Hoe zet je Thunderbird dan weer terug ?Ik heb daarvoor wel zo'n beetje alle ~/. bestanden en mappen moeten verwijderen.
Groeten.
Hoe zet je Thunderbird dan weer terug ?Ik heb daarvoor wel zo'n beetje alle ~/. bestanden en mappen moeten verwijderen.
Misschien heb ik nog een suggestie, onder het mom van "niet geschoten is altijd mis".Koen_92 schreef: Ik kom er nu ook achter dat rebooten en afsluiten niet meer mogelijk is.
Zodra ik (als root) reboot of halt in de terminal typ krijg ik dat zwarte scherm. Dat kan ik de laptop alleen nog maar met de knop uitzetten.
"Zo'n beetje" is niet alles.fietser schreef:Hallo Adri,Hoe zet je Thunderbird dan weer terug ?Ik heb daarvoor wel zo'n beetje alle ~/. bestanden en mappen moeten verwijderen.
Groeten.
Jaaa, geweldig rener!rener schreef: Blijkbaar gaat het bij jouw laptop om de "savage" driver, met de naam xf86-video-savage-2.3.1-i486-1 (zie "man 4 savage"). Mogelijk kun je ook eens een andere versie van deze driver proberen om te zien of je het inderdaad in deze hoek moet zoeken.
Code: Selecteer alles
# Generated by dhcpcd for interface eth1
search lokaal
nameserver 192.168.1.254
nameserver 195.241.77.55
nameserver 195.241.77.58
Is hij echt sneller dan 3.5?adri schreef: Maar het went vrij snel en -eerlijk is eerlijk- KDE is gewoon mooi en snel. Ja, sneller dan 3.5.
Ja, dat klopt. Daar wordt uitgelegd hoe je door dhcpcd handmatig te gebruiken dit goed zegt.adri schreef: /etc/resolv.conf wordt inderdaad overgeschreven als je DHCP gebruikt. Is ook een van de redenen dat ik statische IP's gebruik. Het kan trouwens blijkbaar wel opgelost worden, zie hier.
#DHCP_KEEPRESOLV[4]="yes" # If you dont want /etc/resolv.conf overwritten
There was a fatal error attempting to install /var/log/mount/ap/ghostscript-8.70-i486-1.txz. The package may be corrupt, the installation media may be bad, or something else has caused the package to be unable to be read withouth errors. You may hit enter to continue if you wish, but if this is an important required package then your installation may not work as is.
/usr/lib/firefox-3.5.2/crashreporter: error while loading shared libraries: libgconf-2.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
Dat klinkt positief Er is aan KDE 4 ook veel verbeterd sinds de eerste release.adri schreef: KDE 4 is echt een stuk sneller (op deze computer -P4, 3 Ghz, 1.8 GB RAM) dan 3.5. Waar dat vooral opvalt is bijv. als je bij FF een programma wilt toekennen aan een bestandsformaat. Je navigeert dan naar /usr/bin en kiest het desbetreffende programma uit. Dat duurde altijd eventjes (voordat /usr/bin volledig geladen was in dat venstertje), nu is het werkelijk supersnel, dat scheelt echt stukken.
Probeer daar anders de nieuwe Xfce 4.6 eens, die is echt een heel stuk verbeterd tov 4.4 die in Slackware 12.2 zat. Ik ben er hier op mijn laptop heel tevreden mee.adri schreef: Op die pc vind ik KDE 3.5 eigenlijk te traag (vandaar ook dat ik naar IceWM geswitched ben), dus we wachten af hoe KDE 4 daar zich houdt.
Ik heb hem helemaal gelezen en het was best interessant. Ik moet wel zeggen dat ik zelf de noodzaak van een 64-bit port nog steeds niet zie, want zoveel sneller is het toch niet? Veel hardware-sites komen uit op enkele procenten. En met PAE zitten we ook nog steeds niet aan de geheugen-limiet.adri schreef: En voor de liefhebbers en degenen die nog goede excuses voor zichzelf nodig hebben om Slackware eens te gaan proberen, is dit interview van Linux Magazine met Alien Bob (alias Eric Hameleers uit Eindhoven, lid van het Slackware team rond Patrick Volkerding) een aanrader!
Dat T-DOSE ziet er wel interessant uit, ik ben benieuwd hoe het speaker schedule er uit komt te zien.Alien Bob schreef: Ik houd op T-DOSE (http://t-dose.org/) een praatje over Slackware: de geschiedenis, huidige ontwikkelingen, ontwikkelmodel en dergelijke.
T-DOSE wordt in de Fontys Hogeschool in Eindhoven gehost, op 3 en vier oktober. Het speaker schedule is nog niet bekend.
Wie weet zie ik sommigen van jullie daar ook wel.
Eric
Waarschijnlijk moet je het bijbehorende configuratiebestand, met de naam /etc/ntp.conf, nog aanpassen en o.a. voorzien van één of meer NTP servers. Zie hier voor een uitgebreide uitleg, en een voorbeeld ntp.conf. In /var/log/debug kun je controleren of de daemon naar verwachting werkt.Koen_92 schreef: Nu wil ik dus dat de tijd automatisch gesynct word na het opstarten. Daarom heb ik de rc.ntpd daemon standaard laten opstarten, maar de tijd wordt nog steeds niet automatisch gesynct. Hoe werkt dit?
Het is inderdaad niet Firefox, maar de crashreporter zélf die een dependency met libgconf heeft (zelf heb ik die library dus ook niet):Koen_92 schreef: Ten tweede crash Firefox heel vaak met de volgende melding:Nu lijkt het me sterk dat libgconf echt nodig is (anders had dit standaard wel in Slackware gezeten), maar ik weet geen andere oplossing dan simpelweg GConf compileren.Code: Selecteer alles
/usr/lib/firefox-3.5.2/crashreporter: error while loading shared libraries: libgconf-2.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
# ldd /usr/lib/firefox-3.5.2/crashreporter
...
libgconf-2.so.4 => not found
...
+1Koen_92 schreef: Probeer daar anders de nieuwe Xfce 4.6 eens, die is echt een heel stuk verbeterd tov 4.4 die in Slackware 12.2 zat. Ik ben er hier op mijn laptop heel tevreden mee.
Tja, alledrie de opties behoren tot de mogelijkheden, zou ik zeggen. De enige manier om erachter te komen welke het ook daadwerkelijk is m.i. via trial and error.Koen_92 schreef: In deze laptop zitten 2 bankjes geheugen, 1tje van 128 MB. Die zit vastgesoldeerd op het moederbord. Daarnaast kun je er nog 1tje bijprikken. Hier heb ik dus nog een bankje van 256 MB ingedaan (online gekocht bij een shop in Amerika (http://www.oempcworld.com)).
Zonder dit bankje van 256MB wordt de memtest wel helemaal goed doorlopen. Het probleem zit dus duidelijk in dat extra bankje.
Nu kunnen er drie dingen aan de hand zijn:
1. Het geheugenbankje is niet goed (dit hoop ik, want er zit nog garantie op).
2. Het geheugenslot is kapot. Hier kan ik alleen achter komen door nog zo'n module te bestellen.
3. Het geheugenbankje kan niet goed overweg met de laptop. Dit is moeilijk te controleren, want je kunt met laptops geheugen maar moeilijk uitwisselen. Mocht dit het geval zijn heb ik ook niets meer aan dat bankje (en heb ik dus 30 euro verspild).
Dat lijkt me wel leuk!Alien Bob schreef:Ik houd op T-DOSE (http://t-dose.org/) een praatje over Slackware: de geschiedenis, huidige ontwikkelingen, ontwikkelmodel en dergelijke.
T-DOSE wordt in de Fontys Hogeschool in Eindhoven gehost, op 3 en vier oktober.
Ik hoop het.Alien Bob schreef: Het speaker schedule is nog niet bekend.
Wie weet zie ik sommigen van jullie daar ook wel.
Eric
Ja, helaas.adri schreef: Tja, alledrie de opties behoren tot de mogelijkheden, zou ik zeggen. De enige manier om erachter te komen welke het ook daadwerkelijk is m.i. via trial and error.
Ik vond het redelijk draaien, maar ik had niet meer dan 2 programma's open staan. Ik ga IceWM er zeker wel opzetten als ik van het geheugenprobleem af ben.adri schreef: Overigens, met dus maximaal 384 MB RAM zou ik sowieso voor IceWM of Fluxbox kiezen. Zelfs niet voor Xfce .
Het lijkt me wel leuk, als ik na het schema kijk.adri schreef: Inmiddels is het schema wel bekend en wie Eric wil zien en horen moet op zondag 4 oktober om 11.00 uur present zijn.
Gaan er nog meer mensen van dit forum heen?
Waarom heb je eigenlijk nog een extra software-firewall?adri schreef: Allemaal leuk & aardig, maar ik wilde het ook testen. Nu zit ik achter een router met ingebouwde hardware firewall dus Shields Up doorsta ik zonder software firewall ook wel.
Weet iemand een goede test waar je dit wel kunt testen?