personaliseert moeilijk

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crépieux
Berichten: 106
Lid geworden op: 6 december 2004, 18:27
Locatie: Kaster België
    unknown unknown

personaliseert moeilijk

Bericht door Crépieux »

TB aan het testen. Ik wil zo min microsofties gebruiken, echter....
Op dit ogenblik wil ik Oulook, mijn huidig mailprog(je), nog niet ruilen voor TB.
TB lijkt me toch moeilijk te manipuleren en te personaliseren. Ik wil oa de mappenboomstructuur wijzigen en dit kan blijkbaar niet. Ook het automatisch invoegen van een gewone handtekening (vb: mvg, Erwin) lijkt niet mogelijk. En ook een soort OUTLOOK-balk mis ik.

Positief: overzichtelijk adresboek, spamcontrole, popup taakbalk wanneer er mails in je inbox op server staan.

Misschien bestaan er toch mogelijkheden om mijn probleempjes op te lossen, Ik kreeg een paar suggesties aangereikt op het FF forum maar deze voldeden niet.
Enige suggesties?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: personaliseert moeilijk

Bericht door Gert-Paul »

Crépieux schreef:TB aan het testen. Ik wil zo min microsofties gebruiken, echter....
Op dit ogenblik wil ik Oulook, mijn huidig mailprog(je), nog niet ruilen voor TB.
TB lijkt me toch moeilijk te manipuleren en te personaliseren. Ik wil oa de mappenboomstructuur wijzigen en dit kan blijkbaar niet.
Met de Folderpane extensie kun je mappen van volgorde laten veranderen. Je moet hiervoor een naar Extra > Extensies gaan om de opties van de extensie te veranderen. Je kunt ze niet slepen.
Ook het automatisch invoegen van een gewone handtekening (vb: mvg, Erwin) lijkt niet mogelijk.
Ga eens naar Extra > Accountinstellingen (of via Tools > ..) . Daar kun je per account een tekstbestand als handtekening invoegen.
En ook een soort OUTLOOK-balk mis ik.
Ik heb Outlook nooit echt gebruikt, dus help me even uit de brand: welke functies biedt die balk. Misschien dat er een extensie voor Thunderbird beschikbaar is.[/quote]
Gebruikersavatar
Crépieux
Berichten: 106
Lid geworden op: 6 december 2004, 18:27
Locatie: Kaster België
    unknown unknown

Re: personaliseert moeilijk

Bericht door Crépieux »

Gert-Paul schreef: Met de Folderpane extensie kun je mappen van volgorde laten veranderen. Je moet hiervoor een naar Extra > Extensies gaan om de opties van de extensie te veranderen. Je kunt ze niet slepen.
Dit heb ik al geprobeerd. Met deze extentie lukt het me wel de opstartmap te definiëren maar aan de volgorde van de mappen in de map 'lokale mappen' kan ik niks veranderen.
Gert-Paul schreef: Ik heb Outlook nooit echt gebruikt, dus help me even uit de brand: welke functies biedt die balk. Misschien dat er een extensie voor Thunderbird beschikbaar is.
Dit is een zijbalk met pictogrammen van de meestgebruike mappen zoals postvak in, adresboek, kalender, enz..; en deze kun je volledig manipuleren.
Gast
    unknown unknown

Re: personaliseert moeilijk

Bericht door Gast »

Gert-Paul schreef:
Ga eens naar Extra > Accountinstellingen (of via Tools > ..) . Daar kun je per account een tekstbestand als handtekening invoegen.
Het is me gelukt, dit probleem is opgelost, wel omslachtig maar er valt mee te leven.
thanks,

Erwin
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: personaliseert moeilijk

Bericht door sc00zy »

Anonymous schreef:
Gert-Paul schreef:
Ga eens naar Extra > Accountinstellingen (of via Tools > ..) . Daar kun je per account een tekstbestand als handtekening invoegen.
Het is me gelukt, dit probleem is opgelost, wel omslachtig maar er valt mee te leven.
thanks,

Erwin
Hoezo omslachtig? En je hoeft het trouwens maar 1 keer te doen per account... dus het is de moeite ook niet ;)

Verder wil ik je er op wijzen dat een alternatieve e-mail client niet direct een kopie is van Outlook of Outlook Express. Zo zullen verschillende clients andere functionaliteiten bieden :)
Plaats reactie