Linux voor beginners :)
- jack2go
- Contacteer:
- Frederik
- Moderator
Dit soort opmerkingen gelieve niet meer te plaatsen. Het doet er op dit forum namelijk niet doe. Hier gaat het om opensource software en besturingssystemen zoals linux distributies. Kritiek op elkaar of op personen kan beter via de e-mail of via een privé bericht. Anderen hoeven daar niet mee ceconfronteerd te worden, dat is echt heel vervelend
- vulture
- Contacteer:
Ik sluit me hierbij aan ! Laten we het gezellig houdenFrederik schreef:Dit soort opmerkingen gelieve niet meer te plaatsen. Het doet er op dit forum namelijk niet doe. Hier gaat het om opensource software en besturingssystemen zoals linux distributies. Kritiek op elkaar of op personen kan beter via de e-mail of via een privé bericht. Anderen hoeven daar niet mee ceconfronteerd te worden, dat is echt heel vervelend
Nu graag weer on topic
- rappie pappie
Er is weer een betere flash player 9 uit voor linux.
Hier te downloaden.
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html
Hier te downloaden.
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html
-
RP heeft een idd een (over)duidelijke aanwezigheid en mening gespekt met StarWars quotes, Ubuntu banners en verdere meuk. Leuk, maar ietwat luidruchtig. Het feestje is al verpest, dus hier mijn mening als uitsmijter:jack2go schreef:suc6 met rappie
Echte OSS users, developers en fans zijn in-control en laten niet met zich sollen.
@rappie denk aan je oosterse zelfbeheersing
@jack2go kijk eens uit het raam, naar de rest van de wereld
-
Zo, een aantal berichten verwijderd die niet ter zake deden. Ik heb wel iets beters te doen dan dit soort geschillen op te lossen, dus het dringende verzoek aan (met name) rappie pappie en jack2go: gedraag je als volwassen. Lukt je dat niet, dan is het misschien beter dat je op een ander forum je geluk zoekt. Het forum van MozBrowser is over het algemeen erg gezellig en dat willen we graag zo houden.
En nu terug on topic!
En nu terug on topic!
- vulture
- Contacteer:
Er is weer een nieuwe versie van Koffice 1.6.1
KOffice is een opensource-officepakket voor de desktopomgeving KDE op Linux- en Unix-systemen. Het bestaat uit een aantal verschillende applicaties zoals een tekstverwerker (KWord), een spreadsheetprogramma (KSpread), een presentatieprogramma (KPresenter), een projectmanagementprogramma (KPlato), een tekenprogramma (Krita) en een databaseprogramma (Kexi).
bron http://tweakers.net/meuktracker/14257/K ... 1.6.1.html
KOffice is een opensource-officepakket voor de desktopomgeving KDE op Linux- en Unix-systemen. Het bestaat uit een aantal verschillende applicaties zoals een tekstverwerker (KWord), een spreadsheetprogramma (KSpread), een presentatieprogramma (KPresenter), een projectmanagementprogramma (KPlato), een tekenprogramma (Krita) en een databaseprogramma (Kexi).
- jack2go
- Contacteer:
- adri
- Moderator
Ik heb hem al geïnstalleerd.vulture schreef:Er is weer een nieuwe versie van Koffice 1.6.1
Er is ook een Slackware-package.
Er is zelfs een build voor Mac!
Ik vond aanvankelijk KOffice niet zo denderend, maar OOo is gewoon een erg zwaar pakket voor het beetje dat ik er mee doe. KOffice is veel kleiner (maar 50 MB t.o.v. de 120 MB voor OOo) en lichter (heeft een snellere opstarttijd).
-
Notes = ellende
Uche, uche, yuck: dit pakket had je nou net niet moeten noemen... Op m'n werk is dit pakket in gebruik, maar wat is het toch rampzalig. Mijn inbox unread count wil nu niet meer naar nul, lachen! Daarnaast zit op de Notes server geen fatsoenlijk Bayesian spam filter, laat staan een tarpit, zodat ongeveer 50 gebruikers, tientallen spam berichten per dag binnenkrijgen. Regelmatig raakt ook de 'ham' (gewenste mail) kwijt. De webmail interface werkt ook maar half in FF. Safari hebben ze nooit van gehoord. Echt profi dus, Lotus Notes.jack2go schreef:ik gebruik: Lotus Notes, .
Gelukkig ben ik geen systeembeheerder, anders zou ik erg somber hiervan worden. Nee, dan zou ik liever een OSS mailserver op Linux of BSD draaien. Het enige positieve wat ik over Notes kan zeggen is dat het IMAP gebruikt.
Ik heb het idee dat ze bij IBM niets of nog minimaal aan Notes ontwikkelen om zoveel mogelijk uurtje-factuurtjes aan de klanten te slijten. Ze hebben niet eens een Linux client voor zeg Ununtu, Fedora oid. (snap ik niet, IBM is toch min of meer een Linux toko?)
Kortom, ik kan het iedereen hartgrondig afraden, tenzij je net zoals ik, het door je strot krijgt gedrukt.
OK, kwa apps is je blikveld redelijk ruim (maar echt breed?), maar kwa besturings systemen en ditro's, heb je daar ook zo'n lijstje?
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Notes = ellende
Volgens mij was het niet de bedoeling van jack2go om alleen maar goede softwarepakketten aan te geven. Hij gaf vooral aan dat de pakketten waarmee hij doorgaans werkt (ongeacht of dat zijn eigen keuze is) een redelijk breed spectrum bestrijken.common sense schreef:Uche, uche, yuck: dit pakket had je nou net niet moeten noemen... Op m'n werk is dit pakket in gebruik, maar wat is het toch rampzalig. Mijn inbox unread count wil nu niet meer naar nul, lachen! Daarnaast zit op de Notes server geen fatsoenlijk Bayesian spam filter, laat staan een tarpit, zodat ongeveer 50 gebruikers, tientallen spam berichten per dag binnenkrijgen. Regelmatig raakt ook de 'ham' (gewenste mail) kwijt. De webmail interface werkt ook maar half in FF. Safari hebben ze nooit van gehoord. Echt profi dus, Lotus Notes.jack2go schreef:ik gebruik: Lotus Notes, .
Eerlijk gezegd kreeg ik onlangs juist de indruk dat men bij IBM de weg terug weer heeft gevonden wat Lotus Notes betreft.common sense schreef:Ik heb het idee dat ze bij IBM niets of nog minimaal aan Notes ontwikkelen om zoveel mogelijk uurtje-factuurtjes aan de klanten te slijten. Ze hebben niet eens een Linux client voor zeg Ununtu, Fedora oid. (snap ik niet, IBM is toch min of meer een Linux toko?)
Zie bijvoorbeeld:
Notes-client voor Linux
http://www-142.ibm.com/software/sw-lotu ... s/hannover
http://www-142.ibm.com/software/sw-lotu ... nnoverfaqs
http://www-03.ibm.com/developerworks/bl ... e/marybeth
Daarin lees ik toch een hoop over open standaarden enzo. Ik heb verder niets met IBM ofzo, maar dit klinkt toch wel goed. In elk geval voldoende reden om de ontwikkelingen hieromtrent in de gaten te houden.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- jack2go
- Contacteer:
Even iets over mezelf:ik was midden jaren tachtig Hoofd-Boekhouding van een middelgroot bedrijf(600 werknemers). Lotus 1-2-3 kwam uit, een voor die tijd revolutionair programma, wat mij geweldig leek voor het maken van rapportage's begrotingen, prognoses, budgetten enz enz.Thuis draaide ik al Visicalc op m'n Ataritje. Ik diende een investerings aanvraag in voor een IBM AT, met software en matrixprintertje enz. Kostte in die tijd een klein vermogen. Deze aanvraag werd twee keer afgewezen(men vond het onzin) de derde keer, na dreigementen van ontslag van mijn kant werd de aanvraag goedgekeurd en kon ik aan de slag. Met heel veel pijn en moeite een interface gemaakt met het boekhoudprogramma, een verschrikkelijke heisa in die tijd.
Je kan mij rustig een pionier op dat gebied noemen.
PC's waren in die tijd geen gemeengoed, integendeel ik was de enige die er een had Ik werd door het overige personeel met argusogen bekeken(zit die jongen de hele dag TV te kijken ofzo?). Als er, door onervarenheid van mijn kant, weleens een foutje in de rapportage zat kreeg ik iedereen over me heen(zie je wel het is allemaal niks wat jij doet)
De daaropvolgende PC revolutie heb ik voor de volle 100% meegemaakt, ik heb van mijn pioniersschap heel veel profijt gehad(ik wist hoe het allemaal moest en de rest niet) Ik heb me als zelfstandig adviseur kunnen vestigen en menig onderneming van het doorschrijf en 14 kolomspapiertjes verhaal afgeholpen(wie weet nog wat dat is?)
Wat ik wil zeggen is dat ik niet iemand ben die zich voor nieuwe ontwikkelingen afsluit, juist niet, ik heb de voordelen van technologische ontwikkelingen aan de lijve ondervonden.
Wat ik ook heb ondervonden is dat, wil je bv een onderneming over halen over te stappen op (F)OSS je argumenten wel steekhoudend en geldig moeten zijn. Een steekhoudend argument is bijvoorbeeld: jullie kunnen je een karrevracht MS licenties uitsparen bij een overstap naar OO.o. Een goed argument is niet:bij Microsoft zijn het monopolisten die hun wil aan de wereld willen opleggen(de software werkt prima zeggen ze dan) Dit zou overigens wel een overweging voor een overheid kunnen zijn, dit zie je ook gebeuren, bv in België en Frankrijk
Eventuele beren die men op de weg zal tegenkomen(interfacing bv) moet je van tevoren tackelen.
Je kan mij rustig een pionier op dat gebied noemen.
PC's waren in die tijd geen gemeengoed, integendeel ik was de enige die er een had Ik werd door het overige personeel met argusogen bekeken(zit die jongen de hele dag TV te kijken ofzo?). Als er, door onervarenheid van mijn kant, weleens een foutje in de rapportage zat kreeg ik iedereen over me heen(zie je wel het is allemaal niks wat jij doet)
De daaropvolgende PC revolutie heb ik voor de volle 100% meegemaakt, ik heb van mijn pioniersschap heel veel profijt gehad(ik wist hoe het allemaal moest en de rest niet) Ik heb me als zelfstandig adviseur kunnen vestigen en menig onderneming van het doorschrijf en 14 kolomspapiertjes verhaal afgeholpen(wie weet nog wat dat is?)
Wat ik wil zeggen is dat ik niet iemand ben die zich voor nieuwe ontwikkelingen afsluit, juist niet, ik heb de voordelen van technologische ontwikkelingen aan de lijve ondervonden.
Wat ik ook heb ondervonden is dat, wil je bv een onderneming over halen over te stappen op (F)OSS je argumenten wel steekhoudend en geldig moeten zijn. Een steekhoudend argument is bijvoorbeeld: jullie kunnen je een karrevracht MS licenties uitsparen bij een overstap naar OO.o. Een goed argument is niet:bij Microsoft zijn het monopolisten die hun wil aan de wereld willen opleggen(de software werkt prima zeggen ze dan) Dit zou overigens wel een overweging voor een overheid kunnen zijn, dit zie je ook gebeuren, bv in België en Frankrijk
Eventuele beren die men op de weg zal tegenkomen(interfacing bv) moet je van tevoren tackelen.
- Frederik
- Moderator
Vraag tussendoor over Komper: Ik heb al verschillende malen probleemloos gewerkt met Kompozer (geupdate versie van Nvu). Als ik nu Kompozer wil opstarten krijg ik opeens een foutmelding: Kan toepassing niet starten: details: uitvoeren van dochterproces "/opt/kompozer/" mislukt. (Toegang geweigerd)
Hoe krijg ik dit programma weer aan de praat?
Hoe krijg ik dit programma weer aan de praat?
- adri
- Moderator
-
Re: Notes = ellende
Klopt, maar Notes werkt inmiddels bij mij als een rood lapje op een stier.nirwana schreef:Volgens mij was het niet de bedoeling van jack2go om alleen maar goede softwarepakketten aan te geven.
Dan zijn ze daar wel lekker op tijd mee. Ik erger me al 7 jaar aan dat pakketnirwana schreef: Eerlijk gezegd kreeg ik onlangs juist de indruk dat men bij IBM de weg terug weer heeft gevonden wat Lotus Notes betreft.
Maar goed. Ze hebben blijkbaar na 7 jaar het licht dus gezien. Ze hebben of werken aan een Linux client, en ze werken met open-standaarden. Da's allemaal mooi een aardig, maar of dat ook goede software oplevert?
Zoals je zegt, we houden ze in de gaten.