Probleem mail ophalen >1Mb

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MadCompie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 september 2004, 13:18
Locatie: Kuurne
    unknown unknown
Contacteer:

Probleem mail ophalen >1Mb

Bericht door MadCompie »

:? Verhip, telkens ik grotere berichten in mijn mailbox staan heb, kan Thunderbird ze niet meer binnenhalen (blijft lang zoeken, maar vindt niets).
Ik heb eveneens Norton IS 2003 staan, ook met A-virus op mail.
Heb al eens A-virus uitgeschakeld, zelfde probleem echter.
Als ik vervolgens via webmail (webmail.skynet.be) mijn berichten bekijk, zie ik dat er steeds een "grote" attachment bij is (vanaf 700Kb). Op dergelijke momenten kan Thunderbird mijn berichten niet meer ophalen.
Iemand iets dergelijks tegengekomen?
* I AM *
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

staat misschien ingesteld in je account instellingen dat hij bestanden groter dan XX niet moet downloaden?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Toch niet, alles reeds gecheckt. Kan Thunderbird problemen leveren in combinatie met Norton?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Toch niet, alles reeds gecheckt. Kan Thunderbird problemen leveren in combinatie met Norton?
Kan Norton problemen opleveren bedoel je?
Ja, er zijn nog al meldingen geweest van een iets te strak ingestelde AV of Firewall waardoor er iets niet werkt.

Beste manier om het uit te proberen is om de firewall/AV volledig uit te schakelen en dan je mails proberen binnen te halen. Als het dan wel werkt, scheelt er iets aan de instellingen van je firewall/AV-programma...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het klinkt als https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215183
Echter lijkt het in de opmerkingen bij die bug erop dat het niet eenvoudig te reproduceren is. Het is dus goed mogelijk dat er een of andere externe factor voor verantwoordelijk is. Een virusscanner is een mogelijke optie. Misschien een firewall of een bepaald type mailserver waarmee Thunderbird wat moeite heeft ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie