Linux voor beginners :)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

jack2go schreef:en toen werd het stil in de dierentuin....heeel stil
Het werd stil omdat ik het nu pas lees. :D
OOo is veiliger (dat geldt in zijn algemeenheid voor OSS), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat daar geen lekken in kunnen zitten. Kijk maar naar Firefox, daar wordt er ook wel eens eentje gevonden.
Je kunt wel stellen dat OSS (gem. genomen) sneller gepatcht wordt en (wederom gem. genomen) minder fouten in de code heeft, omdat er vaak meer mensen aan werken, de code door iedereen bekeken kan worden (en gecorrigeerd) en er meer mensen dus over je schouder meekijken.

Overigens: het zoveelste lek in het zoveelste MS-product is niet echt nieuws meer. ;)
Afbeelding
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

dat stil worden was eigenlijk tegen Vulture hoor, maar maakt niet uit
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

vulture schreef:Even een update over de pC van mijn zoon. Kubuntu weer verwijderd. Ubuntu miltimedia geinstalleerd. Ging zonder problemen. Ook de printer webcan en de scanner werkten meteen. Alle multimedia werkte in een keer. Geen extra pakkettten installeren. Heb hem alles uitgelegd het werkt net natuurlijk allemaal even anders als bij windows. Maar hij is jong en leert snel. Op aanraden van Rappie Pappie heb ik Kopete geïnstalleerd want die heeft webcam ondersteuning. Daarna heb ik wat andere programma's geinstalleerd waaronder aMsn. Ook deze heeft webcamondersteuning. En we hebben het uitgeprobeerd via een chatsessie met mijn Windows laptop en alles werkt. :D Ook was hij erg blij met de gamesite voor linuc=x die Rappie Pappie mij had aanbevolen. Het enige wat hij kwijt is zijn 2 werkstukken van school. Helaas heeft hij om zijn portfolio bij te werken wel weer windows nodig. Dat werkt allen met IE :cry: :cry: Gelukkig heb ik daarvoor dat oude laptopje nog. :D Tot nog toe hebben we nog niets maar dan ook niets via de terminal gedaan. :roll: :D
Mooi!
De commandline leer je op den duur vanzelf, als je het een beetje kent is het vaak veel sneller en handiger dan al dat geklik. Ben er zelf ook nog niet zo'n ster in, maar al doende leert men. :)
Software installeren, upgraden en verwijderen gaat echt stukken sneller. Je kunt met één commando bijv. 100 (of nog veel meer) stuks software upgraden. 8)

Sommige distro's (zoals Slackware) dwingen je ook wel een beetje om de commandline te beheersen.
Afbeelding
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

vulture schreef:i. Op aanraden van Rappie Pappie heb ik Kopete geïnstalleerd want die heeft webcam ondersteuning. :D

koekel Rappie Pappie maar eens, alle Linux fora is hij allang afgekegeld hoor
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Jack2go graag wat meer respect voor je mede forumgebruikers. En persoonlijke vetes vecht je maar ergens anders uit.

En graag wat meer on topic posts in dit topic. Wat ik al eerder tegen je gezegd heb. Je strooit met kreten en niet met argumenten en je draagt niet bij aan een goede discussie in dit draadje.

Persoonlijk zie ik liever Rappie Pappie hier posten. Want die komt altijd met nuttige en handige tips langs. Dus ik hoop dat hij snel weer terugkomt. En als jij nuttige of handige on topic tips hebt voor linux horen we ze graag.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Even terug naar Ubuntu en de adviezen om gesignaleerde problemen op te lossen. De adviezen van adri heb ik -wegens tijdgebrek en mijn hoofd in de war- nog niet uitgeprobeerd- maar ik wordt hier echt niet vrolijk van:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/5491

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/5478
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Frederik schreef:Even terug naar Ubuntu en de adviezen om gesignaleerde problemen op te lossen.
ik heb nog wel een dvd met XP voor je te "leen" hoor!
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ga ergens anders lopen zieken Jack...
Frederik schreef:Even terug naar Ubuntu en de adviezen om gesignaleerde problemen op te lossen. De adviezen van adri heb ik -wegens tijdgebrek en mijn hoofd in de war- nog niet uitgeprobeerd- maar ik wordt hier echt niet vrolijk van:
Wat dat Kompozer betreft, dat staat een paar pagina's terug, dat kwam erop neer dat je Kompozer eens zou kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Skype: Ik gebruik het zelf niet, maar misschien dat je hier iets aan hebt.
Je zou anders Ekiga eens kunnen proberen (wat ik ook niet gebruik trouwens :) ).
Afbeelding
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Bedankt voor de ubuntu skype pagina, die had ik nog niet kunnen vinden.
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

@Frederik je kan natuurlijk ook NVu weer gaan gebruiken.
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mandriva maakt Linux voor USB-sticks. Goed nieuws binnekort kan je je Mandriva Linux op je USB stick overal mee naar toe nemen. Het is een kant en klare versie waarmee je gelijk aan de slag kunt gaan. Het voordeel van USB boven de live CD is dat al je bewerkingen/veranderingen aan instellingen niet steeds weer overnieuw hoeft in te stellen. Deze wijzigingen worden immers bewaard op je USB.

Mandriva Flash wordt geleverd op een USB-stick van 2 GB, waarvan het merendeel bestemd is voor gebruikersbestanden. Het is gebouwd rond kernel 2.6.17 en KDE, en komt met de gebruikelijke rits applicaties, zoals OpenOffice.org, The Gimp en Firefox. Een tikkeltje minder gewoon is de aanwezigheid van proprietary drivers en software. Ook present zijn AIGLX en Xgl om 3D-effecten op het bureaublad los te laten. De prijs van de geheugenstick met Mandriva Flash daarop geïnstalleerd bedraagt 59 euro.
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik las net eeninteressant stuk op linux.com. Lijkt me niet iets waar ik echt binnen nu en een jaar mee aan de slag ga, maar wel iets wat op een wenslijstje staat om ooit nog eens toe te passen..
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

vulture schreef:@Frederik je kan natuurlijk ook NVu weer gaan gebruiken.
Dat is al mijn standaard web-editor en ook op Ubuntu alleen is het aardig om Kompozer erbij te hebben omdat dat daar enkele geupdate bugs van Nvu in verwerkt zijn.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je zou ook eens naar QuantaPlus kunnen kijken.
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je zou ook eens naar QuantaPlus kunnen kijken.

Overigens, als je Skype via de terminal opstart en gebruikt, krijg je dan foutmeldingen?
Afbeelding
Plaats reactie