Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Ik ben een echte beginneling met het bouwen van websites.
Nu wil ik graag koppelingen aan de site toevoegen, maar dan niet in de vorm van alleen tekst, maar fraaie buttons.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Al deze voorbeelden gebruiken CSS als techniek en tonen wat daarmee mogelijk is. Als je kunt aangeven waar jouw voorkeur naar uitgaat, dan kunnen we kijken of en hoe dat met Nvu te realiseren is.
Het tweede voorbeeld betreft inderdaad enkele tekst-links en die zijn verder verfraaid. Da's wat ik in eerste instantie graag wilde hebben. Maar is het ook simpel dit soort buttons in een iets andere vorm (bijvoorbeeld ovaal) en andere kleur te maken ?
Als het ook mogelijk is om met menu-scripts te werken, dan wil ik ook hiervan weten hoe ik dat voor elkaar krijg.
Groetjes en alvast weer bedankt voor je reactie.
Groetjes, Theo
Om de afgeronde hoeken te krijgen gebruiken veel handleidingen speciale (afgeronde) afbeeldingen voor de hoeken. Ook is er een manier om zonder die afbeeldingen afgeronde hoeken te krijgen. Daarvoor kun je wat Javascript inzetten: http://pro.html.it/esempio/nifty/
Daarnaast heb ik de knoppen wat van elkaar gescheiden om het geheel wat overzichtelijker te maken. Ik hoop dat dit aangeeft dat je de knoppen wel als basis kunt gebruiken, maar daarnaast ook de kleuren kunt veranderen en het geheel netjes afgerond kunt laten lijken.