hp photosmart 2575 all-in-oneadri schreef:Eigenaardig...
Wat voor type printer is het?
Voor mensen die aan Slackware Linux willen beginnen.
- adri
- Moderator
Vreemd, want je printer wordt gewoon totaal niet herkend...
Hij zou het volgens OpenPrinting database prima moeten doen.
Stekker er goed in?
Hij zou het volgens OpenPrinting database prima moeten doen.
Heb je hem wel aan staan?Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Stekker er goed in?
- stevenb
Ja ik heb hem aanstaanadri schreef:Vreemd, want je printer wordt gewoon totaal niet herkend...
Hij zou het volgens OpenPrinting database prima moeten doen.Heb je hem wel aan staan?Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Stekker er goed in?
Ik heb ook andere usb poorten geprobeerd.
Of moet ik slackware opnieuw instaleren?
Want hij heeft het echt gedaan!
- adri
- Moderator
- stevenb
Ik heb het helemaal door gelezen.
Mooie informatie (wist ik niet met al die kernel dacht dat er maar 1 was).
Wist wel een beetje over kernel van linux (door diengen te instaleren enzo).
Maar ben nu al begonnen dus...
Als het fout gaat dan installeer ik slackware opniew (ben klein beetje van plan om hem tog opnieuw te instaleren)
Ik ga dinsdag wel opvakantie blijf langer dan een maand weg.
Dus als het nu fout gaat dan maak het niet zo veel uit.
Mooie informatie (wist ik niet met al die kernel dacht dat er maar 1 was).
Wist wel een beetje over kernel van linux (door diengen te instaleren enzo).
Maar ben nu al begonnen dus...
Als het fout gaat dan installeer ik slackware opniew (ben klein beetje van plan om hem tog opnieuw te instaleren)
Ik ga dinsdag wel opvakantie blijf langer dan een maand weg.
Dus als het nu fout gaat dan maak het niet zo veel uit.
-
Dus je printer deed het wel en nu niet meer?? Da's gek. Zoals je het nu verteld, dus met die lege output van lsusb, riekt het naar ACPI problemen.
Ik had zoiets ook met een oudere bak van mij. Dan kwamen de usb poorten als leeg uit lsusb. En het gekke was dat ze het eerst wel hadden gedaan. Ik had een en ander met de ACI settings zitten rommelen, en dat had dus bijwerkingen.
Wat gebeurt er als je dit doet:
1) Printerkabel eruit.
2) Printer aan.
3) Printerkabel erin
4) dmesg | tail
Als die ook met niets komt, zou je dit nog kunnen proberen:
Start je computer op en druk in het lilo menu (direct na de BIOS) op escape. Je kan nu extra parameters meegeven aan de kernel.
Voer deze in:
Dit soort settings luisteren vrij nauw en het is vaak even zoeken naar de juiste waarden. Als het niet de goede settings zijn dan heb je dat vrij snel in de gaten, want dan doen gewoon sommige dingen het totaal niet. Maar maak je geen zorgen als het misgaat, deze parameters overleven een herstart niet.
Mocht je eerst nog even onder de motorkap willen (laten) kijken, doe dan eerst dit:
Ik had zoiets ook met een oudere bak van mij. Dan kwamen de usb poorten als leeg uit lsusb. En het gekke was dat ze het eerst wel hadden gedaan. Ik had een en ander met de ACI settings zitten rommelen, en dat had dus bijwerkingen.
Wat gebeurt er als je dit doet:
1) Printerkabel eruit.
2) Printer aan.
3) Printerkabel erin
4) dmesg | tail
Als die ook met niets komt, zou je dit nog kunnen proberen:
Start je computer op en druk in het lilo menu (direct na de BIOS) op escape. Je kan nu extra parameters meegeven aan de kernel.
Voer deze in:
Code: Selecteer alles
acpi=force pci=noacpi
Mocht je eerst nog even onder de motorkap willen (laten) kijken, doe dan eerst dit:
Code: Selecteer alles
dmesg | grep -i acpi
Got Slack?
- stevenb
Ik heb het gedaan.
Ik krijg nu dit.
[<c014b657>] sys_init_module+0x12b7/0x18c0
[<c01784d0>] do_sync_read+0x0/0x120
[<c0104336>] syscall_call+0x7/0xb
=======================
usblp0: USB Bidirectional printer dev 5 if 1 alt 0 proto 2 vid 0x03F0 pid 0x4E11
usbcore: registered new interface driver usblp
scsi 5:0:0:0: Direct-Access HP Photosmart 2575 1.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 5:0:0:0: [sdc] Attached SCSI removable disk
sd 5:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
usb-storage: device scan complete
Daarna had ik xsane gedaan maar krijg hetzelfde probleem weer.
Is dit een goede teken?
Ik krijg nu dit.
[<c014b657>] sys_init_module+0x12b7/0x18c0
[<c01784d0>] do_sync_read+0x0/0x120
[<c0104336>] syscall_call+0x7/0xb
=======================
usblp0: USB Bidirectional printer dev 5 if 1 alt 0 proto 2 vid 0x03F0 pid 0x4E11
usbcore: registered new interface driver usblp
scsi 5:0:0:0: Direct-Access HP Photosmart 2575 1.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 5:0:0:0: [sdc] Attached SCSI removable disk
sd 5:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
usb-storage: device scan complete
Daarna had ik xsane gedaan maar krijg hetzelfde probleem weer.
Is dit een goede teken?
-
Had je nou ook de ACPI settings veranderd, of dat nog niet?stevenb schreef:Ik heb het gedaan.
Ja lijkt mij. 't is in ieder geval een teken van leven. Dat is alweer een vooruitgang niet??stevenb schreef:Is dit een goede teken?
Komt ie nu wel in lsusb naar voren?
Eerst maar even de printer aan de praat, die scanner is of heel lastig, of heel makkelijk. Dat is eigenlijk niet in te schatten
Got Slack?
- adri
- Moderator
En vandaag kreeg ik maar liefst 12 patches voor Slackware voor m'n kiezen! En dan tel ik TB nog niet eens mee, want die maak ik zelfs (NL-talig).
Dat is verreweg het grootste aantal ooit volgens mij.
Voor degenen die nog moeten upgraden, wacht even want voor openSSL komt een nieuwe. Daar was een probleempje mee en Pat V. himself heeft op LinuxQuestions.org aangegeven dat er binnen zeer afzienbare tijd een nieuwe versie zal verschijnen.
Ook dat kom erg weinig voor (dat je PV aantreft op LQ.org).
Inmiddels heeft het mobo van mijn P3 het begeven (zat er al eventjes aan te komen) en heb ik op Tweakers.net een andere -tweedehands- pc gekocht. Dit keer een heuse P4 (1.7 GHz). Over enkele dagen krijg ik hem binnen en dan ga ik pogen mijn oude HD erbij te smurfen en zodoende alles weer draaiende te krijgen.
Het RAM uit mijn P3 moet erin passen, evanals mijn netwerkkaartje en videokaart (want nieuwer en beter dan die erin zit).
Ben benieuwd.
Dat is verreweg het grootste aantal ooit volgens mij.
Voor degenen die nog moeten upgraden, wacht even want voor openSSL komt een nieuwe. Daar was een probleempje mee en Pat V. himself heeft op LinuxQuestions.org aangegeven dat er binnen zeer afzienbare tijd een nieuwe versie zal verschijnen.
Ook dat kom erg weinig voor (dat je PV aantreft op LQ.org).
Inmiddels heeft het mobo van mijn P3 het begeven (zat er al eventjes aan te komen) en heb ik op Tweakers.net een andere -tweedehands- pc gekocht. Dit keer een heuse P4 (1.7 GHz). Over enkele dagen krijg ik hem binnen en dan ga ik pogen mijn oude HD erbij te smurfen en zodoende alles weer draaiende te krijgen.
Het RAM uit mijn P3 moet erin passen, evanals mijn netwerkkaartje en videokaart (want nieuwer en beter dan die erin zit).
Ben benieuwd.
- Koen_92
Jammer van je P3, had het even hier eerder gezegd, ik had hier nog wel een paar oude p3's staan. (er zal er vast nog wel eentje werken).
Maar ja, die P4 zal ook niet al te duur geweest zijn...
Kun je trouwens je HD erin doen zonder alles opnieuw te installeren? Met Windows XP heb ik het ooit geprobeerd, resultaat was een blauw scherm.
Maar met Linux moet het mogelijk zijn aangezien alle drivers al in de kernel zitten (op de nvidia driver na, maar je zet je videokaart ook over, dus die kan ook geen probleem geven)
Maar ja, die P4 zal ook niet al te duur geweest zijn...
Kun je trouwens je HD erin doen zonder alles opnieuw te installeren? Met Windows XP heb ik het ooit geprobeerd, resultaat was een blauw scherm.
Maar met Linux moet het mogelijk zijn aangezien alle drivers al in de kernel zitten (op de nvidia driver na, maar je zet je videokaart ook over, dus die kan ook geen probleem geven)