OSS brandersoftware (voor windows xp)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Robby
    unknown unknown

OSS brandersoftware (voor windows xp)

Bericht door Robby »

Heeft iemand ervaring met CDRTFE (=CDR tools fronted)?

Ik heb het geïnstalleerd en het lijkt een redelijk programma met hier en daar wat schoonheidsfoutjes en hier en kan de gebruikersinterface verbeteringen gebruiken.

Ik ben benieuwd naar andere gebruikerservaringen, m.n. in vergelijking tot Nero...

Robby
Erik
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Linkje erbij voor de zekerheid. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van het programma gehoord. Maar ik ga het zeker eens uittesten :) Wordt vervolgd dus :)
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Na een half jaar ben ik wel benieuwd naar je ervaringen Erik... :D

Zo ver als ik kan beoorden kan dit programma het zelfde als Nero. Uitzondering is misschien de cd/dvd editing mogelijkheden. Dit houdt het programma ook weer lekker klein en daar zijn weer alternatieven voor. De tabs vind ik zelf qua gebruik gemakkelijker dan de aan pak van Nero.

Groet Rob
Erik
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Het programma bevat de basisfuncties, maar niet meer dan dat. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor het betaalde pakket Nero.
~ Erik
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Welke functies mis je dan Erik?
Erik
Moderator
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Robby schreef:Welke functies mis je dan Erik?
CDtext bijvoorbeeld. En ondersteuning voor hardware functies als Burnproof-technologie. Begrijp me niet verkeerd, voor het geld (voor niets!) biedt dit programma goede functionaliteit. Daarnaast schort het helaas aan een mooie gebruiksvriendelijke interface. Het programma zal zodoende het grote publiek niet aanspreken, helaas.
~ Erik
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als je met opensource software CD's wilt roosteren dan denk ik dat je het beste uit bent met Linux. Voor Windows zijn er nog wel wat freeware-programma's, maar daartussen zit ook de nodige adware (mogelijk ook spyware).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Bedoel je met CDtext de mogelijkheid om titels ed. te branden? Dat zit er toch gewoon op? (1.2 pre 1)

Ik heb even contact gezocht met Oliver Valencia. Sinds 2004 is hij vrijwel de enige die aan het programma werkt (Oleg S. Rudyk and Jared Breland dragen ook af en toe bij). Hij geeft aan dat hij weinig input krijgt van gebruikers. Best ontmoedigend lijkt me. Hij is aan het werken aan 1.2 pre 2. (m.n. bugfixes en verbeteringen in de controle van de CD/DVD omvang.)

Volgens mij is er geen alternatieve OS brandersoftware voor Windows. Er zou best wat meer aandacht voor kunnen komen. Bv in Livre...
joencie
    unknown unknown

Bericht door joencie »

Robby,

Misschien is dit iets voor je?

http://sourceforge.net/projects/bwgburn
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Dag Joencie,

Volgens mij gebruikt dat programma .Net framework. Daar ben ik geen fan van. Als ik dat installeer, dan veranderen er meteen ongewenst een aantal instellingen in mijn computer.

gr. Robby
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Een alternatief voor het framework van MS is Mono. De implementatie van WinForms schijnt tegenwoordig vrij goed te zijn.
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Hoi Rebil,

Daar had ik nog nooit van gehoord!

Ik ben momenteel NERO, bwgburn en cdrfte aan het vergelijken qua opties en het ziet er naar uit dat cdrfte in ieder geval niet onder doet voor cdrfte. De vergelijking met NERO duurt wat langer.

Groet Rob
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Robby schreef: en het ziet er naar uit dat cdrfte in ieder geval niet onder doet voor cdrfte.
:?: :?: welke van de 2 klopt?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

OEPS....

Ik bedoelde dat cdrfte niet onder lijkt te doen voor bwgburn...

Bedankt Sipster...
Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik heb een vergelijkingslijst gemaakt tussen Nero, cdrfte en in beperkte mate bwgburn.

De lijst heb ik voorgelegd aan de makers van cdrfte en zij hebben hem gecorrigeerd. Ik zou hem hier wil willen publiceren, maar ik weet niet goed hoe ik de opmaak kan behouden. (kolommen).

Erik..., denk jij dat Livre geinteresseerd is om een artikeltje te maken over brander-software?

Verder vroegen ze me of er misschien iemand geinteresseerd is om een vertaling te maken voor de Nederlandse gebruikers...
Plaats reactie