Ik heb in NVU 1.0 via insert/Form/Define form een form gedefineerd, daarin wil ik een "Selection list" hebben met daarin een aantal opties die men kan aanklikken en dan naar desbetreffende pagina gaat.
Bijv: Bij text zet ik "medewerker productie", bij value "vacature%20medewerker.htm" maar het werkt niet.
Ik werk met Mandriva 2006
Willie
Selection list
- willie
Selection list
I'm on a five year mission to explore a strange new world ![:ok:](https://cdn.jsdelivr.net/gh/s9e/emoji-assets-twemoji@11.2/dist/svgz/1f197.svgz)
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Je zult er ook nog wat Javascript-code aan moeten koppelen om iets met de gemaakte selectie te doen. Zie bijvoorbeeld http://javascript.internet.com/navigation/menu.html
Als je begrijpt hoe die code ongeveer werkt, dan kun je met Nvu ook code aan jouw pagina toevoegen om hetzelfde effect te krijgen.
Als je begrijpt hoe die code ongeveer werkt, dan kun je met Nvu ook code aan jouw pagina toevoegen om hetzelfde effect te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- willie
Ik had de site van mijn werk eerst in Dreamweaver gemaakt en daar zat javascript-code in. Maar omdat ik eindelijk een topje heb gekregen met besturingssysteem vrije keus (eindelijk Mandriva op het werk) wil ik de site opnieuw opbouwen in NVU. De code van dreamweaver werkt niet in NVU.
Willie
Willie
I'm on a five year mission to explore a strange new world ![:ok:](https://cdn.jsdelivr.net/gh/s9e/emoji-assets-twemoji@11.2/dist/svgz/1f197.svgz)
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Sowieso zal de Javascript-code niet in Nvu werken, maar moet je de pagina in een browser bekijken om te zien of het goed werkt. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook al.willie schreef:Ik had de site van mijn werk eerst in Dreamweaver gemaakt en daar zat javascript-code in. Maar omdat ik eindelijk een topje heb gekregen met besturingssysteem vrije keus (eindelijk Mandriva op het werk) wil ik de site opnieuw opbouwen in NVU. De code van dreamweaver werkt niet in NVU.
Maar we moeten die Dreamweaver-code wel zodanig kunnen aanpassen dat het gaat werken. Kun je hier op het forum de HTML-code die Nvu er nu voor heeft gemaakt plaatsen, evenals de Dreamweaver-Javascript-code ? Dan moeten we daarvan wel 1 werkend geheel kunnen maken.
Een andere optie is dat je de Nvu-pagina ergens op een website plaatst, zodat we daar kunnen kijken wat Nvu ervan heeft gemaakt en hoe daarin de Dreamweaver-code werkend gemaakt kan worden.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn