Ubuntu, software installeren en verwijderen...
-
Ubuntu, software installeren en verwijderen...
Ik heb meerdere malen geprobeerd om Wine te installeren op Ubuntu maar telkens weer krijg ik de foutmelding:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
Help mij a.u.b. !!!
Alvast bedankt en groeten Leon!!
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
Help mij a.u.b. !!!
Alvast bedankt en groeten Leon!!
- Mad Maks
- Contacteer:
-
Re: Ubuntu, software installeren en verwijderen...
Bedankt!
Het is i.d.d. gelukt, maar nu heb ik nog een vraag
Ik wou een fotoalbum maken voor mijn moeder en ik heb een kortingsbon van albelli. Ik heb hun software geinstalleerd maar als ik nu op het icoontje klik gebeurt er bijzonder weinig.
Wat kan ik hieraan doen??
Leon
Het is i.d.d. gelukt, maar nu heb ik nog een vraag
Ik wou een fotoalbum maken voor mijn moeder en ik heb een kortingsbon van albelli. Ik heb hun software geinstalleerd maar als ik nu op het icoontje klik gebeurt er bijzonder weinig.
Wat kan ik hieraan doen??
Leon
-
Ik ben het precieze pad even kwijt aan gezien ik Ubuntu niet meer in gebruik heb. Maar je moet het via Wine doen. Sorry dat ik je even niet verder kan helpen, maar kijk zelf eens bij Wine, misschien kom je er al uit. Je moet in ieder geval het programma dan zoeken via Wine.
- adri
- Moderator
Albelli ondersteunt Linux niet, ik vraag me dan ook af hoe je dat geinstalleerd hebt.
Als je een fotoboek wilt maken met software die wel Linux ondersteunt (wat natuurlijk vele malen de voorkeur heeft boven dat geklooi met Wine (als het al werkt...)), dan kan ik je dit onderwerp aanraden.
Als je een fotoboek wilt maken met software die wel Linux ondersteunt (wat natuurlijk vele malen de voorkeur heeft boven dat geklooi met Wine (als het al werkt...)), dan kan ik je dit onderwerp aanraden.
-
Echt super! Ik ben er gelijk achteraan gegaan!
Bedankt
Leon
Bedankt
Leon
-
Aiaiai
Nog een vraag
Kun je in Ubuntu ook films afspelen die een los .srt bestand hebben? Het lukt mij om de films af te spelen, maar het losse .srt bestand niet. Dus kijk ik films zonder ondertiteling.
Help!!
Tx //Leon
Nog een vraag
Kun je in Ubuntu ook films afspelen die een los .srt bestand hebben? Het lukt mij om de films af te spelen, maar het losse .srt bestand niet. Dus kijk ik films zonder ondertiteling.
Help!!
Tx //Leon
- adri
- Moderator
- Koen_92
Die sites die adri gaf zijn om .srt's en je video samen te voegen, waardoor je nog meer 1 videobestand hebt.
Mocht je het enkel willen afspelen moet je de media-speler VLC maar eens installeren.
Ga naar: Toepassingen - Installeren/verwijderen...
Zet Tonen: "alle beschikbare programma's" (klik hiervoor op het pijltje naast het invulveld rechtsbovenin). Wacht nu even, Ubuntu haalt nieuwe pakketbronlijsten op, en dat kan een poosje duren.
Vul bij "Zoekopdracht" VLC in en installeer deze.
Sowieso is het handig om na je Ubuntu installatie deze lijst even te doorlopen:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
Hiermee worden aantal belangrijke extra's geinstalleerd die standaard niet geinstalleerd zijn.
Mocht je het enkel willen afspelen moet je de media-speler VLC maar eens installeren.
Ga naar: Toepassingen - Installeren/verwijderen...
Zet Tonen: "alle beschikbare programma's" (klik hiervoor op het pijltje naast het invulveld rechtsbovenin). Wacht nu even, Ubuntu haalt nieuwe pakketbronlijsten op, en dat kan een poosje duren.
Vul bij "Zoekopdracht" VLC in en installeer deze.
Sowieso is het handig om na je Ubuntu installatie deze lijst even te doorlopen:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
Hiermee worden aantal belangrijke extra's geinstalleerd die standaard niet geinstalleerd zijn.
-
Bedankt allemaal, vooral dat laatste was zeer handig
//Leon
//Leon