Ik merk dat je een probleem hebt/had met een hotmail/live/outlook.com account, en dat dit zich manifesteerde rond je vakantie/afwezigheid?
Even de background van dit antwoord:
Wanneer ik op vakantie ga "migreer" ik mijn TB met alles er op en er aan van mijn desktop naar mijn laptop. Met die laptop mail ik dan vanop vakantie zonder dat mijn ontvangers hoeven te merken dat ik niet meer thuis ben en dus niet van thuis uit mail.
Maar met de beveiliging van hotmail/live/outlook.com accounts is er dan potentieel een probleem: de server merkt namelijk dat ik zend vanop een IP adres op een locatie ver van waar ik "gewoonlijk" (=thuis) ben, en veronderstelt dat iemand mijn ID en wachtwoord onrechtmatig gebruikt. De server "blokkeert" dan het account, d.w.z. ik kan dan nog wel ontvangen, maar niet meer zenden (is dit niet het effect dat je hebt?).
Om het account te deblokkeren moet ik dan via webmail aanloggen, en dan de instructies volgen. Nota: ik heb voor communicatie in noodsituaties bij de creatie van het hotmail/live/outlook.com account ingevuld dat ie mij vindt op mijn mobiele telefoon. Het account deblokkeren houdt dan in dat ik de laatste 4 cijfers van mijn mobiel nummer moet intypen zodra ie dat vraagt, dan "een code zenden" vragen, dan de code die inmiddels via SMS op mijn mobiel aangekomen is intypen in de webmail. Dan deblokkeert ie het account en kan ik weer zenden vanuit TB.
Dit gebeurt me frequent als ik op reis ga, en nog een keer als ik opnieuw overschakel naar mijn desktop thuis.
Ontvangen lukt, verzenden niet...
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie