text links 'niet onderlijnd' weergeven

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
bammel
    unknown unknown

text links 'niet onderlijnd' weergeven

Bericht door bammel »

Ik heb een pagina met enkele "text links". Nu wil ik die "text links" niet onderlijnd weergeven.
Via <Invoegen> + <Paginakleuren en achtergrond> kan ik 'aangepaste kleuren' kiezen om de kleur aan te passen. Maar voor het onderlijnen vind ik niets? Kan dat in NVU?
Arakrys
    unknown unknown

Bericht door Arakrys »

Via CSS kun je de onderstreping uitzetten:

a {text-decoration:none}
Idem voor a:link a:visited en a:active

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je gebruikers ergens aan kunnen zien dat de tekst klikbaar is.
bammel
    unknown unknown

Bericht door bammel »

Arakrys schreef:Via CSS kun je de onderstreping uitzetten:

a {text-decoration:none}
Idem voor a:link a:visited en a:active

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je gebruikers ergens aan kunnen zien dat de tekst klikbaar is.
Bestaat er geen eenvoudigere oplossing in NVU. Als je op een pagina enkele knoppen wil zetten om door te klikken naar andere pagina dan vind ik niet dat dit onderlijnd moet worden weergegeven. Heeft er misschien iemand tips?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

bammel schreef:Bestaat er geen eenvoudigere oplossing in NVU.
In HTML-code is dit de oplossing ervoor. Als je wilt weten hoe je dit in Nvu invoert, lees dan eens http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5330

Daarnaast kun je die regels exporteren naar een los CSS-bestand en ze vervolgens aan iedere pagina die je maakt koppelen. Dan gebruik je die regels opnieuw en dat is wel zo handig. Uiteraard kun je daar in de loop van de tijd meer van dergelijke regels aan toevoegen en die zijn dan direct op alle pagina's van jouw site van toepassing.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie