Achtergrond formaat

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
lunabeer
    unknown unknown

Achtergrond formaat

Bericht door lunabeer »

Ik ben bezig een website te maken via het programma Nvu. Hierbij wil ik een foto als achtergrond gebruiken, alleen krijg ik de foto maar niet als geheel in beeld (hij is te groot, waardoor het beeld opgevuld wordt met 1/4 van het totaal beeld).
Mijn vraag dus; hoe kan ik het formaat aanpassen in het programma Nvu?

Alvast bedankt!

Groetjes Luna
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je kunt het beste de foto zelf verkleinen: wat er niet is hoeft ook niet ingeladen te worden...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
lunabeer
    unknown unknown

Bericht door lunabeer »

Klopt daar heb je gelijk in. Ik heb ook geprobeerd de afbeelding zelf te verkleinen, maar dat blijft giswerk aangezien ik niet weet welk formaat ik moet gebruiken.
Gebruikt Nvu standaard maten (als het gaat om een volledige "beeldopvulling")?
Zoja, zou je me kunnen vertellen welke?

Bij voorbaat dank,

Luna
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

lunabeer schreef:Gebruikt Nvu standaard maten (als het gaat om een volledige "beeldopvulling")?
We bevinden ons op het web. Iedereen heeft daar zijn/haar eigen browser met zijn/haar eigen schermresolutie. Standaardmaten gelden daar dus niet. Je zult moeten bedenken wat je precies met de achtergrond wilt. Wil je dat die altijd het volledige scherm bedekt of dat die altijd op een vaste plaats op de achtergrond blijft staan ? Of moet die een vast formaat krijgen ?

Het ligt er ook erg aan wat voor afbeelding je als achtergrond gebruikt, want een foto is al snel te druk. Heb je al iets ergens online staan, zodat we eens een kijkje kunnen nemen naar wat je van plan bent ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie