NVU werkt niet lekker met php pagina's
-
- Contacteer:
NVU werkt niet lekker met php pagina's
Ik was blij dat er eindelijk een compacte editor was die ik naast Macromedia Dreamweaver zou kunnen gebruiken voor het aanlassen van webpagina's omdat ik Dreamweaver soms wat te omvangrijk vindt voor kleine klusjes. Ik had er al wat mee gestoeid, maar toen ik een php pagina wilde bewerken werd ongevraagt Dreamweaver opgestart en deze liep vast. Ik heb het nog een keer geprobeerd maar het gebeurde opnieuw. Conclusie, NVU is een aardige webeditor maar niet voor mij!
Fotochemie weblog, foto's enz....
- Gert-Paul
- Contacteer:
Van de problemen die jij meldt heb ik nog nooit gehoord, maar het is wel zo dat Nvu niet super met PHP om kan gaan.
Dat betekent dat soms PHP-tekens omgezet worden etc. Wat hierbij kan helpen is de optie 'Speciale tekens niet coderen binnen atrribuutwaarden' in het onderdeel Geavanceerd van de voorkeuren.
Als je je PHP los schrijf, moet deze verder wel met <?php beginnen, <? pakt Nvu niet.
http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=2106 zou je misschien ook wel kunnen helpen.
Dat betekent dat soms PHP-tekens omgezet worden etc. Wat hierbij kan helpen is de optie 'Speciale tekens niet coderen binnen atrribuutwaarden' in het onderdeel Geavanceerd van de voorkeuren.
Als je je PHP los schrijf, moet deze verder wel met <?php beginnen, <? pakt Nvu niet.
http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=2106 zou je misschien ook wel kunnen helpen.
-
- Contacteer:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben niet een potentiele gebruiker van NVU maar hoopte er een snelle compacte editor bij te hebben naast Dreamweaver. Ik vindt het een mooi product maar het gaat voor mij niet werken waavoor ik hoopte. Misschien is het handig te weten dat ik de genoemde problemen op mijn Apple computer ondervond, ik draai MacOSX Tiger.
Fotochemie weblog, foto's enz....
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik meen me te herinneren dat Nvu ook enkel 1 PHP-notatie ondersteunt: met <?php en niet de korte notatie: <?
Als je al veel PHP-pagina's hebt, dan kan dat natuurlijk ook een belemmering vormen.
Als je al veel PHP-pagina's hebt, dan kan dat natuurlijk ook een belemmering vormen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu