adri schreef:Ben nu -speciaal voor de gelegenheid- eens wat aan het stoeien gegaan met KNode en Pan. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat, hoewel wat beperkter, TB toch zeker zo gebruiksvriendelijk is.
Dat is aardig van je
. Thunderbird wil ik gewoon niet, is me echt te beperkt. Bedenk dat ik al een jaar of 10 binaries download via Usenet, en gewend ben aan Forte Agent, dat echt waanzinnig is qua instelbaarheid, filtering, toetsen.
Pan prbeert een news reader te zijn als Agent, maar heeft gewoon nog niet eens 2% van de mogelijkheden aan boord die Agent heeft. Pan is nog erg in ontwikkeling, misschien over een paar jaar? Maar voor nu mist Pan te veel:
Pan heeft geen optie om berichten te bewaren zodat ze ook blijven staan bij verwijderen van berichten. Bij Pan werkt het zo: Pan heeft een cache grootte van (standaard belachelijk laag) 1 0f 10 MB voor berichten. Wordt dat overschreden, dan verdwijnt het oudste bericht gewoon...
Toen ik het dus een jaar geleden ook eens probeerde snapte ik echt niks van dat progamma: ik downloade berichten (binaries), en tegelijkertijd verdwenen er voor m'n ogen berichten die ik al gedownload had.
Nu snap ik wel wat er gebeurd, dus ik zou die cache (via een config bestand) op meerdere giga bytes kunnen zetten, maar dan nog kan ik geen berichten bewaren...
Ook geen alleen-tekst berichten dus, want zelfs met cache op meerdere GB's, komt er een moment dat het oudste bericht verwijderd wordt.
Pan is geen optie dus.
KNode ziet er op het eerste gezicht wel oke uit, en ik me realiseer me ook dat je een nieuw progamma even de tijd moet geven, zeker wanneer je een ander progamma al 10 jaar gebruikt, maar...
Heel veel binaries op Usenet (plaatjes, films) zijn gecodeerd met
yEnc (niaries op Ysenet moeten gecodeerd worden als tekst, omdat Usenet oorspronkelijk alleen bedoeld was voor louter tekstberichten zonder bijlage).
KNode kan yEnc decoderen, maar kan niks met multi-part berichten (elke bijlage groter dan een paar honderd KB op Usenet is per definitie al multipart), want:
Dit artikel is van het MIME-bestandstype "message/partial". KNode kan hier vooralsnog niet mee omgaan.
In de tussentijd kunt u het artikel opslaan als tekstbestand en handmatig in elkaar zetten.
KNode is geen optie dus, want een jpg'tje van een beetje hogere resolutie is al gauw multi-part, en dan heb ik het nog niet eens over een dvd'tje downloaden...
Geen idee waarom KNode yEnc ondersteund voor binaries, maar verder weinig met 9% van de binaries op Usenet kan...
KNode: afsc hieten dus
adri schreef:Als ik moet kiezen tussen KNode en Pan, dan wordt het toch KNode. Pan is weer wat uitgebreider, maar niet zo overzichtelijk, vind ik. En ook wat lastiger in te stellen. Hoe je het lettertype groter kunt maken bijv. is me nog niet duidelijk.
Ik vind Pan qua overzichtelijk een ramp. Om lettertype iin te stellen moet je waarschijn nog een extra Gnome componenet installeren, dat was b.v. ook het geval als ik jpg's zou willen tonen in het progamma van 'n keuze: Kuickshow: werkt snel, werkt fijn.
Wat nu wel werkt (dank tip nirwana) is KLibido. Ook dat is niet helemaal naar m'n wens, maar ik moet het nog verder testen, wat het wel kan is m.b.v. nzb bestanden een multi-part binary downloaden (dat kon mijn versie van Agent dan weer niet. Nzb heeft voordeel dat ook al zijn headers niet (meer) beschikbaar op een server, de berichten zelf staan er nog wat langer op dan de headers. Met nzb heb je verder geen headers nodig).
Dus Klibido blijft er nu nog op
Maar er bestaat ook nog een
Python scriptwat nog veel kan met nzb's... Dat ga ik ook nog proberen.
adri schreef:Om even weer helemaal terug on-topic te gaan:
Wat MS doet met MS Works zal me worst wezen, ik gebruik het toch niet.
Tevreden met onze Linux machienes
adri schreef:Ben verder wel benieuwd naar de ideeën van jack2go over hoe OOo wat meer/beter aan reclame zou moeten doen.
Me too