Waarin uit zich dan deze superioriteit? Kom eens met argumenten je strooit voortdurend met kreten zonder deze te beargumenteren. Dat draagt weinig bij aan een open discussie.jack2go schreef:ik download en experimenteer ook veel, ik heb nooit ellende en ik vind Excel superieur aan Calcvulture schreef: Een virusvrije snellere en stabielere PC met veel goed gratis software zoals openoffice.org, kaffeine, ktorrent, gimp en nog veel meer. Hij download veel en is altijd aan het knoeien en uitproberen. Dat is op windows vragen om ellende.
Linux voor beginners :)
- vulture
- Contacteer:
- vulture
- Contacteer:
Het is nu ook mogelijk om Linux op een Playstation 3 te installeren. Helaas benut Linx de mogelijkheden van de PS3 niet optimaal. Ps3 maakt gebruik van een processor met 8 cores. Linux gebruikt er maar een van. Maar toch geeft dit weeer mogelijkheden voor de toekomst. http://tweakers.net/nieuws/45448/Playst ... m-III.html
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
En daar komt dan nog 2000 euro (voor FreeBSD en WordPress) bij van de SP: http://www.sp.nl/nieuwsberichten/4295/0 ... tware.htmlvulture schreef:Van de 2 mailjard euro die er tussen 1995 en 2005 geïnvesteerd is in OSS is er ongeveer 3/4 gedeelte besteed aan Linux. Firefox investeringen zijn een goede 2e met 317 miljoen euro. Het volledige artikel kan je lezen in de Automatiseringsgids
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- jack2go
- Contacteer:
vulture schreef: i Waarin uit zich dan deze superioriteit? Kom eens met argumenten je strooit voortdurend met kreten zonder deze te beargumenteren. Dat draagt weinig bij aan een open discussie.
laat maar, maar goed, ik heb de laptop van m'n vriendin gekregen en daar installeer ik tussen kerst en oud en nieuw SUSE Linux op(schijnt nog een hele klus te zijn)
- adri
- Moderator
Valt meestal wel mee hoor, een gemiddelde Linux-installatie duurt meestal nog geen half uur (als de hardware een beetje meewerkt). Wat voor laptop is het (merk + specificaties)?jack2go schreef: laat maar, maar goed, ik heb de laptop van m'n vriendin gekregen en daar installeer ik tussen kerst en oud en nieuw SUSE Linux op(schijnt nog een hele klus te zijn)
- jack2go
- Contacteer:
- jack2go
- Contacteer:
- adri
- Moderator
Nee, maar wel (SuSE draait KDE, toch?) Amarok, wat een fantastische audiospeler is en MPlayer of VLC voor video (ook voor audio, maar dan een stukje beperkter).
Je wordt op Linux trouwens doodgegooid met mediaspelers, er zitten er vast wel bij die aan jouw eisen voldoen.
Je gaat Winamp (wat trouwens ook errug goed is, laat daar geen misverstand over bestaan) niet missen.
Je wordt op Linux trouwens doodgegooid met mediaspelers, er zitten er vast wel bij die aan jouw eisen voldoen.
Je gaat Winamp (wat trouwens ook errug goed is, laat daar geen misverstand over bestaan) niet missen.
- vulture
- Contacteer:
Ubuntu behoort tot een van de populairste Linuxdistributies van dit moment. Het is volgens velen een zeer geschikt Windows alternatief. Gebruikers van Ubuntu of Kubuntu kunnen een aantal stappen nemen om hun besturingssysteem beter te beveiligen, zoals beschreven in deze korte handleiding.
Er wordt gekeken naar het instellen en downloaden van security updates, beveiligen van de /home directories en het installeren en configureren van een firewall, zoals Firestarter en Guarddog.
hoe beveilig je (K)Ubuntu
bron http://www.security.nl/article/14991/1
Er wordt gekeken naar het instellen en downloaden van security updates, beveiligen van de /home directories en het installeren en configureren van een firewall, zoals Firestarter en Guarddog.
hoe beveilig je (K)Ubuntu
bron http://www.security.nl/article/14991/1
- jack2go
- Contacteer:
http://www.nu.nl/news/908502/53/rss/Mic ... _Word.html
voorlopig geen wordbestanden openen? met z'n allen op vakantie dus
voorlopig geen wordbestanden openen? met z'n allen op vakantie dus
- vulture
- Contacteer:
jack2go je post dit onderwerp in het verkeerde draadje het heeft niets met Linux te maken. Beter is om dit in het draadje Internet en veiligheid te posten. http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=22
- jack2go
- Contacteer:
- jack2go
- Contacteer:
- vulture
- Contacteer:
Even een update over de pC van mijn zoon. Kubuntu weer verwijderd. Ubuntu miltimedia geinstalleerd. Ging zonder problemen. Ook de printer webcan en de scanner werkten meteen. Alle multimedia werkte in een keer. Geen extra pakkettten installeren. Heb hem alles uitgelegd het werkt net natuurlijk allemaal even anders als bij windows. Maar hij is jong en leert snel. Op aanraden van Rappie Pappie heb ik Kopete geïnstalleerd want die heeft webcam ondersteuning. Daarna heb ik wat andere programma's geinstalleerd waaronder aMsn. Ook deze heeft webcamondersteuning. En we hebben het uitgeprobeerd via een chatsessie met mijn Windows laptop en alles werkt. Ook was hij erg blij met de gamesite voor linuc=x die Rappie Pappie mij had aanbevolen. Het enige wat hij kwijt is zijn 2 werkstukken van school. Helaas heeft hij om zijn portfolio bij te werken wel weer windows nodig. Dat werkt allen met IE Gelukkig heb ik daarvoor dat oude laptopje nog. Tot nog toe hebben we nog niets maar dan ook niets via de terminal gedaan.