Thunderbird installeren onder Linux.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Broken Wings
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 december 2004, 9:34
    unknown unknown

Thunderbird installeren onder Linux.

Bericht door Broken Wings »

Sins een half jaar ben ik over gestapt op LInux, en wil ik graag Thunderbird 1.0 installeren onder Linux. Ik download Thunderbird voor Linux, ik pak het netjes uit en ga op zoek naar de installatietekst, die vind ik ook, maar ik wordt door verwezen naar de site, echter daar staat alleen hoe ik hem onder Windows aan de praat moet krijgen.

Als ik op het icoontje Thunderbird klik in de uitgepakte bestanden, dan doet hij het ook wel, maar zit Thunderbird niet in het systeem. Is dit de gebruikelijke manier voor Thunderbird onder Linux? of moet ik hem echt installeren, en zo ja, hoe doe ik dat... Ik heb echt alles afgezocht, maar ik kon niks vinden wat mijn vraag beantwoorde.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Spijtig dat je er niet bijverteld welke distributie je gebruikt.

Ik vind op de downloadpagina van TB:
Extract the compressed archive and run thunderbird
Meer is er eigenlijk niet aan onder Linux dacht ik. Als je op de commandoregel bent, typ je

Code: Selecteer alles

./thunderbird
Gebruikersavatar
Broken Wings
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 december 2004, 9:34
    unknown unknown

Bericht door Broken Wings »

Sorry! vergeten. Fedora Core 2.
Gebruikersavatar
Broken Wings
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 december 2004, 9:34
    unknown unknown

Bericht door Broken Wings »

Bij ./thunderbird in een terminal start hij gewoon Thunderbird op, dus geen instal. Het zal wel zo moeten, denk ik... Dank voor het mee denken.[/b]
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Broken Wings schreef:Bij ./thunderbird in een terminal start hij gewoon Thunderbird op, dus geen instal. Het zal wel zo moeten, denk ik...
Je kan hem uitpakken op de plaats waar je je normale binaries opslaat. Meestal is dit ergens onder /usr/local/ of eventueel onder /opt/

In je KDE/Gnome/...-menu kan je gewoon een entry aanmaken om Thunderbird te starten.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:
Broken Wings schreef:Bij ./thunderbird in een terminal start hij gewoon Thunderbird op, dus geen instal. Het zal wel zo moeten, denk ik...
Je kan hem uitpakken op de plaats waar je je normale binaries opslaat. Meestal is dit ergens onder /usr/local/ of eventueel onder /opt/

In je KDE/Gnome/...-menu kan je gewoon een entry aanmaken om Thunderbird te starten.
JAAA...!!! dat is hem. Weer wat geleerd. Dank. :D
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Levert je distrobakker zelf geen t-bird..? Ik meende dat Redhatachtigen tegenwoordig ook apt hadden :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Broken Wings
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 december 2004, 9:34
    unknown unknown

Bericht door Broken Wings »

ucchan schreef:Levert je distrobakker zelf geen t-bird..? Ik meende dat Redhatachtigen tegenwoordig ook apt hadden :) .
Nope! helaas niet, onder Fedora Core 2 heb ik ximian evolution zitten, en die wilden niet werken, omdat hij bleef zeueren om een computernaam, en wat ik ook invulde, hij wilde niet. Thunderbird draait als een zonnetje... :D
Plaats reactie