Open Office vraagjes
- vulture
- Contacteer:
Open Office vraagjes
Ben enthousiast bezig met OOO 2 ik heb een vraag in Excel kan je met een functietoest naar een bepaalde positie in een werkblad springen namelijk F5 (GaNaar) hoe doe je dat in OOCalc?
Is er een goed OO forum? in het Nederlands??????
Is er een goed OO forum? in het Nederlands??????
- BlackDog
- vulture
- Contacteer:
- BlackDog
Ik heb Open Office eens opgestart en F5 geprobeerd. Er opent dan bij mij een pop-up scherm "navigator" genaamd. Bovenin kun je de kolom en de rij instellen, waarna je met <Enter> naar de ingestelde cel springt. Bovendien heeft de navigator nog meer mogelijkheden, zoals gelijk naar een cel op een ander werkblad of zelfs ander document springen (wat je er aan hebt, weet ik niet). Lijkt me toch een goede vervanger van de F5 in Excel.
Harrie
- vulture
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik beheer het prikbord daar wel, maar heb verder geen invloed op hoe dat werkt. Daarom kan ik me voorstellen dat je dit phpBB-forum lekkerder vindt werken.aasgier schreef:Prikbord oogt wat onoverzichtelijk (als je dit Forum gewend bent.)
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- vulture
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik doe mijn best en zolang niemand daar vragen stelt heb ik daar ook weinig omkijken naaraasgier schreef:Slaap jij nog wel eens?nirwana schreef:Ik beheer het prikbord daar wel,
Maar ik zie dat er daar al diverse vragen onbeantwoord zijn, dus ik zal er eens een oogje op werpen (en nodig bij deze iedereen uit om hetzelfde te doen).
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- vulture
- Contacteer:
-
Waarom ga je niet over naar Linux, er zijn zat mensen/bronnen(internet)/ en vele boeken over de hele wereld die het leuk vinden jou te helpen!aasgier schreef:OpenOffice.org bevalt uitsteken. Is een echte aanrader. Zit erg goed inelkaar. Ik kan de overstap van office naar OOO aanraden.
Ik denk dat ik nu maar eens een aantal Microsoft producten van mijn PC ga verwijderen.
Ik persoonlijk gebruik het ook, ben er mee geboren zoals je dat mag noemen (ik ben nu 19). En het werkt perfect als je het goed draaiend hebt. Ik zelf vind het mooier, stabieler, en met veel voordelen, enig nadeel is dat je met het overstappen veel nieuws moet leren, vooral als je je leven lang met ms hebt gewerkt!
groeten
Paul
- vulture
- Contacteer:
Overstap naar Linux is op dit moment eigenlijk niet im Frage. Ik heb geen problemen met XP. Werkt als een zonnetje. Ik ben er tevreden over.paul86 schreef:Waarom ga je niet over naar Linux, er zijn zat mensen/bronnen(internet)/ en vele boeken over de hele wereld die het leuk vinden jou te helpen!aasgier schreef:OpenOffice.org bevalt uitsteken. Is een echte aanrader. Zit erg goed inelkaar. Ik kan de overstap van office naar OOO aanraden.
Ik denk dat ik nu maar eens een aantal Microsoft producten van mijn PC ga verwijderen.
Ik persoonlijk gebruik het ook, ben er mee geboren zoals je dat mag noemen (ik ben nu 19). En het werkt perfect als je het goed draaiend hebt. Ik zelf vind het mooier, stabieler, en met veel voordelen, enig nadeel is dat je met het overstappen veel nieuws moet leren, vooral als je je leven lang met ms hebt gewerkt!
groeten
Paul
wel denk ik erover om Linux op mijn laptop te installeren. Die is wat minder snel en heeft een beperkte harde schijf. Daar is XP eigenlijk als besturingssysteem te groot en te log voor. Opstarten van programma's gaat allemaal veel te traag. Laptop is 1.1 ghz. Wil graag een Nl talige Linux distributie die snel betrouwbaar en gebruikersvriendelijk is. Suggesties?
- adri
- Moderator
Misschien is Mandriva dan wel iets voor jou.aasgier schreef: wel denk ik erover om Linux op mijn laptop te installeren. Die is wat minder snel en heeft een beperkte harde schijf. Daar is XP eigenlijk als besturingssysteem te groot en te log voor. Opstarten van programma's gaat allemaal veel te traag. Laptop is 1.1 ghz. Wil graag een Nl talige Linux distributie die snel betrouwbaar en gebruikersvriendelijk is. Suggesties?
- gertj3
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dat is een geweldig idee.gertj3 schreef:ik ga open office ook eens uittesten
Ik ben al enkele maanden bezig met OOo. Alleen had ik laatst even Excel erbij gehaald om een grafiek te tekenen, aangezien het me in OOo niet lukte en in van Excel wist dat het zeker weten mogelijk was. Bleek dat ik alleen even een vinkje vergeten was in OOo, toen ging het allemaal perfect. Dus denk niet te snel dan OOo iets niet kan.
EDIT: Hoezo staat er op de OOo.pagina wel een link naar M$office.pagina, maar andersom niet?