Ken alleen de broodkruimels van Hans & Grietje.

Edito: inderdaad zijn die knoppen er niet meer...

Dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. Vroeger had je een ander vormgegeven 'software centrum', naast synaptic.Citroentje schreef:Synaptic is er nog steeds, naast het softwarecentrum.
Citroentje schreef:Sorry, doesn't ring no bell...
Ken alleen de broodkruimels van Hans & Grietje.
Bedankt, ik zoek zelf alleen niet naar een vervanging van Nautilus, want het volstaat verder wel voor dagelijks gebruik.adri schreef:Geen idee of jullie hier mee geholpen zijn, maar er zijn tal van bestandsbeheerders te krijgen op Linux. Ik heb zelf weinig ervaring met Nautilus, maar je hebt bijv. ook Thunar, Konqueror, Dolphin en (mijn favoriet) Xfe. Er zit er vast wel eentje bij die doet wat jij wilt.
Jazeker, tenminste, op KDE kan dat. Ik neem aan dat zoiets op Gnome ook mogelijk is. Maar ik heb niet zoveel ervaring met Gnome (en die kennis is al weer enkele jaren oud - dus wat roestig). Ben er eerlijk gezegd nooit zo'n fan van geweest...Scorzon Era schreef:Bedankt, ik zoek zelf alleen niet naar een vervanging van Nautilus, want het volstaat verder wel voor dagelijks gebruik.adri schreef:Geen idee of jullie hier mee geholpen zijn, maar er zijn tal van bestandsbeheerders te krijgen op Linux. Ik heb zelf weinig ervaring met Nautilus, maar je hebt bijv. ook Thunar, Konqueror, Dolphin en (mijn favoriet) Xfe. Er zit er vast wel eentje bij die doet wat jij wilt.
Maar, ik ben wel even nieuwsgierig; welke je ook kiest, kan dat dan de standaard bestandsbeheerder worden?
Bijvoorbeeld, je klikt dan op een snelkoppeling op je bureaublad naar een externe schijf en dolphin of konqueror (of wat dan ook) wordt dan opgestart.
Scorzon Era schreef:OK, zoek de verschillen.Citroentje schreef:In Nautilus is de knop verwijderd om snel te kunnen schakelen tussen adresbalk/broodkruimels
Wat je hiermee bedoelt weet ik niet..
Broodkruimels in Nautilus:
Adresbalk in Nautilus:
Om daar tussen te schakelen, had je 'vroeger' (nu ja, gisteren had ik het nog) een handig knopje tot je beschikking (zag eruit als een potloodje).
Gooi er QTTabbar eroverheen en het wordt nog leuker. (Geen idee of dat werkt met win7, in XP en vista gebruik ik het wel.)Dorus schreef:Als ik dat zo zie is de twee-in-een van win 7 toch superieur
Dorus schreef:Edit: Oh, dit topic had 2 pagina's![]()
Die bestaat in Ubuntu 10.04 nog steeds hoor.Scorzon Era schreef:Dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. Vroeger had je een ander vormgegeven 'software centrum', naast synaptic.Citroentje schreef:Synaptic is er nog steeds, naast het softwarecentrum.
* googled even * Ah. Deze dus:
http://vitalbodies.files.wordpress.com/ ... d_java.png
Leuk dat het kan.Koen_92 schreef:Die bestaat in Ubuntu 10.04 nog steeds hoor.Scorzon Era schreef:Dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. Vroeger had je een ander vormgegeven 'software centrum', naast synaptic.
Het programma heet gnome-app-install en is via Synaptic te installeren.
Voorlopig is er gewoon geen oplossing voor dat verdwenen Nautilus-knopje. (Afgezien van de sneltoetsen-workaround, dat is voorlopig het enige dat je via google en diverse ubuntu forums zult vinden.)Koen_92 schreef:Maar dit probleem moet ook wel op te lossen zijn, gewoon even goed Googlen en anders op het Ubuntu-forum vragen.
Inmiddels heb ik deze instructies gevonden waarmee je dit kunt herstellen. Het gaat in feite om de resolutie die bij het opstarten gebruikt wordt. Ik heb overigens alternatief 1 gebruikt.nirwana schreef:Wel zag het artwork tijdens het opstarten van Ubuntu er behoorlijk belabberd uit, dus ik hoop dat dat nog verbeterd.