overgaan van IE en Outlook Express naar Firefox en thunderbi

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
margriet52
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 december 2004, 11:07
Locatie: Dordrecht
    unknown unknown

overgaan van IE en Outlook Express naar Firefox en thunderbi

Bericht door margriet52 »

Goedemorgen,

Ik heb me pas aangemeld op deze site omdat ik van Internet Explorer en Outlook Express wil overstappen naar Firefox en Thunderbird-programma's.
Ik heb ze al geïnstalleerd en ben al een beetje aan het bekijken hoe een en ander moet, maar ben er nog niet uit.
Firefox kan nog geen startpagina aanmaken en werkt nog niet en thunderbird kan nog geen verbinding maken met internet.
Ik moet denk ik eerst eens wat nalezen over hoe en wat.
Wat kan ik het beste lezen of een Nederlandse handleiding naast me leggen en alles stap voor stap uit te voeren?
Misschien is dit een te algemene vraag, maar ik weet niet goed hoe te starten ermee.
Reden van overstappen is dat ik bij Outlook Express zeer veel onbekende virusmailtjes binnenkrijg. Deze worden door Norton Antivirus 2004 wel verwijderd iedere keer, maar het is toch hinderlijk.
Ik kreeg het advies over te stappen naar Firefox en Thunderbird.
Het lijkt me overigens een zeer leerzame site hier!!
Met vriendelijke groeten van een absolute beginner met deze programma's
Margriet52
je bent nooit te oud om te leren
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: overgaan van IE en Outlook Express naar Firefox en thund

Bericht door Gert-Paul »

margriet52 schreef:Goedemorgen,

Ik heb me pas aangemeld op deze site omdat ik van Internet Explorer en Outlook Express wil overstappen naar Firefox en Thunderbird-programma's.
Ik heb ze al geïnstalleerd en ben al een beetje aan het bekijken hoe een en ander moet, maar ben er nog niet uit.
Firefox kan nog geen startpagina aanmaken en werkt nog niet en thunderbird kan nog geen verbinding maken met internet.
Ik moet denk ik eerst eens wat nalezen over hoe en wat.
Het klinkt alsof een Firewall of ander programma Firefox nog tegenwerkt. Heb je een programma zoals Norton (Internet Security), ZoneAlarm of een andere firewall/beschermingspaket geïnstalleerd? Profeer die eens tijdelijk uit te schakelen zodat je kunt kijken of die Thunderbird blokkeren om het internet op te gaan.
Is in Firefox trouwens ook het probleem dat Firefox geen verbinding met het internet kunnen maken?
Wat kan ik het beste lezen of een Nederlandse handleiding naast me leggen en alles stap voor stap uit te voeren?
Misschien is dit een te algemene vraag, maar ik weet niet goed hoe te starten ermee.
Op http://mozbrowser.nl/firefox/intro is een introductie tot Firefox te lezen, die vooral de belangrijkste functies uitlegt. Zo wordt in het tweede deel uitgelegd hoe je een startpagina moet instellen.
Voor Thunderbird is wel een aantal introductie beschikbaar (bv deze en deze) . Van die laatste is wel een Nederlandse versie beschikbaar, maar die klopt niet helemaal meer.
Reden van overstappen is dat ik bij Outlook Express zeer veel onbekende virusmailtjes binnenkrijg. Deze worden door Norton Antivirus 2004 wel verwijderd iedere keer, maar het is toch hinderlijk. Ik kreeg het advies over te stappen naar Firefox en Thunderbird.
Door Thunderbird te gebruiken zal het aantal virusmailtje natuurlijk niet afnemen, maar ik denk dat bv het spamfilter wel duidelijk zal selecteren welke mailtjes virussen zijn. Zeker als je dit duidelijk aangeeft, wordt het filter goed getraind.
Daarnaast voert Thunderbird ook niet VB-code etc. uit, wat in Outlook Express nog wel eens voor problemen zorgde.
Het lijkt me overigens een zeer leerzame site hier!!
Met vriendelijke groeten van een absolute beginner met deze programma's
Margriet52
Bedankt voor het compliment. Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen om met Mozilla programma's te beginnen. Stel dus alle vragen die hebt rond Firefox/Thunderbird gerust hier. Dan zullen we proberen je zo goed mogelijk te helpen.
Plaats reactie