Linux voor beginners :)
- vulture
- Contacteer:
[quote="Frederik" en "Adri"]Morgen ook kopen [/quote] Gevonden?
Ik probeer weer Mythtv werkend te krijgen
na de keuze voor nederlands krijg ik het volgende te zien
hostnaam = localhost
database = mythconverg
gebruiker = fgi
wachtwoord = (leeg bij opzet database er voor gekozen geen wachtwoord te installeren zoals voorgesteld in de helpfile
type datbase = MySQL
iemand enig edee wat ik verkeerd doe?
Ik probeer weer Mythtv werkend te krijgen
hostnaam = localhost
database = mythconverg
gebruiker = fgi
wachtwoord = (leeg bij opzet database er voor gekozen geen wachtwoord te installeren zoals voorgesteld in de helpfile
type datbase = MySQL
- adri
- Moderator
Gevonden?[/quote]vulture schreef:[quote="Frederik" en "Adri"]Morgen ook kopen
Nog niet, mijn vrouw brengt hem straks mee als ze uit haar werk komt.
Het is trouwens niet voor mij, maar voor een vriend waar we vanavond op bezoek gaan (een echte Microsucker )
Ik heb een paar howto's gevonden, deze en die. Misschien dat je er wat aan hebt (behandelen wel een installatie in Breezey Badger, hou daar rekening mee -kernel!).vulture schreef: Ik probeer weer Mythtv werkend te krijgen
hostnaam = localhost
database = mythconverg
gebruiker = fgi
type datbase = MySQL
Zelf heb ik er geen enkele ervaring mee...
- U Black Emperor
- vulture
- Contacteer:
CD in cd speler en windows laten herstarten. Als je in je bios instellingen hebt staan dat hij de cd/dvd speler moet benaderen dan wordt automatisch de live cd opgestart. Er wordt niets geinstalleerd dus je hoeft niet bang te zijn dat je je windows kwijt raakt. Dat kan eenvoudig weg niet.Samuël schreef:Ik heb even hulp nodig. Ik ontving de Linux live disc. Hoe dit opstarten? Is het gewoon in de laptop steken of wat moet ik nog doen? Hetgeen in Windows staat mag er in geen geval af.
- adri
- Moderator
Waarom installeer je ze niet beide?U Black Emperor schreef:Welke is aan te raden:
Suse of Mandriva, heb ze beide gedownload maar weet niet welke te instaleren. iemand een tip
Maak drie partities aan, eentje voor swap (kan dan door beiden gebruikt worden) en verder voor iedere distro één. Als je dan over een tijdje besloten hebt welke je wilt houden, dan keil je die andere er gewoon af en kun je de vrijgekomen partitie gebruiken om je /home/ naar te verplaatsen. Is nog veiliger ook.
Het bleek niet zo eenvoudig te gaan. En ik weet dat het afgezaagd klinkt, maar de laptop haperde. Wat gebeurde er nu? Ik herstartte de laptop met de Ubuntudisc erin. Het startte wel op maar op het laatst kreeg ik in het midden van het scherm een rondje ter grootte van de aanwijzer. De aanwijzer zelf stond roerloos in het midden van het rondje. In het bovenste deel van het scherm stonden hier en daar enkele, hoe moet ik het verwoorden, vlekken. Alles blokkeerde erna. De aanwijzer deed niets. Ik kon de laptop niet uitzetten en de lade niet openen. Één iets kon wel, het enige wat altijd werkt: De stekker uit het stopcontact halen en de laptop valt enkele uren later vanzelf uit.
- vulture
- Contacteer:
In een week tijd al een heel stuk verder met Kubuntu.
1. Het werken met 4 verschillende burobladen is erg makkelijk en erg overzichtelijk. Ben er nu eindelijk achter hoe je per buroblad je instellingen kan wijzigen.
2. Akregator is de feedreader die ik zocht alles is geheel instelbaar zoals ik het wil.
3. Met het aqua blue thema is het net alsof ik hier met 2 macjes werk
4. probleem met de zwarte achtergrond en de stippellintjes zijn ook opgelost bij systeem instellingen alles gewoon terugzetten op standaard tot je gevonden hebt wat je zoekt.
5. de veelal onbekende software valt reuze mee.
Nog te doen
1. netwerk aanleggen
2. geluid werkt maar er komt nog geen dolby 5.1 uit mijn boxen
3. Media center installeren
stabiliteit
1.moet zeggen dat het hele gedoe deze week met de update van X me behoorlijk tegenviel. Een update verstrekken die niet aan de qwaliteits eisen voldoet is teveel windows
2. weinig vastlopers
conclusie
1.Bevalt me uitstekend. Is reuze meegevallen drempelvrees was ongegrond.
2. werken met terminal is leuk maar soms kan er wel iets meer gebruikersvriendelijkheid worden ingebouwd. (zie installatie media center)
3. alles is aanpasbaar zoals je het zelf wilt
1. Het werken met 4 verschillende burobladen is erg makkelijk en erg overzichtelijk. Ben er nu eindelijk achter hoe je per buroblad je instellingen kan wijzigen.
2. Akregator is de feedreader die ik zocht alles is geheel instelbaar zoals ik het wil.
3. Met het aqua blue thema is het net alsof ik hier met 2 macjes werk
4. probleem met de zwarte achtergrond en de stippellintjes zijn ook opgelost bij systeem instellingen alles gewoon terugzetten op standaard tot je gevonden hebt wat je zoekt.
5. de veelal onbekende software valt reuze mee.
Nog te doen
1. netwerk aanleggen
2. geluid werkt maar er komt nog geen dolby 5.1 uit mijn boxen
3. Media center installeren
stabiliteit
1.moet zeggen dat het hele gedoe deze week met de update van X me behoorlijk tegenviel. Een update verstrekken die niet aan de qwaliteits eisen voldoet is teveel windows
2. weinig vastlopers
conclusie
1.Bevalt me uitstekend. Is reuze meegevallen drempelvrees was ongegrond.
2. werken met terminal is leuk maar soms kan er wel iets meer gebruikersvriendelijkheid worden ingebouwd. (zie installatie media center)
3. alles is aanpasbaar zoals je het zelf wilt
- adri
- Moderator
Wat voor updates waren dat dan?vulture schreef: 1.moet zeggen dat het hele gedoe deze week met de update van X me behoorlijk tegenviel. Een update verstrekken die niet aan de qwaliteits eisen voldoet is teveel windows
Overigens, het is beter om updates van KDE (of Gnome) en andere beangrijke installaties die de grafische schil betreffen (installeren Nvidia-driver bijv.) uit te voeren als X niet draait. Om dat voor mekaar te krijgen doe je sudo telinit 1. Je komt dan in een commandline zonder dat X draait.
- Gert-Paul
- Contacteer:
Zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/nieuws/44092/Update ... uning.htmladri schreef:Wat voor updates waren dat dan?.vulture schreef: 1.moet zeggen dat het hele gedoe deze week met de update van X me behoorlijk tegenviel. Een update verstrekken die niet aan de qwaliteits eisen voldoet is teveel windows
- rappie pappie
Ik heb die update ook binnen gehad.Géén problemen.Gert-Paul schreef:Zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/nieuws/44092/Update ... uning.htmladri schreef:Wat voor updates waren dat dan?.vulture schreef: 1.moet zeggen dat het hele gedoe deze week met de update van X me behoorlijk tegenviel. Een update verstrekken die niet aan de qwaliteits eisen voldoet is teveel windows
- rappie pappie
- U Black Emperor
heb Suse 10.1 geinstaleerd, dat ging eigenlijk best wel goed
het draait maar toch wat probleempjes
kan geen MP3 afspelen, het icoontje voor dat bestand is een slotje
Heb xmms al gedownload en geinstaleerd maar dat hielp niks
kom er niet meer uit, heeft iemand hier een id hoe dit optelossen, alvast bedankt
kom er niet meer uit, heeft iemand hier een id hoe dit optelossen, alvast bedankt
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
- rappie pappie
Daar heb je mutimedia codecs voor nodig.Die moet je via yast installeren.Je moet sources toevoegen .Ik heb weinig ervaring met suse linux.De ervaring die ik ermee heb gehad was een dag.En daarna snel weer terug bij ubuntu.Het viel me zwaar tegen.U Black Emperor schreef:heb Suse 10.1 geinstaleerd, dat ging eigenlijk best wel goed
Hier staat wat in het engels hoe je het zou moeten doen.
http://www.softwareinreview.com/cms/content/view/39/1/
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 26 augustus 2006, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.