Linux is dat goed
- cysoon
- Contacteer:
Waarschijnlijk moet je nog even in je BIOS aangeven dat je PC opstart vanaf CD...
..::SEE YOU SOON (cysoon)::..
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
- gohelena
cysoon schreef:Waarschijnlijk moet je nog even in je BIOS aangeven dat je PC opstart vanaf CD...
En hoe kom ik in de BIOS???
Groetjes Helena
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
-
- Contacteer:
- rappie pappie
Het verschilt soms per computer hoe je erin komt.Wil je het zeker weten moet je het boekje van je moederbord erbij pakken.Of hier een uitleg.gohelena schreef:
Groetjes Helena
http://support.net4u.be/modules.php?nam ... cle&sid=69
- gohelena
Hoi dank je voor de link.....rappie pappie schreef:Het verschilt soms per computer hoe je erin komt.Wil je het zeker weten moet je het boekje van je moederbord erbij pakken.Of hier een uitleg.gohelena schreef:
Groetjes Helena
http://support.net4u.be/modules.php?nam ... cle&sid=69
ik heb het boekje van de moeder board niet meer.. toch even de pc open breken om te kijken wat voor merk moeder board het is (nee helaas het staat er niet op ;(
Toch maar op alle knoppen rammen
en dan morgen vond even gouw kijken op die live cd!
Groetjes Helena
Laatst gewijzigd door gohelena op 11 februari 2007, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
-
- Contacteer:
- gohelena
rebil schreef:Je moet ook zorgen dat je CD goed gebrand is: niet als data-CD, maar als image. Als je met Verkenner naar de CD gaat en je ziet alleen een iso-bestand, dan moet je opnieuw branden.
Dat is de fout...ik heb hem als ISO gebrand...
even branden en morgen weer uitproberen!
Een hele bevalling hoor een live CD maken en Linux uitproberen
Groetjes Helena
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
- gohelena
het is een IBM.......Sebazzz schreef:Ik weet niet of je een merk pc hebt zoals Dell of Packard Hell?
Maar meestal als je opstart zie je een scherm of een logo met aan de onderkant een regeltje tekst met instructies hoe in de setup te komen.
Vaak is dit de toets DELETE of F8.
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
- rappie pappie
Die IBM,is die van de zolder.Of is dit je nieuwe computer. Volgens mij moet je bij IBM.(Heb helaas geen kaas gegeten van IBM )druk F1 voor Setup.F12 drukken voor menu Opstartapparaten.Maar weet ik niet zeker.gohelena schreef:
het is een IBM.......
En F12 kun je volgens mij het beste gebruiken.
IBM heeft ook nog wel is het probleem dat de bios beveiligd is met een wachtwoord. Maar die is wel te kraken.
Is er niemand met een IBM die het even kan vertellen.WEL TOCH.!
- adri
- Moderator
Info over hoe in BIOS te geraken bij een IBM.gohelena schreef:het is een IBM.......Sebazzz schreef:Ik weet niet of je een merk pc hebt zoals Dell of Packard Hell?
Maar meestal als je opstart zie je een scherm of een logo met aan de onderkant een regeltje tekst met instructies hoe in de setup te komen.
- gohelena
adri schreef:Info over hoe in BIOS te geraken bij een IBM.gohelena schreef:het is een IBM.......Sebazzz schreef:Ik weet niet of je een merk pc hebt zoals Dell of Packard Hell?
Hoi adri
dankje voor de link.....waarom...zijn er verschillende manier om in bios te komen......"omdat er verschillende moeder board zijn" en waarom maken ze ze dan het ingewikkeld met die codes????? "omdat het leuk is".
Nou ja.....ik ga al die codes uit proberen......ik ben zeker een avondje zoet mee om de oc aan en uit te zetten..en op i van de 10 mogelekeheden op de knoppen te rammen
Groetjes Helena
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als het goed is, dan geeft de computer de toetscombinatie wel in beeld tijdens het opstarten:gohelena schreef:Nou ja.....ik ga al die codes uit proberen......ik ben zeker een avondje zoet mee om de oc aan en uit te zetten..en op i van de 10 mogelekeheden op de knoppen te rammen
A user will know when to press this key when they see a message similar to the below example as the computer is booting. Some older computers may also display a flashing block to indicate when to press the F1 or F2 keys.
