Publiseren
-
Publiseren
Als ik mijn site naar de provider wil sturen via publiseren in Nvu krijg ik de foutmelding
550 ( gebruikersnaam) http://HOME.HETNET.NL INDEX.HTML The specified path is invalid.
Bij Serverinformatie staat
http://www.home.hetnet.nl/ GEBRUIKERSNAAM
bij FTP SERVER STAAT
ftp://home.hetnet.nl/GEBRUIKERSNAAM
waar kan de fout zitten, en wat vul ik in bij sitesubmap ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten KeesJan
550 ( gebruikersnaam) http://HOME.HETNET.NL INDEX.HTML The specified path is invalid.
Bij Serverinformatie staat
http://www.home.hetnet.nl/ GEBRUIKERSNAAM
bij FTP SERVER STAAT
ftp://home.hetnet.nl/GEBRUIKERSNAAM
waar kan de fout zitten, en wat vul ik in bij sitesubmap ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten KeesJan
- Frederik
- Moderator
Het is mij nog nooit gelukt iets te publiceren met de ingebouwde ftp client van NVu, maar ik doe alles met filezilla en dat werkt uitstekend en gemakkelijk
http://filezilla.sourceforge.net/
http://filezilla.sourceforge.net/
-
- Contacteer:
ik ben ook net bezig om deze manier te proberen. ook problemen gehad om te publiceren. bleek toch een foutje van mijn kant. ik had niet op een hoofdletter gelet bij mijn wachtwoord en meteen houdt het hele zaakje op.
het is me tenslotte wel gelukt.
maar nu wil ik wijzigingen aanbrengen in reeds gepubliceerd spul en daar laat de nvu-editor me in de steek.
ga nu de ftp-editor van mozilla proberen.
Andere site heb ik gepubliceerd met cute ftp (werkt heel goed, redelijk gemakkelijk) en met een heel eenvoudig ftp-programaatje dat zoiets heette als ws_ftp of zo. Dat was een frustrerend programmaatje waarbij je heel gemakkelijk fouten kon maken.
het is me tenslotte wel gelukt.
maar nu wil ik wijzigingen aanbrengen in reeds gepubliceerd spul en daar laat de nvu-editor me in de steek.
ga nu de ftp-editor van mozilla proberen.
Andere site heb ik gepubliceerd met cute ftp (werkt heel goed, redelijk gemakkelijk) en met een heel eenvoudig ftp-programaatje dat zoiets heette als ws_ftp of zo. Dat was een frustrerend programmaatje waarbij je heel gemakkelijk fouten kon maken.
Groetjes,
Theo
Theo
-
- Contacteer:
Gisteravond nog even met filezilla gespeeld. Werkt ! Kon de gepubliceerde versie ook weer weghalen van de HCCspace. Dat heb ik met de VNU-publisher niet gevonden. Terwijl die weer héél handig is om eenvoudig een site te maken.
Mijn eerste site heb ik met MS Frontpage gemaakt en dat was een enorme klus met veel fouten en alleen door doorzettingvermogen en gezonde competitie (mijn collega kan het toch ook) tot stand gekomen. Nu heb ik een pagina daarvan gekopieerd, in VNU gepkalkt en gepubliceerd: alles werkt !
Ik ga de site nu in het Engels maken, zodat het voor grotere groepen interessant wordt om ernaar te kijken.
Mijn eerste site heb ik met MS Frontpage gemaakt en dat was een enorme klus met veel fouten en alleen door doorzettingvermogen en gezonde competitie (mijn collega kan het toch ook) tot stand gekomen. Nu heb ik een pagina daarvan gekopieerd, in VNU gepkalkt en gepubliceerd: alles werkt !
Ik ga de site nu in het Engels maken, zodat het voor grotere groepen interessant wordt om ernaar te kijken.
Groetjes,
Theo
Theo
-
- Contacteer:
http://home.hccnet.nl/tjoosten/2%20eng.html
Doet ie het al?
Ik heb de pagina gekopieerd en in NVU geplakt, beetje aangepast, engelse tekst. Achtergrond nog in te vullen. Verwijzingen nog 'aansluiten'. Nu kom je nog op mijn eerste site uit.
Ben benieuwd of het al werkt.
Groetjes,
Theo.
Doet ie het al?
Ik heb de pagina gekopieerd en in NVU geplakt, beetje aangepast, engelse tekst. Achtergrond nog in te vullen. Verwijzingen nog 'aansluiten'. Nu kom je nog op mijn eerste site uit.
Ben benieuwd of het al werkt.
Groetjes,
Theo.
