nochtans geen rivisie 1.519 of iets anders wat er op duidt dat er iets gewijzigd is.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gast
    unknown unknown

Re: Nederlandse Thunderbird op de Mozilla.org site

Bericht door Gast »

Anne schreef:
Tijsco schreef:De voorpagina van mozilla.org is nu ook veranderd
Nee hoor. Ik zie nochtans geen rivisie 1.519 of iets anders wat er op duidt dat er iets gewijzigd is.
Bij mij staat toch echt onder Download Now als vijfde ook 'Other Languages' en dat stond er eerst nog niet (of zie ik dit om duistere redenen als enige...). De hele pagina is veranderd trouwens.

Matthijs
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Heb je JS uitstaan?
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Tijsco
Berichten: 13
Lid geworden op: 3 december 2004, 15:45
    unknown unknown

Bericht door Tijsco »

Anne schreef:Heb je JS uitstaan?
Yep, dat was het. Stom van me.

Matthijs
Freeware (zonder spyware) en open source software: Gratis Software Site
Plaats reactie