Gegevens invoeren voor Zoekmachines.

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Anton Doove
    unknown unknown
Contacteer:

Gegevens invoeren voor Zoekmachines.

Bericht door Anton Doove »

Beste mensen.Waar in NVU kan ik gegevens invoeren voor de zoekmachines om mijn pagina in Frankrijk te promoten? Dan kunnen mijn vermoedelijke Familieleden die pagina lezen in hun eigen taal.

In de NVU-Gebruikershandleiding zocht ik tevergeefs over deze noodzakelijke handeling.

Ik neem aan dat ik mijn Familienaam met spellingvarianten dien in te vullen voor de zoekmachines,maar waar in NVU?

Uiteraard plaats ik daarbij ook een beetje Franse tekst ter toelichting. Of is dat niet nodig?

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties.
In de hoop dat mijn vragen en bedoeling duidelijk zijn,sluit ik deze mail met mijn vriendelijke groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Bedoel je meta keywords? Ik geloof dat zoekmachines daar tegenwoordig minder rekening mee houden. Het is zeker niet geschikt om een hele tekst in te zetten (die trouwens toch niet zichtbaar). Ik denk dat je beter zorgt dat je inhoud goede sleutelwoorden bevat en dat je die Franse tekst gewoon ergens in past (ev. op aparte pagina).
ruudveen
    unknown unknown
Contacteer:

Hollandse mosterd komt wat later ( qua datum dan )

Bericht door ruudveen »

Terecht is denk ik de opmerking, dat de keywords "uit" zijn, althans voor de grote zoekmachines als Google . Maar op z'n minst is het handhaven misschien niet verkeerd, want wie weet welke kleinere zoekmachines er toch gebruik van maken ( hoe dat in Frankrijk is, zou ik niet weten ) en daarbij is het een goede test voor jezelf, om te kijken en te controleren (!) welke woorden je zelf belangrijk vindt en hoe vaak ze in de tekst voorkomen. Het resultaat noemen we dan key-density en daar wordt wel degelijk op getest door Google cs. En zeker voor Google is belangrijk, dat de titel goed en zinvol wordt gevuld, en voor het invullen van de omschrijving gebruikt Google ook geheel of delen van de meta tag description.

Dus, toch maar wel invullen wellicht, check het bij de bron.......

En is een site absoluut voor een ander taalgebied bedoeld, kan het geen kwaad om ook dat in de header in te passen.
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Beste Anton,
Daar heb je al antwoord op gehad: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=7431
Plaats reactie