Bij xhtml strict hangt Nvu
-
Bij xhtml strict hangt Nvu
Als ik een nieuwe pagina probeer te maken met "xhtml strict" slaat het programma vast. Is dat een bekende fout? Of is er een bekende oorzaak/oplossing voor?
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb het net even uitgeprobeerd met Nvu 1.0 (Nederlands). Ik maak dan een nieuw bestand aan via het menu. XHTML is dan al aangevinkt en vervolgens vink ik daarnaast "Strict DTD" aan. Ik tik er wat tekst in en kies voor Opslaan. Dan voer ik een titel voor de pagina in en kies een bestandsnaam en locatie op disk. Allemaal zonder problemen in Nvu en de gemaakte pagina kan ik vervolgens ook in Firefox tonen. Hier veroorzaakt dat geen problemen.
Waar gaat het bij jou fout ? Probeer je op dezelfde wijze een pagina met strict aan te maken ?
Waar gaat het bij jou fout ? Probeer je op dezelfde wijze een pagina met strict aan te maken ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Ik gebruik dezelfde versie. Als ik Nvu opstart is er al een blanco pagina. Ik kies dan voor Bestand => Nieuw en vink Strict DTD aan. Na het aanklikken van de button "Aanmaken" komt er een tweede tabje bij waarin een draaimolentje eindeloos blijft draaien naast de titel "(Geen titel)".nirwana schreef:Ik heb het net even uitgeprobeerd met Nvu 1.0 (Nederlands). Ik maak dan een nieuw bestand aan via het menu. XHTML is dan al aangevinkt en vervolgens vink ik daarnaast "Strict DTD" aan. Ik tik er wat tekst in en kies voor Opslaan. Dan voer ik een titel voor de pagina in en kies een bestandsnaam en locatie op disk. Allemaal zonder problemen in Nvu en de gemaakte pagina kan ik vervolgens ook in Firefox tonen. Hier veroorzaakt dat geen problemen.
Vreemd hè?
Kies ik voor "Openen in Nieuw venster" (onderste optie in het dialoogvenster) dan komt er een nieuwe Nvu bij op het scherm met een blanco pagina. Geen draaimolentje, maar ik kan ook niets invoeren. Geen cursor.
Ook heel merkwaardig, nietwaar?
- FFuser
Ik heb het probleem ook niet maar kijk eens naar tools -> preferences -> new page settingsddoesburg schreef:Ook heel merkwaardig, nietwaar?
misschien dat er daar een standaardwaarde staat ingevuld waar Nvu een probleem mee heeft in XHTML strict.
Komt het trouwens niet voor in HTML (strict) of XHTML zonder strict
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1. Gecko/20051111 Firefox/1.5
-
Bij de new page settings zie ik niets wat de oorzaak of reden zou kunnen zijn. En inderdaad gaat het bij HTML - Strict ook fout.FFuser schreef:Ik heb het probleem ook niet maar kijk eens naar tools -> preferences -> new page settingsddoesburg schreef:Ook heel merkwaardig, nietwaar?
misschien dat er daar een standaardwaarde staat ingevuld waar Nvu een probleem mee heeft in XHTML strict.
Komt het trouwens niet voor in HTML (strict) of XHTML zonder strict