Linux voor beginners :)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

je bedoelt wat :?:
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

AJB geen geflame hier...
Moderators, zouden jullie de flamepost willen verwijderen, dit topic gaat over hoe en wat met linux en niet over dat linux beter is of vice vista.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

jack2go schreef:dat bedoel ik dus
Als iemand om een toelichting vraagt, dan verwacht hij/zij waarschijnlijk wat meer dan "dat bedoel ik dus".
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
common sense
    unknown unknown

Re: microschoften

Bericht door common sense »

common sense schreef:De microschoften! Ik ga ze de volle laag geven over de milieuvervuiling die ze met Vista genereren! (to be continued)
Iemand was mij voor:
http://www.treehugger.com/files/2006/11 ... ows_xp.php
Helaas wat weinig over het PC afval probleem...
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

nirwana schreef:
Als iemand om een toelichting vraagt, dan verwacht hij/zij waarschijnlijk wat meer dan "dat bedoel ik dus".
klopt natuurlijk, maar in eerdere postings, waarin mensen zich afvroegen waarom adressen verwdwijnen van een mailinglijst als het er meer dan bv 20 zijn , heeft mijnheer zelf gezegd dat TB maar een huis-tuin en keukenprogje is en dat er niet teveel van moet verwachten enz enz.

nog even over die Pingo die de MS software maar dom, paternalistisch enz enz vind, ik wil hem nog wel even meegeven dat 90% van de gebruikers van dit forum met XP werkt(zie de stats)
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

jack2go schreef:nog even over die Pingo die de MS software maar dom, paternalistisch enz enz vind, ik wil hem nog wel even meegeven dat 90% van de gebruikers van dit forum met XP werkt(zie de stats)
Uiteindelijk gebruikt iedereen de software die hem/haar het beste bevalt. Ik zie hier software van anderen bij voorkeur met respect behandeld worden en al helemaal als het software van Mozilla betreft. Daarmee zeg ik niet dat de Mozilla-software in alle gevallen de beste in z'n klasse is, maar als je op een Mozilla-forum moet lezen over een "huis-tuin en keukenprogje" dan gaat het de verkeerde kant op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 december 2006, 11:17, 3 keer totaal gewijzigd.
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Aan diegenen die graag zouden willen meehelpen aan Ubuntu, maar niet goed weten hoe: morgen begint de Ubuntu Open Week. Je kan dan via IRC een antwoord krijgen op al jouw vragen over de community. Daarna heb je echt geen excuus meer om niet mee te helpen. Je hoeft geen programmeur te zijn om jezelf nuttig te maken, je kan ook vertalen, documentatie schrijven, grafische ontwerpen maken, marketing of juridisch werk doen, pakketten maken, ... Iedereen is welkom. Hopelijk zie ik jullie daar. 8)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

jack2go schreef:
nirwana schreef:
klopt natuurlijk, maar in eerdere postings, waarin mensen zich afvroegen waarom adressen verwdwijnen van een mailinglijst als het er meer dan bv 20 zijn , heeft mijnheer zelf gezegd dat TB maar een huis-tuin en keukenprogje is en dat er niet teveel van moet verwachten enz enz.
Dat is jouw interpretatie van mijn woorden, ik geloof dat ik het toch wel wat anders geformuleerd had, zie hier.
Op het forum kom je allerlei kwesties tegen, van mensen met allerlei verwachtingen, waarvan je bijna nooit de volledige achtergrond kent. Je weet niet in wat voor staat hun OS is, hoeveel kennis ze hebben, er wordt een probleem neergelegd dat opgelost moet worden. Als ik zie dat er nog wel eens iemand langskomt die problemen heeft met grote adressenlijsten dan denk ik niet dat je smoesjes moet gaan verzinnen, TB is daar gewoon -nog- niet geschikt voor. Het is geen e-mailclient voor bedrijven met grote adressenbestanden die soms ook nog eens in één adressenlijst opgenomen moeten worden.
TB is een puike e-mailclient (ik gebruik hem zelf ook), maar niet geschikt voor grootschalig zakelijk gebruik. Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet kan, maar de kans dat er zaken fout gaan is dan veel groter (wat je zeker in een bedrijfsomgeving gewoon niet kunt hebben).
Wat wil je dan dat ik tegen zo iemand zeg?
Je kunt er beter eerlijk over zijn.
jack2go schreef: nog even over die Pingo die de MS software maar dom, paternalistisch enz enz vind, ik wil hem nog wel even meegeven dat 90% van de gebruikers van dit forum met XP werkt(zie de stats)
En?
Dus?
Ik vind het helemaal niks nee.
Ik 'mag' in mijn omgeving ettelijke machines beheren. God, wat heb je een lol aan Windows...
Zeker als die mensen ook nog eens een paar kinderen tussen de 10 en de 20 hebben, dan is het helemaal feest.
Maar gelukkig hebben ze bij Windows zo'n fijne paperclip (die maar weinig mensen uitzetten) die je met allerlei goedbedoelde adviezen (waar je dus helemaal niks aan hebt) tegemoetkomt. Het valt nog mee dat ze dat niet "de avonturen van Piet Paperclip" noemen.
En ja, ik draai zelf ook Windows op één pc. Dus ja, ik kan er denk ik wel een aardig oordeel over vellen. Bij Linux wordt je in ieder geval een beetje serieus genomen en krijg je vrijheden en mogelijkheden waar je bij Windows niet eens van kunt dromen (en dat wordt bij Vista alleen maar erger).
En hoe langer ik Linux draai, hoe groter de afkeer van MS wordt, een aardig voorbeeldje las ik zojuist op Slashdot, dat gaat dan wel niet over Windows, maar over Zune, maar het hele verhaal komt me bekend voor...
Ik ga hier niet alle grieven tegen MS neerpennen, want dan ben ik morgenavond nog niet klaar.

En wat voor ellende ikzelf de afgelopen jaren met Windows gehad heb zal ik je ook besparen. ;)

Wat is jouw ervaring met Linux Jack?

Overigens, ik heb een vrouw en twee kinderen, ze starten nooit Windows op. Echt nooit. En dat is niet omdat ik ze 'geïndoctrineerd' heb, maar domweg omdat ze het veel fijner, vlotter en stabieler vinden.

Als je erop staat dat ik kneuterig, onveilig etc. ga specificeren, dan geef je maar een gil. :)
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 december 2006, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Tja, alles werkt bij mij, dus ik heb jullie hulp voorlopig niet nodig :D ;)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mooi zo!
Meestal gaat het gewoon goed hoor.
Welke distributie gebruik je?
En welke desktopmanager?
Afbeelding
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Rappie pappie schreef::idea: Toen was het stil..!
Heel erg stil...! :lol: :wink:
Je moet ook maar de moed hebben om nog in dit onderdeel te posten, mij is de moed al redelijk in de schoenen gezonken.
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Frederik schreef:
Rappie pappie schreef::idea: Toen was het stil..!
Heel erg stil...! :lol: :wink:
Je moet ook maar de moed hebben om nog in dit onderdeel te posten, mij is de moed al redelijk in de schoenen gezonken.

mij ook
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

adri schreef:Mooi zo!
Meestal gaat het gewoon goed hoor.
Welke distributie gebruik je?
En welke desktopmanager?
Ik gebruik Ubuntu (6.10), gewoon met Gnome. Dus er is elders ook genoeg google ondersteuning voor mij :)
Plaats reactie