afmeting achtergondfoto
-
afmeting achtergondfoto
Hopelijk een niet te basale vraag: als ik een foto als achtergrond wil gebruiken kan ik de afmetingen daarvan niet aanpassen, niet opmaak/paginakleur- en achtergrond en niet via een css stylesheet. Moet ik dus persee zorgen dat de foto al op maat is voor ik hem als achtergrond gebruik?
-
Re: afmeting achtergondfoto
Het is een lelijke oplossing maar als je in staat wilt zijn het achtergrondplaatje van formaat te wijzigen dan kun je deze in een div op de achtergrond zetten als een img element en vervolgens beide resizen naar de breedte en hoogte die gewenst zijn. Als je het zo groot wilt hebben als het browservenster dan heb je een probleem want men kan dit als gebruiker resizen, je zou dan een javascript poll of event moeten gebruiken om dat bij te sturen.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: afmeting achtergondfoto
Sowieso zou ik ervoor zorgen dat als je een afbeelding in een website gebruikt deze alvast het juiste formaat heeft.
Anders moet de webbrowser namelijk voor het verkleinen van de afbeelding zorgen en dat komt de kwaliteit van de afbeelding doorgaans niet ten goede. Een webbrowser is vooral goed in het snel weergeven van de inhoud van een website, maar een grafisch programma is beter in het verkleinen van afbeeldingen.
Daarnaast scheelt het bandbreedte en download-tijd als je de afbeeldingen alvast op het juiste formaat aanbiedt. Daardoor kan jouw website bijvoorbeeld sneller laden.
Anders moet de webbrowser namelijk voor het verkleinen van de afbeelding zorgen en dat komt de kwaliteit van de afbeelding doorgaans niet ten goede. Een webbrowser is vooral goed in het snel weergeven van de inhoud van een website, maar een grafisch programma is beter in het verkleinen van afbeeldingen.
Daarnaast scheelt het bandbreedte en download-tijd als je de afbeeldingen alvast op het juiste formaat aanbiedt. Daardoor kan jouw website bijvoorbeeld sneller laden.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu