Linux voor beginners :)
-
dilbert = reality (soap)
Logisch. Maar wat doe je aan directeuren en managers die daar niet over willen communiceren?jack2go schreef: Wat ik ook heb ondervonden is dat, wil je bv een onderneming over halen over te stappen op (F)OSS je argumenten wel steekhoudend en geldig moeten zijn
En hoe weerleg je dood-doeners zoals: "iedereen gebruikt 'x', dus 'x' is daarom goed en 'y' is dus geen optie" ?
Mijn ervaring is dat ze mij gebruiken om de shit op te ruimen. Dus ze kiezen tegen mijn advies voor 'x', dat werkt niet, omdat natuurlijk niets als vanzelf gaat (ook 'y' niet). En vragen mij naderhand wel om de shit op te ruimen.
Dan krijg je 1 keer de kans om 'y' te gebruiken, maar onder onwerkbare en onrealistische condities. Dus 'y' gaat ook verre van soepeltjes, dus zie je nou wel: 'y' is toch niet veel soeps. Zucht.
Deze cirkel gaat maar door-en-door, en je komt niet door dat betonnen bord voor de kop van die managers en directeuren. Tja, de Dilbert strip komt akelig in de buurt van de werkelijkheid is mijn ervaring.
Die terugblik in de computer geschiedenis: zeer informatief. Visicalc, Atari? Zelf was ik toen nog een klein hummeltje wat net wat regeltjes BASIC kon typen, niveau "Hello World". Nu knutsel ik met TCP/IP stacks, Unix en hardware (VHDL) etc. ( die kleine hummeltjes worden groot )
- adri
- Moderator
Re: dilbert = reality (soap)
Inderdaad erg herkenbaar.common sense schreef: En hoe weerleg je dood-doeners zoals: "iedereen gebruikt 'x', dus 'x' is daarom goed en 'y' is dus geen optie" ?
- jack2go
- Contacteer:
Re: dilbert = reality (soap)
Bedenk goed, dat de gemiddelde directeur -ook een hoog in de boom directeur- vaak maar een loonslaaf is met een veel te hoge hypotheek, een veel te dure vrouw enz en een raad van commissarissen boven zich heeft die er misschien wel op loert om die dure vent eruit te kunnen gooien, als bv de facturering in de soep draait.common sense schreef: Logisch. Maar wat doe je aan directeuren en managers die daar niet over willen communiceren?
Hij kan het baantje niet missen en zal geneigd zijn een behoudende koers te varen.
Zoek uit hoe het zit in de organisatie en probeer je in te leven in diegene die uiteindelijk de beslissing moet nemen.
Hou ze de ontwikkeling van de afgelopen 20 jaar voor en maak duidelijk dat veel ondernemingen die niet of veel te laat "om" zijn gegaan niet of iig niet meer zelfstandig bestaan. Voorbeelden genoeg, vooral in de bank- en verzekeringswereldcommon sense schreef:En hoe weerleg je dood-doeners zoals: "iedereen gebruikt 'x', dus 'x' is daarom goed en 'y' is dus geen optie" ?
het klinkt een beetje flauw misschien, maar mijn ervaring is dat hoe meer geld je voor je adviezen vraagt, hoe beter mensen naar je willen luisteren. Als jij goed bent, is het misschien een idee om voor jezelf te beginnen.common sense schreef: Mijn ervaring is dat ze mij gebruiken om de shit op te ruimen. Dus ze kiezen tegen mijn advies voor 'x', dat werkt niet, omdat natuurlijk niets als vanzelf gaat (ook 'y' niet). En vragen mij naderhand wel om de shit op te ruimen.
dat soort dingen zijn mij vroeger ook gebeurd, daar trap ik dus noot meer incommon sense schreef: Dan krijg je 1 keer de kans om 'y' te gebruiken, maar onder onwerkbare en onrealistische condities. Dus 'y' gaat ook verre van soepeltjes, dus zie je nou wel: 'y' is toch niet veel soeps. Zucht.
Je krijgt managers en directeuren echt wel met je mee als je als komt met argumenten als: kostenbesparing, meer doen met minder mensen enz. Je kan ook nog op een strategisch moment eens naar voren brengen dat je geen toekomst meer ziet voor ondernemingen die niet om willen(niet te vaak doen anders wordt je een soort onheilsprofeet). Vermijd vooral de term gratis software, daar worden mensen achterdochtig vancommon sense schreef: Deze cirkel gaat maar door-en-door, en je komt niet door dat betonnen bord voor de kop van die managers en directeuren. Tja, de Dilbert strip komt akelig in de buurt van de werkelijkheid is mijn ervaring.
Kosten/batenanalyses maken en "ja maar vragen" van tevoren afvangen.
- adri
- Moderator
Het enige wat ik erover kon vinden is een zeer recente topic op een Ubuntu-forum, maar daar zul je niet veel aan hebben.Frederik schreef:fjpol@fjpol-desktop:~$ kompozer
bash: kompozer: command not found
fjpol@fjpol-desktop:~$
Vreemd dus. Het lijkt erop dat Kompozer gewoon niet gevonden wordt (ik neem aan dat je met het commando kompozer het programma normaal gesproken gewoon op kunt starten).
Ik zou dus adviseren om Kompozer te verwijderen en opnieuw te installeren.
Je kunt even afkijken of er op dat Ubuntu-forum nog een helder idee opduikt...
Edit:
Laatste poging: sudo kompozer, levert dat wat op?
- Frederik
- Moderator
hoe verwijder ik kompozer, ben dat commando even kwijt
fjpol@fjpol-desktop:~$ sudo kompozer
Password:
sudo: kompozer: command not found
Ik begrijp gewoon weg niet dat dit programma zomaar verdwenen is
fjpol@fjpol-desktop:~$ sudo kompozer
Password:
sudo: kompozer: command not found
Ik begrijp gewoon weg niet dat dit programma zomaar verdwenen is
Laatst gewijzigd door Frederik op 3 december 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frederik
- Moderator
staat niet in synaptic omdat het geen onderdeel is van een repositoir.
Heb hem apart gedownload en geinstaleerd.
Edit: echt idioot !
Ik ga met sudo nautilus naar bestandsbeheer, ik open de map opt en daarna de map kompozer, klik op kompozer bestand, klik vervolgens op uitvoeren en programma wordt probleemloos opgestart
Heb hem apart gedownload en geinstaleerd.
Edit: echt idioot !
Ik ga met sudo nautilus naar bestandsbeheer, ik open de map opt en daarna de map kompozer, klik op kompozer bestand, klik vervolgens op uitvoeren en programma wordt probleemloos opgestart
- adri
- Moderator
Zoek die -uitgepakte- map dan eens op (zal wel in je /home/ of in /opt/ staan), erop klikken, F4 indrukken --> sudo make uninstall. Dan moet ie weg zijn.
Zie ook AllesLinux.com (staan heel veel goed tips!).
Zie ook AllesLinux.com (staan heel veel goed tips!).
- adri
- Moderator
Geen dank. Maak er een bladwijzer van (heb ik ook), er staan veel goed leesbare docs in.
Overigens, ik zie nu dat ik een fout gemaakt heb met dat chown, dat moet worden sudo chown frederik /pad/bestand/ .
Zie ook de NedDocWiki.
Overigens, ik zie nu dat ik een fout gemaakt heb met dat chown, dat moet worden sudo chown frederik /pad/bestand/ .
Zie ook de NedDocWiki.