Gewijzigd template toepassen op bestaande pagina's?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
R. Schreurs
    unknown unknown

Gewijzigd template toepassen op bestaande pagina's?

Bericht door R. Schreurs »

Ik heb een template gemaakt en daar een aantal pagina's op gebaseerd. Naderhand heb ik de template aangepast, maar de pagina's lijken niet bijgewerkt te worden.
Ik had verwacht dat dat wel zou gebeuren. Is dat inderdaad hoe het werkt, moet ik handmatig iets doen, of kan dit helemaal niet?
Als ik de html source van de pagina bekijk, zie ik <html templateref=...>
In het menu Edit tref ik een optie Detach from template aan, wat suggereert dat de pagina geattached blijft aan de template, waarvan ik dan weer verwacht dat de pagina automatisch wijzigingen in de template overneemt.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gewijzigd template toepassen op bestaande pagina's?

Bericht door nirwana »

R. Schreurs schreef:Ik heb een template gemaakt en daar een aantal pagina's op gebaseerd. Naderhand heb ik de template aangepast, maar de pagina's lijken niet bijgewerkt te worden.
Dat klopt.
R. Schreurs schreef:Ik had verwacht dat dat wel zou gebeuren. Is dat inderdaad hoe het werkt, moet ik handmatig iets doen, of kan dit helemaal niet?
Ook dat klopt: Nvu doet dat helaas (nog) niet.
R. Schreurs schreef:Als ik de html source van de pagina bekijk, zie ik <html templateref=...>
In het menu Edit tref ik een optie Detach from template aan, wat suggereert dat de pagina geattached blijft aan de template, waarvan ik dan weer verwacht dat de pagina automatisch wijzigingen in de template overneemt.
Dat is dan inderdaad wat je zou verwachten, maar helaas is de werkelijkheid bij Nvu anders. Ik vermoed dat men dit echt nog wel eens mee zal nemen in de ontwikkeling van Nvu (anders worden templates een stuk minder interessant). Ik heb er al diverse malen op aangedrongen, maar het lijkt toch lastiger dan je zou verwachten. Althans, tot op heden heb ik nog niet gelezen dat dit stuk wordt aangepast, terwijl dat volgens mij wel nodig is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie