Sylpheed

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
frits
    unknown unknown

Sylpheed

Bericht door frits »

Ik ben al een tijdje het e-mailprogramma Sylpheed aan het uitproberen en heb daarover een vraag. Misschien dat een van jullie het antwoord weet. Ik haal de mail binnen via IMAP en laat verschillende mailaccounts binnenkomen op één adres. Tot zover de inkomende mail. Dat gaat goed. Maar bij de uitgaande mail wil ik verschillende signatures gebruiken, omdat niet iedere door mij verstuurde mail eenzelfde signature meekrijgt. Maar in Sylpheed, een snel open source mailprogramma, heb ik die mogelijkheid nog niet kunnen ontdekken. Misschien iemand van jullie wel. In dat geval hoor ik het graag.

Homepage: http://sylpheed.good-day.net/en/
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frits,

Even googlen en je schijnt zelfs per map een aparte handtekening te kunnen instellen: http://sylpheeddoc.sourceforge.net/en/m ... ual-8.html

Er wordt in die pagina verwezen naar een signature-file, maar de syntax ervan is mij vooralsnog onduidelijk.

Misschien heb je hier ook iets aan, maar het kan ook wel gedateerd zijn (info uit 2001): http://mail.gnome.org/archives/balsa-li ... 00199.html

Update: volgens mij werkt het net als bij Thunderbird: je verwijst per account naar een apart signature-bestand. Op de Compose-tab van de account-instellingen van Sylpheed kun je naar het te gebruiken signature-bestand verwijzen. Standaard wordt er een signature.txt in je profielmap gebruikt, maar je kunt per account natuurlijk naar een andere ondertekening verwijzen.

Als dat je onvoldoende mogelijkheden biedt, dan kun je een overstap naar Thunderbird overwegen, want daarin kun je extensies gebruiken en uiteraard zijn er ook extensies voor handtekeningen onder berichten.

Maar ik heb Sylpheed net gedownload en geinstalleerd en begrijp best dat dit je wel bevalt. Net als K-Meleon valt Sylpheed volgens mij ook in de categorie 'klein maar fijn'.
Laatst gewijzigd door nirwana op 8 mei 2006, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
frits
    unknown unknown

Bericht door frits »

Dank.
Ik zal de informatie eens tot mij nuttigen. Het programma ziet er wel netjes uit, kent veel mogelijkheden en daarnaast is het weer eens iets anders dan Thunderbird of het werken met webmail.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

frits schreef:Ik zal de informatie eens tot mij nuttigen.
Zie ook mijn update die ik net heb toegevoegd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie