Gezocht simOS download

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Gezocht simOS download

Bericht door vulture »

Sinds ik wat verder bij mijn ouders vandaan woon willen zij graag een computer om met mij te kunnen bellen, mailen, chatten en webcammen. Nu zijn zij niet de jongsten meer, 70+ en digibeten. Na lang zoeken heb ik wat moois voor ze gevonden namelijk <a href="http://www.simpc.nl/">SimPC</a>. Op deze PC (eigenlijk is het een terminal) werkt het simOS versie1.1 gebaseerd op Gentoo Linux. Het ziet er prachtig uit. Geen overlappende schermen en het is gewoon simpel en eenvoudig. Ik heb nog een PC tje over en als ik daar nu zelf dit OS op kan installeren dan zijn zij een stuk goedkoper uit. Ik heb al gezocht maar ik kan nergens een downloadje vinden.

Wie kan mij helpen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Sorry aasgier, heb flink wat afgezocht, maar kan niks vinden. De site waar e.e.a. te vinden zou moeten zijn is niet bereikbaar.
Maar dat had je zelf vast ook al gemerkt...

Misschien later nog eens proberen.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gezocht simOS download

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Ik heb nog een PC tje over en als ik daar nu zelf dit OS op kan installeren dan zijn zij een stuk goedkoper uit. Ik heb al gezocht maar ik kan nergens een downloadje vinden.
Ik neem aan dat dit bedrijf de nodige ontwikkeling in het concept heeft gestopt en dat ze daarom het als een geheel verkopen, dus de computer komt inclusief de software. Maar geen nood, voor slechts 399 euri mag je je ook de trotse eigenaar van een SimPC noemen.

Als het gratis moet, dan kun je beter je oog laten vallen op een andere eenvoudig bruikbare Linux-distributie. Maar dan mis je misschien wat voordelen van deze SimOS-distributie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie