Linux voor beginners :)
- U Black Emperor
- rappie pappie
Je moet doen wat jij het beste vind.En wat je ingegeven wordt.Maar bij mij staat hij ook niet meer geinstalleerd.
Deze is van ubuntu-desktop
http://img305.imageshack.us/img305/456/ ... rukll3.png
En bij mij draait het ook gewoon.
Deze is van gnome-desktop.
http://img305.imageshack.us/img305/7731 ... ruknf3.png
Deze is van ubuntu-desktop
http://img305.imageshack.us/img305/456/ ... rukll3.png
En bij mij draait het ook gewoon.
Deze is van gnome-desktop.
http://img305.imageshack.us/img305/7731 ... ruknf3.png
- U Black Emperor
- adri
- Moderator
Even gechecked, inderdaad wordt dan het pakket Ubuntu-desktop verwijderd, maar...:
Te laat.
Nog een edit:
Mocht je iets verwijderen dat je achteraf beter niet had kunnen doen, dan is e.e.a. eigenlijk altijd weer recht te breien (vaak wel na wat geGoogle en meestal via de commandline), da's nu juist het mooie van Linux (vind ik).
Edit:The Ubuntu desktop system
This package depends on all of the packages in the Ubuntu desktop system
It is safe to remove this package if some of the desktop system
packages are not desired. However, it is recommended that you keep
it installed, because it is used to carry out certain upgrade
transitions (such as adding new packages to the system).
Te laat.
Nog een edit:
Mocht je iets verwijderen dat je achteraf beter niet had kunnen doen, dan is e.e.a. eigenlijk altijd weer recht te breien (vaak wel na wat geGoogle en meestal via de commandline), da's nu juist het mooie van Linux (vind ik).
- rappie pappie
Dat betekent dus als je straks bijvoorbeeld naar edgy eft update dat Is de nieuwste van ubuntu.Dat je gewoon even sudo apt-get install ubuntu-desktop doet voor je gaat upgraden..No problemo.Is nog ver weg.
En voor nu.Kan het zeker Géén kwaad neem dat van mij maar aan.
En voor nu.Kan het zeker Géén kwaad neem dat van mij maar aan.
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 17 juli 2006, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- U Black Emperor
- rappie pappie
Je hebt het wel een beetje opgeblazen adri.Je weet best waar je ubuntu-desktop voor nodig hebt. het is alleen voor de grote update en dat is nog drie jaar weg.Als je straks naar edgy eft update heb je hem wel nodig dan installeer je hem gewoon weer even.adri schreef:Even gechecked, inderdaad wordt dan het pakket Ubuntu-desktop verwijderd, maar...:Edit:The Ubuntu desktop system
This package depends on all of the packages in the Ubuntu desktop system
It is safe to remove this package if some of the desktop system
packages are not desired. However, it is recommended that you keep
it installed, because it is used to carry out certain upgrade
transitions (such as adding new packages to the system).
Te laat.
Nog een edit:
Voor de updates en upgrades van nu maakt dat niks uit.
Ik ben er niet voor om iemands desktopje naar zijn grootje te helpen.
Ik heb die dingen ook niet.En bij mij werkt alles op en top 100%
- adri
- Moderator
Ik blaas niks op, ik geef gewoon weer wat daar (bij Synaptic) staat.
Ik zou hem zelf ook wel durven verwijderen.
En eerlijk gezegd, weet ik helemaal niet waar Ubuntu-desktop voor dient.
Ubuntu is hier gewoon een besturingssyteem, snel, makkelijk, geen gezeur.
Slackware is hobby, veel lastiger ook en daar weet ik dus ook meer van (je moet wel ) en die gebruik ik ook het meest (staat altijd aan).
Zo'n crack ben ik niet hoor, ik kloot maar wat aan. Vaak (bijna altijd) lukt het nog ook. .
Ik zou hem zelf ook wel durven verwijderen.
En eerlijk gezegd, weet ik helemaal niet waar Ubuntu-desktop voor dient.
Ubuntu is hier gewoon een besturingssyteem, snel, makkelijk, geen gezeur.
Slackware is hobby, veel lastiger ook en daar weet ik dus ook meer van (je moet wel ) en die gebruik ik ook het meest (staat altijd aan).
Zo'n crack ben ik niet hoor, ik kloot maar wat aan. Vaak (bijna altijd) lukt het nog ook. .
- rappie pappie
Ik hoop niet.Dat we je een slechte nachtrust bezorgd hebben.U Black Emperor schreef:dank u voor deze update
duz het is beter om het te laten staan maar dan heb ik ook totem weer, wat ik juist niet wil hebben, wat nu te doen, wat een dilemma
ga 1st eens slapen, denk er later vandaag wel eens over
bedankt voor alle hulp en uitleg
- Z_God
- Contacteer:
-
Geheel speculatief, want even geen zin om uitgebreid te googelen: het bestand is leeg omdat er niks in 'gedumpt' is, dat zal alleen gebeuren bij problemen met de kernel?adri schreef:Zo ver had ik nog niet eens gekeken...Manuel schreef:Graag gedaan, adri Ik merkte op mijn Slackware trouwens dat het geen effect had. Weet niet zeker wat commando echo precies doet in dit geval, maar voigens mij moet het de inhoud van /root/core wegschrijven naar /proc/sys/kernel/core_pattern , en dat laatste bestand bleef bij mij leeg, omdat het bestand /root/core zich niet op de pc bevindt.adri schreef: Bedankt voor de tip Manuel, inmiddels braaf het advies opgevolgd:.Code: Selecteer alles
# echo /root/core > /proc/sys/kernel/core_pattern
Dat bestand is bij mij ook leeg, overiges op Ubuntu ook (waar alle updates automatisch gaan).
Toch zou ik dan ook een leeg bestand /root/core verwachten?adri schreef:Na het geven van het commando gebeurt er zo op het oog niks, maar da's vrij normaal, je ziet alleen maar wat als er iets fout is, of als er iets gecompileerd, geïnstalleerd, o.i.d. moet worden.
Daar staat als laatste:adri schreef:Na wat zoekwerk vond ik dit. Er zijn dus nog meer (betere?) opties. Lees wel de volledige thread.
Iemand daar iets over op te merken?
En dat is voor mij nog Linux voor gevorderden. wat ik er wel aan zie is dat de core dump dan plaatsvind naar /dev/null, en dat is zeg maar nergens heen.Better yet (generally),
sysctl -w kernel.core_pattern=/dev/null
[ -f /etc/sysctl.conf ] && { grep -q ^kernel.core_pattern /etc/sysctl.conf || echo kernel.core_pattern = /dev/null >> /etc/sysctl.conf }
Met Slackware hoeven we er trouwens niet druk om te maken, onze kernel versie is gewoon te laag, en wat de tweede kwetsbaarheid betreft:
Het lek wordt overigens wel actief misbruikt.The second vulnerability applies only to systems using the SCTP
protocol, which is not enabled by default, and the tools required
to configure it (lksctp-tools) are not included in rPath Linux.
This vulnerability, which cannot apply to systems without
lksctp-tools installed, enables a remote denial of service attack
in which specially-crafted packets can crash the system.
- U Black Emperor
heb t weer voor elkaar binnen 2 dagen mijn goed lopende ubuntu installatie te verkloten, wou kubuntu ook eens proberen, duz via synaptic package manager kubuntu-desktop geinstaleerd, dat ging op zich goed maar nu werken er bij administration bepaalde links niet meer. Wacht wel tot ik de cd krijg v 6 en instaleer m weer eens op nieuw.
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
- rappie pappie
Ik denk dat je weinig verkloot hebt.
Zoals Welke links werken niet meer.
Zoals Welke links werken niet meer.
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 18 juli 2006, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- rappie pappie
-
- Contacteer:
echo schrijft zijn invoer naar de standaard uitvoer, > schrijft de standaard uitvoer naar een bestand. Dus dat commando zet gewoon de string "/root/core" in het bestand /proc/sys/kernel/core_pattern.Manuel schreef:Geheel speculatief, want even geen zin om uitgebreid te googelen: het bestand is leeg omdat er niks in 'gedumpt' is, dat zal alleen gebeuren bij problemen met de kernel?adri schreef:...Manuel schreef: ... Weet niet zeker wat commando echo precies doet in dit geval, maar voigens mij moet het de inhoud van /root/core wegschrijven naar /proc/sys/kernel/core_pattern , en dat laatste bestand bleef bij mij leeg, omdat het bestand /root/core zich niet op de pc bevindt.
Let op: /proc is een vluchtig bestandssysteem dat terugkeert naar zijn originele toestand na een reboot. Voor een permanente oplossing gebruik je dus beter de sysctl-oplossing. Bij mij is het bestand in Ubuntu trouwens niet leeg: er staat standaard "core" in (wat ik zou verwachten).Manuel schreef:Toch zou ik dan ook een leeg bestand /root/core verwachten?adri schreef:Na het geven van het commando gebeurt er zo op het oog niks, maar da's vrij normaal, je ziet alleen maar wat als er iets fout is, of als er iets gecompileerd, geïnstalleerd, o.i.d. moet worden.
Met de eerste regel zet je in feite dezelfde vluchtige parameter, in dit geval op "/dev/null". Met de tweede regel maak je de optie permanent en zegt eigenlijk: als de parameter er nog niet staat, schrijf hem dan in het bestand. Wat je dus ook kunt doen is /etc/sysctl.conf openen als root en een regel toevoegen met "kernel.core_pattern=/dev/null".Manuel schreef:Daar staat als laatste:adri schreef:Na wat zoekwerk vond ik dit. Er zijn dus nog meer (betere?) opties. Lees wel de volledige thread.
Iemand daar iets over op te merken?
En dat is voor mij nog Linux voor gevorderden. wat ik er wel aan zie is dat de core dump dan plaatsvind naar /dev/null, en dat is zeg maar nergens heen.Better yet (generally),
sysctl -w kernel.core_pattern=/dev/null
[ -f /etc/sysctl.conf ] && { grep -q ^kernel.core_pattern /etc/sysctl.conf || echo kernel.core_pattern = /dev/null >> /etc/sysctl.conf }