.thunderbird gebruiken in nieuwe Mint installatie

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 144
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

.thunderbird gebruiken in nieuwe Mint installatie

Bericht door Jan_Kol »

Zo nu en dan is er een nieuwe of ge-upgrade versie van Mint beschikbaar. Ik installeer die dan om "bij de tijd' te blijven. Dit gebeurt onder "vernietiging" van alles wat er op die schijf staat. Uiteraard met het reservekopie-gereedschap een back-up gemaakt van alle data en de geïnstalleerde programma's.
Tot een aantal jaren geleden was het eenvoudig om de, verborgen, map .thunderbird te koppelen aan Thunderbird in de nieuw geïnstalleerde Mint. Dat werkt niet meer en wat ik ook probeer, het wil niet meer. Dat houdt in dat ik iets fout doe of dat Thunderbird dit niet meer kan zoals een aantal jaren geleden.
Is er iemand die mij een stap voor stap instructie kan geven of op het www kan aanwijzen waarmee ik dit weer kan bewerkstelligen?
Als dat niet meer kan moet ik helaas alles weer met de hand instellen, en dus erg blij met IMAP!

Nog een paar dingen:
Importeren lukt niet, want als ik de juiste Thunderbird map aan geef, krijg ik de mededeling dat die niet kan worden geïmporteerd omdat het bestand profiles.ini er niet is; is wel aanwezig maar invers (lichtgrijs) dus onbruikbaar weergegeven.
De "nieuwe" map .thunderbird verwijderen en de "oude" map .thunderbird er voor in de plaats zetten doet helemaal niets, Thunderbird geeft weer een andere, nieuwe map op, die ik niet wil/kan gebruiken.
De inhoud van de "oude" .thunderbird als inhoud van de "nieuwe" map via kopiëren en plakken over te zetten werkt ook niet.
Soms lijkt het te lukken maar ca 2GB data zijn niet binnen 3 seconden overgezet en als ik dan verder ga opent een nieuw bericht zonder koppeling aan enig account.
En zo nog heel wat dingen vergeefs geprobeerd maar niets werkt...
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: .thunderbird gebruiken in nieuwe Mint installatie

Bericht door markh »

Hallo Jan,

Je kunt bij installatie van een nieuwe versie van je besturingssysteem het beste van tevoren en reservekopie maken van je huidige profiel(en) en deze daarna terugzetten. Hoe dat werkt lees je hier en hier.

Succes, ik hoop dat je hier voldoende aan hebt!
Jan_Kol
Berichten: 144
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Linux Firefox

Re: .thunderbird gebruiken in nieuwe Mint installatie

Bericht door Jan_Kol »

Sorry dat ik nu pas reageer. Ik maak regelmatig een reservekopie van mijn harde schijf met het programma Reservekopie-gereedschap, ook voordat ik een nieuwe installatie doe, Dat doe ik ook met de geïnstalleerde programma's en dat alles is erg handig en scheelt veel tijd. Na installeren van Mint en terugzetten van de back-ups en (razendsnel) installeren van de programma's is alles weer beschikbaar. Het is mij gebleken dat Thunderbird dan soms wel de "oude" gegevens gebruikt. Voorwaarde is dat je de zaak op de standaard opslagplek van Mint hebt staan. Mijn idee was om het op Google Drive te zetten, maar dat werkt voor zover ik merk niet.
Plaats reactie