Press <F2> to enter BIOS setup
Tip: If your computer is a new computer and you are unsure of what key to press when the computer is booting, try pressing and holding any key on the keyboard. This will cause a stuck key error, which may allow you to enter the BIOS setup.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- gohelena
Mijn IBM is van die zolder..mijn oude beestjerappie pappie schreef:Die IBM,is die van de zolder.Of is dit je nieuwe computer. Volgens mij moet je bij IBM.(Heb helaas geen kaas gegeten van IBM )druk F1 voor Setup.F12 drukken voor menu Opstartapparaten.Maar weet ik niet zeker.gohelena schreef:
het is een IBM.......
En F12 kun je volgens mij het beste gebruiken.
IBM heeft ook nog wel is het probleem dat de bios beveiligd is met een wachtwoord. Maar die is wel te kraken.
Is er niemand met een IBM die het even kan vertellen.WEL TOCH.!
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
- gohelena
Ik ga eens goed kijken.....het valt niet op die verhaal ik krijg vrij snel die windows logo (brrrrr) en op die F12 drukkennirwana schreef:Als het goed is, dan geeft de computer de toetscombinatie wel in beeld tijdens het opstarten:gohelena schreef:Nou ja.....ik ga al die codes uit proberen......ik ben zeker een avondje zoet mee om de oc aan en uit te zetten..en op i van de 10 mogelekeheden op de knoppen te rammenA user will know when to press this key when they see a message similar to the below example as the computer is booting. Some older computers may also display a flashing block to indicate when to press the F1 or F2 keys.
Tip: If your computer is a new computer and you are unsure of what key to press when the computer is booting, try pressing and holding any key on the keyboard. This will cause a stuck key error, which may allow you to enter the BIOS setup.
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
- gohelena
Het is gelukt het is F1...en de cd live starte ook op.....vol verwachting keek ik naar de Ubuntu logo.....nirwana schreef:Als het goed is, dan geeft de computer de toetscombinatie wel in beeld tijdens het opstarten:gohelena schreef:Nou ja.....ik ga al die codes uit proberen......ik ben zeker een avondje zoet mee om de oc aan en uit te zetten..en op i van de 10 mogelekeheden op de knoppen te rammenA user will know when to press this key when they see a message similar to the below example as the computer is booting. Some older computers may also display a flashing block to indicate when to press the F1 or F2 keys.
en nu gaat het geburen....
een dos schermpje.......allemal errors in de HDD (harde schijf?????)
Het is wel lochies mijn oude Pc is echt uit gewoond
Nu wil ik mijn hardeschijf leeg maken met behoud van mijn besturingsysteem....(omdat ik van mijn live cd wil genieten)
Ik heb even gegoogled..maar kom niet uit hoe het nou moet....veel moeilijk termen en mogelijk heden......en ben bang dat ik de besturing systeem eruit knal...
Wat gegevensvan mijn OUDE PC
Ik heb op C:/eigenschapen gekeken en zie: bestandsysteem NTFS...
Heb windows....
En heb geen Windows instalatie cd.........(wel de Windows media center...mar dat kan mijn oude pc niet aan geloof ik.
pentium III
930MHZ 320 MB
Hoe kan ik de de harde schijf nou veilig leeg maken op behoud van de besturingsysteem (ik durf het "verboden woord" niet uit te spreken )
of moet ik naar optie 2 Alles eruit gooien wat op mijn harde schijfstaat.
en linux er op zetten. (dat kan toch ook via de live cd???)
Ik werk rtoch alleen op de niewere pc.....en mij oude pc is een rommel...en back up pc aals de andere weereens crasht (et dank aan windows )
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/
Ubuntu Edgy Eft.
ubuntu user# 12612/