Wachtwoorden op profielen zetten - Thunderbird 0.4

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Mark
    unknown unknown

Wachtwoorden op profielen zetten - Thunderbird 0.4

Bericht door Mark »

Ik heb Thunderbird 0.4 geïnstalleerd, echter kan ik niet vinden hoe ik elk profiel apart kan beveiligen met een wachtwoord, net zoals in Outlook Express. Heeft iemand enig idee hoe dit moet, want anders begint m'n zusje te zeuren dat m'n broertje haar email kan lezen...

Gegroet,

Mark.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mark,

Dit is de eerste keer dat ik deze vraag hoor.

Ik denk niet dat iets dergelijks al mogelijk is met Thunderbird, dus misschien kunnen we het op een andere manier regelen.

Welke Windows-versie gebruik je ? Bepaalde Windows-versies kennen namelijk enig gebruikersbeheer en daarmee enige afscheiding, dus misschien kunnen we op die manier iets regelen...

Alvast bedankt,

Martijn
Z_God
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Mozilla heeft volgens mij een main password feature ergens in in the preferences. Ik denk dat Thunderbird ook wel zoiets heeft.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Over Mozilla profiles:
http://www.mozilla.org/start/1.0/faq/pr ... ml#protect

Nee, ze worden niet encrypt, dus zul je daarvoor de mogelijkheden van je besturingssysteem moeten gebruiken. Dat was nu net hetgeen ik ook voorstelde.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

En deze thread in Bugzilla gaat erover:
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=16489
De laatste bijdrage daaraan is ergens in 2002 geweest, dus ik denk niet dat er nog iemand mee bezig is...

Ik kwam daarop terecht via dit bericht: http://www.geocrawler.com/archives/3/11 ... 0/5849004/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
MinMogelijkMSgebruiker
    unknown unknown

profielen beveiligen

Bericht door MinMogelijkMSgebruiker »

Op 16 augustus Thunderbird in gebruik genomen met meerdere profielen (HotMailaccounts met HotMailPropper) hetgeen goed werkt. Is er niemand die een scriptje kan maken om de profielen te beveiligen met ieder een eigen wachtwoord?
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik lees deze thread nu pas, anders had ik hier al wel een antwoord voorzien. Sinds ik TB gebruik (versie 0.4 of zo), wordt ik iedere keer gevraagd voor een wachtwoord. In het Nederlands noemt dat dan: het Softwarematige Beveiligingsapparaat...

Dat wordt direct gevraagd nadat ik op m'n profiel inlog. Ik weet wel niet meer direct hoe of waar ik dit ingesteld heb. Ik veronderstel dat het ergens bij de Opties zit.

Maar het is dus wel mogelijk...
MinMogelijkMSgebruiker
    unknown unknown

Beveiliging profielen

Wil/kan niet overschakelen op ander OS (bv. Linux) dan W98 vanwege de gebruikers (rest van gezin) en de gebruikte progs zoals diverse spellen en gebruik van Benq AWL300 voor WLAN-internetverbinding.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Beveiliging profielen

MinMogelijkMSgebruiker schreef:Wil/kan niet overschakelen op ander OS (bv. Linux) dan W98 vanwege de gebruikers (rest van gezin) en de gebruikte progs zoals diverse spellen en gebruik van Benq AWL300 voor WLAN-internetverbinding.
Ik gebruik ook Win98, dus daar heeft het niets mee te maken... Als ik straks nog even tijd heb, zal ik eens proberen uit te zoeken hoe het juist moet.
MinMogelijkMSgebruiker
    unknown unknown

Bedankt,
De optie heb ik gevonden onder extra - accountinstellingen - beveiliging - beheer beveiligingsapparaten - softwarematige beveiligingsapparaten - wachtwoord. Dit heb ik voor 2 profielen/accounts ingesteld maar er wordt bij opstarten van het profiel via profielmanager geen wachtwoord gevraagd.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

MinMogelijkMSgebruiker schreef:Bedankt,
De optie heb ik gevonden onder extra - accountinstellingen - beveiliging - beheer beveiligingsapparaten - softwarematige beveiligingsapparaten - wachtwoord.
Dat is het ja...
Dit heb ik voor 2 profielen/accounts ingesteld maar er wordt bij opstarten van het profiel via profielmanager geen wachtwoord gevraagd.
Het wachtwoord wordt pas gevraagd bij het downloaden van de nieuwe berichten van de server. Als je TB zo instelt dat hij bij het opstarten op nieuwe berichten controleert (dit vind je in de accountinstellingen), dan vraagt hij bij het opstarten naar dit wachtwoord.

Dit wachtwoord is echter geen garantie. Mails kunnen nog steeds zonder probleem gelezen worden (de mails zijn gewoon tekstbestanden in een directory). Voor zover ik weet is er hiervoor geen oplossing (behalve dan naar een ander OS overschakelen).
Plaats reactie