Map, met identiteitsprobleem, verwijderen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Klusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2004, 17:41
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Map, met identiteitsprobleem, verwijderen

Bericht door Klusje »

In mijn Postvak IN heb ik een submap staan die overbodig is geworden.
Het probleem is echter dat deze zich voordoet als "Verzonden berichten".
Dus met simpel verwijderen gaat het niet, deze optie komt niet eens voor in het venster. Dit is namelijk het zelfde venster als bij een hoofdmap.

Wie kan mij hiermee helpen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk dat de map 'Verzonden berichten' een map is die je altijd moet hebben. Je kan deze niet zomaar verwijderen. Zelfs als je deze zou verwijderen, dan zou Thunderbird automatisch een nieuwe map aanmaken (denk ik toch).
Klusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2004, 17:41
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Jammer

Bericht door Klusje »

Toch jammer dat mensen altijd slecht lezen.

Nergens staat dat ik de map verzonden berichten wil verwijderen.
Maar een submap in het "Postvak IN" heeft het zelfde icoontje als een de map "Verzonden berichten" en dezelfde mogelijkheden als een hoofdmap. Zie http://home.planet.nl/~wolte312/1.gif.

Het probleem blijft dat een submap de eigenschappen van een hoofdmap verkregen heeft en dit niet te herstellen valt.
Klusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2004, 17:41
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

verkeerde link

Bericht door Klusje »

Vorige link was iets te onduidelijk deze doet het beter

http://home.planet.nl/~wolte312/1.htm

sorry
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Jammer

Bericht door sc00zy »

Klusje schreef:Toch jammer dat mensen altijd slecht lezen.
Ik vind het jammer dat jij met zo'n reactie komt... :?
Iemand probeert je te helpen en heeft daar per ongeluk iets mee over het hoofd gezien. Kan gebeuren toch???
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb dit probleem nog nooit gezien. De enige oplossing die ik zo kan bedenken is het aanmaken van een nieuwe map, waarin je al je berichten neerzet uit die submap die zich als hoofdmap gedraagt.

Als je daarna naar de mail-map in je profiel gaat, te vinden in %APPDATA%/Thunderbird/Profiles/********.default(of wat anders)/Mail

kun je in naam-account/Inbox.sbd de *.msf en het bestand zonder extensie verwijderen die de naam van de verkeerde map hadden (natuurlijk als TB afgesloten is).
Hopelijk is na het opstarten van Thunderbird die verkeerde map dan verdwenen.

Vergeet trouwens niet een backup te maken voordat je bovenstaande toepast. Bij mij is het wel eens goed gegaan, maar het blijft riskant.
Klusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2004, 17:41
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Bericht door Klusje »

Wat er over het hoofd word gezien is het totale probleem.

Zeker van iemand die zoveel kennis heeft, verwacht ik dit niet.
Nu is het zo van "O dat los ik ik even gauw op".

Het belangrijkste is eerst lezen dan pas doen.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Komop hé....

Als je wilt dat mensen met oplossingen komen, moet je een beetje beleefd blijven. Gert-Paul komt met een oplossing aan, probeer het dan ff...

:wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ronald-Jan schreef:Komop hé....

Als je wilt dat mensen met oplossingen komen, moet je een beetje beleefd blijven. Gert-Paul komt met een oplossing aan, probeer het dan ff...

:wink:
Helemaal mee eens!

De mensen die hier helpen doen dat vrijwillig en proberen dat zo goed mogelijk te doen.
Het kan zijn dat mensen soms te snel lezen, maar men heeft ook meer op een dag te doen.

Je probleem lijkt me redelijk diep te zitten, dus dat moet je het ook oplossen op een grondige manier waarbij je dus wel moet oppassen wat je doet.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Wat mij betreft is dit een laatste waarschuwing!
Zo gaan we niet met mensen om hier op het forum, hoor :evil:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Klusje schreef:Zeker van iemand die zoveel kennis heeft, verwacht ik dit niet. Nu is het zo van "O dat los ik ik even gauw op".

Het belangrijkste is eerst lezen dan pas doen.
Sorry dat ik het de eerste keer verkeerd verstaan hebt. Zo'n dingen gebeurden nu éénmaal. Ik lees iedere avond iedere discussie en dan lees je wel eens wat sneller... (soms doe ik er meer dan een uur over om erdoor te geraken).
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

ByteWarrior schreef:
Klusje schreef:Zeker van iemand die zoveel kennis heeft, verwacht ik dit niet. Nu is het zo van "O dat los ik ik even gauw op".

Het belangrijkste is eerst lezen dan pas doen.
Sorry dat ik het de eerste keer verkeerd verstaan hebt. Zo'n dingen gebeurden nu éénmaal. Ik lees iedere avond iedere discussie en dan lees je wel eens wat sneller... (soms doe ik er meer dan een uur over om erdoor te geraken).
Wat een heer :) Je nog verontschuldigen ook...
Klusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2004, 17:41
Locatie: Tilburg
    unknown unknown

Bericht door Klusje »

Oplossing van Gert-Paul geprobeerd.
Werkte echter alleen als ik gelijktijdig alle bestanden met betrekking op dezelfde map verwijderde, toen ik ze appart verwijderde keerde ze weer terug.

Hierna is de map verdwenen uit mijn "Postvak IN" .

Echter bij het opnieuw opstarten van Thunderbird komt het *.msf bestand weer terug, maar de map blijft weg. Daar het bestand geen ruimte, o kb, in neemt vind ik het niet zo'n probleem.

Hopelijk blijf ik nu van dit probleem bespaart, want ik weet nog steeds niet wat het veroorzaakt heeft.
Plaats reactie