Noodgedwongen moest ik een herstelactie doen. Na het opnieuw opstarten bleek dat Lightning kalender niet meer te zien was.
De Thunderbird versie is 59.5.0 .Hoe kan ik mijn agenda weer terug krijgen, zitten belangrijken afspraken in.
Ik heb geen eerdere herstelpunten meer.
Gaarne advies. Gr.Willem.
Kalender is weg na laptop herstel.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
Kijk even naar dit supportartikel. Wellicht heeft het te maken met een van de gebruikelijke problemen met betrekking tot de overgang van externe naar gebundelde Lightning-add-on; verwijderen van een bepaalde string via de Configuratie-editor zou het kunnen verhelpen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
Torzan,
Helaas, geen kalender.
agenda staat ook niet meer op de balk in "opties"
Helaas, geen kalender.
agenda staat ook niet meer op de balk in "opties"
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
Torzan,
Als ik de Add-on opnieuw probeer te downloaden krijg ik een .XPI file waarvan mijn laptop zegt dat hij dit niet kan openen.
(nb ik ben digibeet)
Als ik de Add-on opnieuw probeer te downloaden krijg ik een .XPI file waarvan mijn laptop zegt dat hij dit niet kan openen.
(nb ik ben digibeet)
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
- Heb je gedaan wat in het supportartikel staat aangegeven, dus de string in de configuratie-editor (aangetroffen en) verwijderd? De string begint met 'extensions.installedDistroAddon', dus alleen al dat intikken of kopiëren en plakken in het zoekveld moet genoeg zeggen.
- Staat Lightning nog vermeld in de Add-onbeheerder? Zo ja, klik dan op Uitschakelen of Verwijderen, herstart Thunderbird en kies dan weer voor Inschakelen.
Je hoeft Lightning al vanaf Thunderbird 38 niet meer als add-on te downloaden, omdat het sindsdien gebundeld met Thunderbird wordt geleverd. De kans is dus groot dat deze gewoon is uitgeschakeld in de Add-onbeheerder, of er een conflict is met een toch geïnstalleerde externe versie. Het meeste gekke is eigenlijk de door jou aangegeven versie, want Thunderbird 59.5.0 bestaat helemaal niet. Weet je dat wel zeker? Als dat zo is, zou ik die versie verwijderen, voor de zekerheid je systeem scannen met alles wat je hebt aan scanners voor virussen en malware, en gewoon de meest recente versie van Thunderbird installeren.
XPI-bestanden kun je trouwens laden via de Add-onbeheerder (via het tandwieltje > Add-on installeren via bestand, óf door het XPI-bestand naar de Add-onbeheerder te slepen vanuit een bestandsverkenner), maar zoals gezegd, dat zou dus niet hoeven.
Ik ben niet zo bekend met systeemherstel van Windows en heb dat altijd vermeden en anderen ook afgeraden, omdat (net als in dit geval) vaak niet duidelijk is wat er hierdoor precies gebeurt. Ik kan je dus ook niet vertellen of er iets met de programmabestanden is gebeurd of met je profiel. Opnieuw installeren is vaak de beste optie; je profielgegevens (=mail, instellingen, agenda- en andere gegevens) zouden behouden moeten blijven.
- Staat Lightning nog vermeld in de Add-onbeheerder? Zo ja, klik dan op Uitschakelen of Verwijderen, herstart Thunderbird en kies dan weer voor Inschakelen.
Je hoeft Lightning al vanaf Thunderbird 38 niet meer als add-on te downloaden, omdat het sindsdien gebundeld met Thunderbird wordt geleverd. De kans is dus groot dat deze gewoon is uitgeschakeld in de Add-onbeheerder, of er een conflict is met een toch geïnstalleerde externe versie. Het meeste gekke is eigenlijk de door jou aangegeven versie, want Thunderbird 59.5.0 bestaat helemaal niet. Weet je dat wel zeker? Als dat zo is, zou ik die versie verwijderen, voor de zekerheid je systeem scannen met alles wat je hebt aan scanners voor virussen en malware, en gewoon de meest recente versie van Thunderbird installeren.
XPI-bestanden kun je trouwens laden via de Add-onbeheerder (via het tandwieltje > Add-on installeren via bestand, óf door het XPI-bestand naar de Add-onbeheerder te slepen vanuit een bestandsverkenner), maar zoals gezegd, dat zou dus niet hoeven.
Ik ben niet zo bekend met systeemherstel van Windows en heb dat altijd vermeden en anderen ook afgeraden, omdat (net als in dit geval) vaak niet duidelijk is wat er hierdoor precies gebeurt. Ik kan je dus ook niet vertellen of er iets met de programmabestanden is gebeurd of met je profiel. Opnieuw installeren is vaak de beste optie; je profielgegevens (=mail, instellingen, agenda- en andere gegevens) zouden behouden moeten blijven.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
Torzan,
bedankt voor je geduld.
Vanmiddag kreeg ik een automatische update van Thunderbird, nu 52.9.1.6764, maar eerst gaf in mijn programma files de thunderbird.exe toch echt 59.5.0....... aan, maar goed. Ondanks de auto update toch geen kalender.
Lightning stond idd vermeld in de Add-onbeheerder (met de vermelding ; uitgeschakeld- niet geschikt voor deze versie) en heb deze verwijderd,
opnieuw opgestart ,maar geen vermelding meer.
Ik ga het morgen weer proberen. u hoort van mij.
Gr.Willem bedankt
bedankt voor je geduld.
Vanmiddag kreeg ik een automatische update van Thunderbird, nu 52.9.1.6764, maar eerst gaf in mijn programma files de thunderbird.exe toch echt 59.5.0....... aan, maar goed. Ondanks de auto update toch geen kalender.
Lightning stond idd vermeld in de Add-onbeheerder (met de vermelding ; uitgeschakeld- niet geschikt voor deze versie) en heb deze verwijderd,
opnieuw opgestart ,maar geen vermelding meer.
Ik ga het morgen weer proberen. u hoort van mij.
Gr.Willem bedankt
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
Re: Kalender is weg na laptop herstel.
Torzan, alles is terug. Bedankt.