OSS brandersoftware (voor windows xp)
- Sipster
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Stuur het overzicht maar naar mij toe (martijn at mozbrowser punt nl) en dan plaats ik het hier wel op de site (met behoud van opmaak).Robby schreef:Ik heb een vergelijkingslijst gemaakt tussen Nero, cdrfte en in beperkte mate bwgburn.
De lijst heb ik voorgelegd aan de makers van cdrfte en zij hebben hem gecorrigeerd. Ik zou hem hier wil willen publiceren, maar ik weet niet goed hoe ik de opmaak kan behouden. (kolommen).
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- Frederik
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Alleen is mijn ervaring recentelijk dat je heel erg moet uitkijken dat je daarmee niet ook een of ander advertentieprogramma binnenhaalt. Het valt me op dat die veelal met dergelijke programma's worden gebundeld. Dan ben ik verheugd dat ik een gratis programma heb gevonden, download het en bij de installatie krijg ik opeens de melding dat ik ook zo'n sponsorprogramma moet installeren. Nou, dan zoek ik nog wel even verder.
Vandaag heb ik overigens een eerste CD gefikt met CDRTFE en dat beviel prima. Een programma dat gewoon doet wat-ie moet doen is wel eens een verademing.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- Frederik
- Moderator
Ik heb dat al eerder van je gelezen Martijn, maar bij mijn weten komt dit bij dit soort programma's niet voor. Waar het wel veelvuldig voorkomt is bij de gratis 'screensavers', spamfighter, incredimail (die ongewenste signatuur achterlaten). In het algemeen klikken we met één muisklik op de gebruikersovereenkomst, zonder ook maar één letter te lezen en daar zit vaak de bottleneck. Ik denk dat er meer gratis software is zonder spy- en adaware dan met. Maar je hebt wel gelijk: het blijft uitkijken.
Weet jij nog welk programma je hebt binnen gehaald met spionnen ?
Ik zit trouwens aan mijn handleiding voor NVU te werken en opeens ging er een belletje op mijn PC. De feedreader bracht mij op de hoogte van je bijdrage. Dit is toch wel prachtig. Ik begrijp het niet, verwonder mij slechts
Weet jij nog welk programma je hebt binnen gehaald met spionnen ?
Ik zit trouwens aan mijn handleiding voor NVU te werken en opeens ging er een belletje op mijn PC. De feedreader bracht mij op de hoogte van je bijdrage. Dit is toch wel prachtig. Ik begrijp het niet, verwonder mij slechts
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik moest even kijken of ik me nu echt vergiste of niet. Dus heb ik Burn4free maar weer eens gedownload. Ik start de installatie en na 1 keer op Next klikken zegt deze "New Feature! (Required)Frederik schreef:Ik heb dat al eerder van je gelezen Martijn, maar bij mijn weten komt dit bij dit soort programma's niet voor.
Burn4Free CD and DVD now comes with the Burn4Free Toolbar". Tja, dan vraag ik me al snel af of ik die er wel bij wil installeren. Zal ik hem installeren en dan het programma op z'n blauwe ogen geloven dat ik hem later eenvoudig weer kan verwijderen ? En dat er dan niets van over blijft en dat Burn4free dan ook blijft werken ?
CDBurnerXP heb ik ook gedownload en die installatie ziet er wel goed uit. Sorry dat ik die over 1 kam had gescheerd met Burn4free. Maar toen ik laatst enkele van die gratis brandprogramma's wilde downloaden waren de eerste 2 die ik downloade met zo'n stom sponsorprogramma. Welke dan dat andere programma is geweest zou ik zo even niet weten. Maar daar kwam mijn negatieve ervaringen vandaan en dan ben ik blij dat er ook nog een opensource project is waarbij je niet snel last zult hebben van dergelijke praktijken.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Ik heb de vergelijkingslijst naar Martijn gestuurd, dus die zal dat naar ik aanneem wel binnenkort op de site plaatsen.
CDBurnerXP lijkt me wel een aardig programma, maar vereist ook .net-software. Het ziet er naar uit dat cdrtfe het enige OS alternatief is op dit moment. (Ik heb overigens niets tegen freeware.)
Groet Robby
CDBurnerXP lijkt me wel een aardig programma, maar vereist ook .net-software. Het ziet er naar uit dat cdrtfe het enige OS alternatief is op dit moment. (Ik heb overigens niets tegen freeware.)
Groet Robby
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Robby,Robby schreef:Ik heb de vergelijkingslijst naar Martijn gestuurd, dus die zal dat naar ik aanneem wel binnenkort op de site plaatsen.
Ik heb de tekst inmiddels aan onze wiki toegevoegd:
www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/CDVergelijking
Via de pagina over Linux heb ik iets geschreven over CD-brand-software en dan is link naar een dergelijke vergelijkingspagina snel gelegd:
www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/Linux
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Bedankt Martijn,
Ik zie dat er in de lijst nog staat dat er geen nederlandse vertaling beschikbaar is (zie laatste tabel). Inmiddels is die er wel.
Het zou aardig zijn om voor CDBurnerXP een kolom toe te voegen. Misschien doe ik dat over een tijdje nog wel. (Omdat .Net framework bij de lijst met aanvullende software stond dacht ik dat dit vereist was. Maar zonder deze software lijkt alles ook te werken).
Groet Rob
Ik zie dat er in de lijst nog staat dat er geen nederlandse vertaling beschikbaar is (zie laatste tabel). Inmiddels is die er wel.
Het zou aardig zijn om voor CDBurnerXP een kolom toe te voegen. Misschien doe ik dat over een tijdje nog wel. (Omdat .Net framework bij de lijst met aanvullende software stond dacht ik dat dit vereist was. Maar zonder deze software lijkt alles ook te werken).
Groet Rob
-
OPROEP:
Nu de vergelijkende lijst af is, zou ik van jullie als potentiële gebruikersgroep graag te horen krijgen waarin het programma tekort schiet.
M.a.w. wat zou echt toegevoegd/verbeterd moeten worden om het ook daadwerkelijk te gaan gebruiken (bv als vervaning voor Nero).
Ik zal deze gebruikerswensen doorspelen naar de ontwikkelaars. Zodat we ook op dit gebied een volwaardig OSS-alternatief krijgen voor de commerciële software. (Graag met een indicatie van hoe belangrijk de aanpassing voor jou is: "essentieel" of "handig").
Groeten, Robby
Nu de vergelijkende lijst af is, zou ik van jullie als potentiële gebruikersgroep graag te horen krijgen waarin het programma tekort schiet.
M.a.w. wat zou echt toegevoegd/verbeterd moeten worden om het ook daadwerkelijk te gaan gebruiken (bv als vervaning voor Nero).
Ik zal deze gebruikerswensen doorspelen naar de ontwikkelaars. Zodat we ook op dit gebied een volwaardig OSS-alternatief krijgen voor de commerciële software. (Graag met een indicatie van hoe belangrijk de aanpassing voor jou is: "essentieel" of "handig").
Groeten, Robby