ingevuld onderwerp bij email vanaf de site

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
krizz
    Windows 7 Internet Explorer 9

ingevuld onderwerp bij email vanaf de site

Bericht door krizz »

Beste mensen, ik heb weer een vraagje; volgens mij ben ik het al een keer tegengekomen
in Kompozer maar kan ik het niet meer terugvinden, en dat is het volgende:

Als iemand mijn emailadres (of de link) aanklikt op mijn site zou je automatisch een onderwerp
regel kunnen laten toevoegen. Dit met als doel dat als je tussen je gewone mail mail krijgt vanaf
je site dat je weet dat het van je site afkomt. Dus bv. in de onderwerpregel de naam van je site
of gewoon 'site' !

Wie weet dit ? Alvast (weer) superbedankt voor jullie meedenken en antwoorden.

Groetjes
Krizz
nirwana
Beheerder
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: ingevuld onderwerp bij email vanaf de site

Bericht door nirwana »

Krizz,

Ik heb eerst alle vetgedrukte letters maar uit jouw bericht gehaald. Vetgedrukt gebruik je om een bepaald woord of deel van een zin te benadrukken. Het heeft dan weinig zin om je hele tekst vetgedrukt te maken, want daarmee benadruk je weinig. Het wordt door andere forumbezoekers hooguit als irritant ervaren, dus dan schiet je je doel al snel voorbij.

Maar over naar jouw vraag:
in dit artikel wordt uitgelegd wat jij wilt bereiken: http://www.handleidinghtml.nl/html/hype ... nks09.html

Normaal gesproken voeg je in Kompozer een Koppeling in en als je aangeeft dat het een mailadres betreft (door Het bovenstaande is een e-mailadres aan te vinken), dan krijg je in de code mailto: in plaats van een http: ervoor. Dan is het dus een mail-link geworden. Nu kun je wat je in dat venster opgeeft ook iets uitbreiden (bijvoorbeeld met ?subject=Reactie website).

Als je al zo'n link hebt, dan kun je die weer bewerken en het subject-deel daar achteraan typen. Dan hoef je het niet eens direct in de code van de website aan te passen, maar kun je het gewoon functioneel via Kompozer doen.

PS: in plaats van een mail-link kun je ook een link naar een contactformulier opnemen. Dit heeft diverse voordelen:
- jouw mailadres is niet langer direct zichtbaar in de website
- je bent niet meer afhankelijk van welk mailprogramma een bezoeker van jouw website op zijn/haar computer heeft
- het oogt voor de bezoeker van de website wat vriendelijker (en professioneler)

Kompozer biedt zelf geen mogelijkheden om een contactformulier toe te voegen. Wel kun je met Kompozer een HTML-formulier maken. Hier lees je meer over hoe je een gratis mail-formulier aan je site kunt toevoegen: www.homepage-maken.nl/mailform.php
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie