samenvoegen bestanden
-
samenvoegen bestanden
Kan ik de Thunderbird bestanden van twee laptops van dezelfde gebruiker samenvoegen? Op mijn oude laptop was Thunderbird geïnstalleerd en heeft daar berichten ontvangen die deels bewaard zijn. Op mijn nieuwe laptop heb ik opnieuw Thunderbird geïnstalleerd maar de oude bestanden toen niet overgebracht. Is het mogelijk dat alsnog te doen? Samenvoegen dus.
- Pettic
Re: samenvoegen bestanden
Op de oude laptop exporteer je de berichten en op de nieuw importeer je ze.
Het beste installeer je op beide pc's de extensie ImportExportToolsNG, vergeet die 'NG' niet.
Je kiest dan de te exporteren map of berichten en gaat dan naar menu Extra>ImportExportToolsNG en je kiest de gewenste optie.
Berichten met '.eml' zijn goed te importeren. Probeer maar wat uit, veel kwaad kun je niet doen.
Het beste installeer je op beide pc's de extensie ImportExportToolsNG, vergeet die 'NG' niet.
Je kiest dan de te exporteren map of berichten en gaat dan naar menu Extra>ImportExportToolsNG en je kiest de gewenste optie.
Berichten met '.eml' zijn goed te importeren. Probeer maar wat uit, veel kwaad kun je niet doen.
Windows; Firefox; Thunderbird
-
Dank Petic, ga ik proberen.
-
Blijkt toch ingewikkelder dan ik dacht. Wat moet je met ImportExport-etc kopiëren uit Thunderbird van de oude laptop naar bv een usb en waar moet je het dan weer plakken in Thunderbird van de nieuwe laptop? Hoe vind ik die bestanden en welk bestand is het handigst?
- Pettic
ER zijn verschillende mogelijkheden zoals je ziet. Als je de afzonderlijke berichten wilt exporteren kun je ze als .eml exporteren en later weer importeren. Zie NG-menu [Alle berichten in de map exporteren> eml-indeling].
Nog sneller gaat het via een IMAP-account dat je wellicht nog moet aanmaken omdat er berichten bleven staan. Dat lijkt dus op een POP-account waar de berichten in de Lokale Mappen of in de accountmappen terecht komen.
Maak van een bestaand account een IMAP-account aan op de oude computer. Sleep de achtergebleven berichten naar een map in het IMAP-account.
Installeer hetzelfde IMAP-account op de nieuwe computer en je ziet direct de gesleepte berichten. Sleep die desgewenst naar de goede plek.
Ik adviseer sowieso gebruik te maken van IMAP, dan heb je dit soort problemen niet.
Nog sneller gaat het via een IMAP-account dat je wellicht nog moet aanmaken omdat er berichten bleven staan. Dat lijkt dus op een POP-account waar de berichten in de Lokale Mappen of in de accountmappen terecht komen.
Maak van een bestaand account een IMAP-account aan op de oude computer. Sleep de achtergebleven berichten naar een map in het IMAP-account.
Installeer hetzelfde IMAP-account op de nieuwe computer en je ziet direct de gesleepte berichten. Sleep die desgewenst naar de goede plek.
Ik adviseer sowieso gebruik te maken van IMAP, dan heb je dit soort problemen niet.
Windows; Firefox; Thunderbird