Linux voor beginners :)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mosterd na de maaltijd, maar third-party drivers kun je best verwijderen voordat je het systeem gaat upgraden.
En daarna weer opnieuw installeren.

Mooi moment om te gaan Slacken? ;)
Wel met je tengels van current afblijven (tip).
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

vulture schreef:RP vanavond ermee stoppen. Het is al aardig op tijd. Lekker slapen en morgen of van het weekend rustig opnieuw beginnen! :idea:
Wat ik alleen maar kan beamen.
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef:RP vanavond ermee stoppen. Het is al aardig op tijd. Lekker slapen en morgen of van het weekend rustig opnieuw beginnen! :idea:
Ja misschien is dat wel een goed idee om even rust te nemen.Maar het probleem is gewoon ik kan geen oplossing vinden.En ik kan het ook niet verkloten,want er staat te veel op het spel.Het is het visueel aangepaste os van mijn vrouw waar ik veel tijd in gestoken heb. :?
Afbeelding
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Nieuws over Ubuntu en Firefox 2 Interessant stukje leesvoer gezien de discussies de laatste weken. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rappie pappie
    unknown unknown

vulture schreef:Nieuws over Ubuntu en Firefox 2 Interessant stukje leesvoer gezien de discussies de laatste weken. :D
Yep hij zit erin met icoontjes en naam.En er zitten veel verbeteringen in firefox 2.0. :D

http://img108.imageshack.us/img108/789/ ... rukuf7.png
Afbeelding
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

@Rappie Pappie draai je nu efty edge dan? Is het toch gelukt?
rappie pappie
    unknown unknown

vulture schreef:@Rappie Pappie draai je nu efty edge dan? Is het toch gelukt?
Ja ik draai ook edgy eft maar dan ubuntu.Dat is het os van mijn vrouw.Zelf draai ik kubuntu dapper drake.Maar die wordt niet geupgrade.Want die edgy ben ik toch niet helemaal over te spreken.Het multimedia gebeuren onder edgy zijn veel problemen mee.En met drivers.Een oud gezegde is HARDLOPERS ZIJN DOODLOPERS.Ze hebben die edgy veel te snel uitgegeven.Ik krijg de indruk dat ze hem niet goed getest hebben. :? En dan is mijn mening geef hem pas uit als hij goed draait.
Afbeelding
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Please note that there is still an issue with upgrading from Dapper to Edgy using update-manager, it is known and being resolved.
Dus via de update nog even wachten. Ben nu ubuntu en xubuntu efty edge aan het downloaden. Ik heb nog een oud bakkie staan eens kijken of ik het daarop kan installeren. Pentium 1 geloof ik 5000 mhz. Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
rappie pappie
    unknown unknown

vulture schreef:Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
Ike Ike :P
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

vulture schreef:
Please note that there is still an issue with upgrading from Dapper to Edgy using update-manager, it is known and being resolved.
Dus via de update nog even wachten. Ben nu ubuntu en xubuntu efty edge aan het downloaden. Ik heb nog een oud bakkie staan eens kijken of ik het daarop kan installeren. Pentium 1 geloof ik 5000 mhz. Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
Hoeveel RAM heeft ie?
Met 128 MB is ie al behoorlijk traag hoor, dus ik vrees dat het op zo'n oud beestje niet erg vlot zal gaan.
Of het moet zijn dat je dan een cursus Noors gaat doen. ;)
Afbeelding
Tonnes
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

vulture schreef:Ik heb nog een oud bakkie staan eens kijken of ik het daarop kan installeren. Pentium 1 geloof ik 5000 mhz. Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
Al is het alleen maar om te zien hoe snel dat gaat, een 5 GHz P1.. :lol:
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hij is idd 128 mb. Xubuntu 6.10 installeren ging niet hij zit in een soort loopje en start steeds weer overnieuw met installeren. :evil: Dus daarna maar Kubuntu 6.06 geprobeerd. Live cd werkt wel maar zoooooooooooooooooooooooooooo traag. Maar geen mogelijkheid om te installeren. Ook was er een of nadere foutmelding. Maar die lag buiten het bereik van mijn 15 inch beeldscherm :evil: Dus wat nu?????
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik draai Edgy al meer dan een maand zonder problemen. Het is wel een pc die ik niet veel gebruik en mijn laatste update heb ik een week geleden gedaan.

Onthoudt wel dat het voor deze versie niet de bedoeling was om er een superstabiele LTS-versie van te maken. En dat je voor een upgrade best eerst terug het ubuntu-desktop pakket installeert. Maar dat is natuurlijk geen excuus voor deze fouten.
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Rappie pappie schreef:
vulture schreef:Als het me lukt mag iedereen die dat wil en in de buurt is hem gratis op komen halen. :D
Ike Ike :P
Geef maar een seintje wanneer je in de buurt bent. Je mag hem hebben. :D

Overigens kreeg ik Knoppix 4.0 wel aan de praat. Qua uiterlijk lijkt dat wel heel erg op KUbuntu :D Maar installeren op de Harde schijf lukte niet. :cry:
Plaats reactie