Groetjes,
Theo
Theo
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Enkele tips:theo citro schreef:http://home.hccnet.nl/tjoosten/2%20eng.html
- de pijltjes onderaan en bovenaan kun je beter niet in JPG-formaat opslaan. Als je nog een origineel hebt die niet in JPG-formaat is opgeslagen dan verdient dat de voorkeur. PNG of GIF verdient de voorkeur en als je ze in BMP-formaat hebt, dan kun je die ook omzetten naar een kleiner formaat. Nu zie je namelijk dat het rood niet meer helemaal egaal rood is en dat is jammer.
- In plaats van de 2%20eng.html kun je misschien beter alle Engelse pagina's bij elkaar in een map plaatsen. Dan hoef je eigenlijk enkel de huidige map te kopiëren en vervolgens alle bestanden daarin te vertalen naar hun Engelse variant. Je hoeft dat geen onderlinge links meer aan te passen, want die blijven naar dezelfde namen verwijzen. Je hoeft alleen eenmaal naar de map /eng te verwijzen (als je die tenminste zo noemt).
- ook de titel van de pagina is voor verbetering vatbaar: "hcc pag 2 there she stood". Dat is hetgeen in de titelbalk van de browser komt te staan (en in verwijzingen naar de pagina als je een bladwijzer maakt).
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
Fijn, deze tips. Heb ik tenminste wat aan.
Ik had er vandaag ook al over na lopen denken. Het viel me op dat de eigenlijke teksten die vertaald zijn bar klein zijn (7 kb etc)> En dat het me dan nog veel werk kost. Dus die tweetaligheid moet ook op een slimmere manier op te lossen zijn. Ga ik straks weer wat mee spelen.
Maar een ander deel van het experiment is wel goed gegaan. Ik heb mijn reeds bestaande site gewoon in Vnu gekopieerd en dat gaat ook gewoon. Wist ik niet. En Filezilla als ftp-programma is helemaal geweldig: snelheid en duidelijkheid wat je doet. Fantastisch.
En op dit forum (ook nieuw voor mij) wordt je ook nog eens van goede raad voorzien.
Zo merk ik steeds weer, dat de Mozilla-programma's gewoon fijn werken, vaak goede mogelijkheden bieden (ff:tabbladen, weinig of geen spam, popups etc) en nu dan weer FZ.
Theo -ik had net zo goed Theo Mozillo als naam kunnen pakken
Ik had er vandaag ook al over na lopen denken. Het viel me op dat de eigenlijke teksten die vertaald zijn bar klein zijn (7 kb etc)> En dat het me dan nog veel werk kost. Dus die tweetaligheid moet ook op een slimmere manier op te lossen zijn. Ga ik straks weer wat mee spelen.
Maar een ander deel van het experiment is wel goed gegaan. Ik heb mijn reeds bestaande site gewoon in Vnu gekopieerd en dat gaat ook gewoon. Wist ik niet. En Filezilla als ftp-programma is helemaal geweldig: snelheid en duidelijkheid wat je doet. Fantastisch.
En op dit forum (ook nieuw voor mij) wordt je ook nog eens van goede raad voorzien.
Zo merk ik steeds weer, dat de Mozilla-programma's gewoon fijn werken, vaak goede mogelijkheden bieden (ff:tabbladen, weinig of geen spam, popups etc) en nu dan weer FZ.
Theo -ik had net zo goed Theo Mozillo als naam kunnen pakken
Groetjes,
Theo
Theo
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Dat zul je steeds meer merken bij het gebruik van opensource software, totdat je helemaal geen gesloten software (zoals Windows, Microsoft Office, etc) meer gebruikt. Al wil ik er meteen bij vermelden dat niet het feit dat software als opensource wordt verspreid betekent dat het goede en bruikbare software is. Er zit veel verschil tussen de diverse opensource projecten en je zult moeten uitproberen (of van anderen moeten horen) welke opensource software de moeite is. Gelukkig komen hier op het forum dagelijks mensen die veel met opensource werken en je de weg kunnen wijzen naar andere interessante opensource software (OSS). Zo blijkt voor de meeste taken wel een open pakket beschikbaar te zijn. Alleen is het ene dus wat bruikbaarder dan het andere.theo citro schreef:Zo merk ik steeds weer, dat de Mozilla-programma's gewoon fijn werken, vaak goede mogelijkheden bieden (ff:tabbladen, weinig of geen spam, popups etc) en nu dan weer FZ.
Als je meer wilt weten over opensource software dan kan ik je Livre van harte aanbevelen: www.livre.nl
Daar verspreiden we maandelijks een tijdschrift met daarin de stand van zaken van opensource en open standaarden in de lage landen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn