Linux voor beginners :)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef:
Rappie pappie schreef:
vulture schreef:Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
Ike Ike :P
Geef maar een seintje wanneer je in de buurt bent. Je mag hem hebben. :D

Overigens kreeg ik Knoppix 4.0 wel aan de praat. Qua uiterlijk lijkt dat wel heel erg op KUbuntu :D Maar installeren op de Harde schijf lukte niet. :cry:
Je kunt eens proberen om damn small linux te installeren.Die staat bij mij op een usb pendrive van 128 mb.Die gebruik ik voor mijn werk en internet cafe's..Damn small linux kun je misschien wel op de harde schijf installeren.

http://www.damnsmalllinux.org/download.html

Of feather linux.

http://featherlinux.berlios.de/about.htm
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 28 oktober 2006, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

@Rebil.

Hoe zit het met jouw,met videokaart drivers onder edgy?
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Aardig (en vrij lang) interview met Patrick Volckerding (Slackware): http://tllts.org/mirror.php?fname=tllts ... -25-06.ogg
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Aardig (en vrij lang) interview met Patrick Volckerding (Slackware): http://tllts.org/mirror.php?fname=tllts ... -25-06.ogg
'vrij lang'? Heel erg lang :wink: Mij net even te. En ik kon het niet voldoende volgen, misschien werd er te snel gepraat. Jammer, want ik was wel zeer nieuwsgierig :cry:
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rappie pappie
    unknown unknown

En nou maar hopen dat dapper drake ook firefox 2.0 krijgt.Want ik ga echt niet aan de edgy. :P
Afbeelding
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik heb gisteren enigszins onbehouwen geupgrade... Ik had net een tentamen slecht gemaakt en Ubuntu startte niet goed op.. Dus ik upgraden, kostte me 1,5 uur downloaden en 1,5 uur instaleren (automatisch 2 of 3 keer een bevestiging hoeven geven) En zowaar, bijna alles werkt!
Ik ben een tevreden man..
Sebazzz
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Rappie pappie schreef:
En nou maar hopen dat dapper drake ook firefox 2.0 krijgt.Want ik ga echt niet aan de edgy. :P
Waarom geen Edgy? Ik heb gelijk na installatie geupgrade en het loopt als een trein. Edgy gebruik minder geheuden, maar 192 laatst, en is stukken sneller, vooral bij opstarten.
rappie pappie
    unknown unknown

JAF schreef:En zowaar, bijna alles werkt!.
Edgy is expirimenteel.Dus wat niet is kan nog komen. :wink: En dat expirimenteren heb ik nu zo'n beetje wel gehad.Misschien wordt ik wel wijzer.En als je een beetje onder de motorkap kijkt bij edgy,(En dat is voor sommige mensen die het nog niet begrijpen,nog niet te zien.)wacht ik nog wel even. :wink:

Dapper drake is een LTS en zeeer.! stabiel,en wordt nu nog twee en een half jaar ondersteunt.En edgy wordt anderhalf jaar ondersteunt vanaf nu. :wink:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 november 2006, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik was van plan om nog even wat langer te wachten, maar doordat Ubuntu dus slecht opstartte, leek upgrade een oplossing, anders moest ik het probleem zoeken en daarna tackelen, dit was (zeker achteraf) de makkelijke oplossing.
rappie pappie
    unknown unknown

JAF schreef:Ik was van plan om nog even wat langer te wachten, maar doordat Ubuntu dus slecht opstartte, leek upgrade een oplossing, anders moest ik het probleem zoeken en daarna tackelen, dit was (zeker achteraf) de makkelijke oplossing.
Dus waarschijnlijk heb je het hier weer over je installatie van je bootloader .Als je de installatie goed gevolgd had van ubuntu,en gewoon de grub had geinstalleerd.Die btw trouwens altijd je windows installatie herkend,En altijd te herstellen is,ook als windows het weer eens verkloot,en je windows opnieuw moet installeren achteraf.Had je het probleem niet gehad. :wink:
Afbeelding
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Had grub en geen windows op deze computer...
rappie pappie
    unknown unknown

JAF schreef:Had grub en geen windows op deze computer...
Dom van mij ik haalde je met een ander door de war. :oops:

Sebazzz had die problemen is waar ook sorry. :oops:

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8714
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Flash player 9 voor (K)ubuntu. :D

Hier downloaden.!
Afbeelding
adri
Moderator